قدس ‌آنلاین- تبریز: سرخابی‌های تبریز، جمعه این هفته برای ششمین بار به مصاف یکدیگر می‌روند.

 دومین تقابل تونی با فراز در ششمین دربی تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  دو تیم گسترش فولاد و تراکتورسازی تبریز روز جمعه شانزدهم مرداد ماه جاری به مصاف هم خواهند رفت. دو نماینده فوتبال آذربایجان در لیگ برتر هفته اول را با نتیجه تساوی مقابل حریفان‌شان به پایان رساندند و با اندوخته یک امتیازی به مصاف هم خواهند رفت.

سرخ و آبی‌پوشان تبریز تا به حال در پنج دربی به مصاف هم رفته و رو در روی هم قرار گرفته‌اند که در این پنج بازی دو بار تراکتورسازان و یک بار گسترشی‌ها پیروز میدان بوده‌اند، 2 بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

اولین رویارویی دو تیم در جام حذفی سال 89 - 88 بود که گسترشی‌ها در نهایت با نتیجه 2-3 از سد همشهری قرمزپوش خود گذشتند و سپس با کسب پیروزی مقابل تیم‌های داماش، مس رفسنجان و ذوب آهن تا فینال جام پیش رفتند اما در فینال با نتیجه 1-4 مغلوب پرسپولیس تهران شده و با جام وداع کردند.

دومین رویارویی دو تیم نیز در قالب رقابت‌های لیگ سال 93-92 بود. تراکتورسازان در این دیدار با سرمربیگری مجید جلالی در مقابل گسترش فولاد رسول خطیبی قرار گرفتند و در انتهای 90 دقیقه به نتیجه‌ای بهتر از 1-1 دست نیافتند.

اما در بازی برگشت همان فصل که در روز جمعه پانزدهم آذر ماه 92 انجام شد، این تراکتورسازی بود که با 2 گل توانست آبی‌پوشان تبریز را شکست داده و 3 امتیاز بازی را کسب کند.

در پایان این فصل تراکتورسازان با 45 امتیاز در جایگاه ششم و گسترش فولادی‌ها با 32 امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفتند.

چهارمین و پنجمین رویارویی دو تیم نیز در طول فصل گذشته یعنی فصل 94-93 رخ داد.

در اولین رویارویی که نهم آبان ماه بود، تراکتورسازان موفق شدند با سرمربی‌گری رسول خطیبی و گل‌های فرشاد احمدزاده (یک گل) و لوسیانو ادینهو (دو گل) گسترش فولادی را که تحت سرمربیگری فراز کمالوند بود با نتیجه 1-3 شکست بدهند.

براساس این گزارش، تنها گل گسترش فولاد در این دیدار را جابر انصاری به ثمر رساند.

 در دومین رویارویی دو تیم در فصل 94-93 که پنجمین دیدار دو تیم در مجموع رویارویی‌ها می‌شود، شرایط برای قرمزپوشان تبریز تغییر کرده بود و سکان هدایت تیم این بار در دست مرد پرتغالی نیمکت تراکتور یعنی تونی اولیویرا بود، اما در جبهه آبی‌پوشان شرایط ثابت بود و گسترشی‌ها همچنان با فراز کمالوند به راه خود ادامه می‌دادند.

در این دیدار که 3 امتیاز کامل آن برای حرکت تراکتورسازی به سوی قهرمانی نقش بسیار مهمی داشت، تساوی 1-1 نتیجه‌ای بود که در نهایت به دست آمد و دو تیم با کسب یک امتیاز میدان را ترک کردند تا در نهایت تراکتورسازی با 58 امتیاز نائب قهرمان شده و گسترش فولاد نیز با 31 امتیاز از سقوط رهایی یابد.

حال باید دید در دیدار روز جمعه شانزدهم مرداد ماه که در مجموع ششمین دیدار دو تیم محسوب می‌شود دو تیم چه نتیجه‌ای مقابل هم رقم خواهند زد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.