۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 300009

با توجه به اینکه تولید و توسعه نرم افزار بدون صادرات معنایی ندارد بررسی کشورهای موفق در تولید و صادرات محصولات ICT حائز اهمیت است.

درآمد ۲۰ میلیارد دلاری مالزی از حوزه ICT

به گزارش ایلنا ،کشور مالزی که 35 درصد از صادرات آن مربوط به بخش ICT  است یکی از کشورهای موفق  صادرات در این حوزه به شمار می رود.

در مالزی هیچ فردی بدون ایجاد شرکت حق کسب و کار ندارد؛ بنابراین بیش از سه هزار شرکت ICT  در این کشور وجود دارد که درآمد در این حوزه حدود 10 درصد از GDP مالزی را شامل شود.

از برنامه های این کشور در حوزه ICT دستیابی به موفقیت کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی و سنگاپور در این حوزه است.

مالزی که به واسطه صادرات  در حوزه  ICT به درآمدی 20 میلیارد دلاری دست یافته است این درآمد را مدیون شرکت های دولتی است که حوزه IT  را تقویت می کنند.

علی رغم قوانین نژادپرستانه ای که در این کشور وجود دارد؛ معافیت مالیاتی 10 ساله برای شرکت های IT تحت MDEC در این کشور است که یکی از مزیت های مالزی در این حوزه به شمار می رود.

بر اساس این گزارش استفاده از نرم افزارهای مالزیایی در بانک ها و شرکت های خارجی که سهامشان متعلق به مالزی است از دیگر اقدامات حمایتی این کشور در این حوزه است.

همچنین پرداخت هزینه های سالانه برای شرکت ها برای حضور در نمایشگاه های بین المللی این کشور نیز از مواردی است که می تواند میل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه را افزایش دهد.

بنابراین کشور مالزی که در آمد هنگفت خود را مدیون فعالیت حمایت دولت از این حوزه در این کشور است؛ یکی از کشورهای موفق در زمینه صادرات به شمار می آید که می تواند برای دستیابی به موفقیت در حوزه فناوری مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.