قدس ‌آنلاین- تبریز: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: در تیر ماه سال‌جاری با گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست استان ۳۹ نفر متخلف دستگیر و با تشکیل ۲۶ پرونده حقوقی به مراجع قضایی معرفی شدند.

تشکیل ۲۶ پرونده برای ۳۹ متخلف زیست‌محیطی در آذربایجان‌شرقی
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسین فائق اظهار داشت: از متخلفان شکار و صید، یک قبضه سلاح شکاری تک لول و 5 عدد قلاب ماهیگیری، تور و قفس دام کشف شده است.

این مقام مسئول ضمن تشریح تخلف‌های مربوط به حیات وحش استان گفت: در تیر ماه امسال متخلفان 4 مورد صید غیرمجاز آبزیان ماهی رودخانه‌ای، شکار یک راس خرس قهوه‌ای و 10 مورد زنده‌گیری پرندگان از قبیل سارگپه، طوطی، جغد، سهره، عقاب، شاه بوف و دلیجه را در پرونده‌های خود ثبت کردند.

وی افزود: در تیر ماه سال جاری شاهد 17 مورد تخریب محیط زیست بودیم که شامل جنگل و مرتع بودند.

فائق گفت: رقم ضرر و زیان تخلف‌ها 61 میلیون و 950 هزار ریال بوده که از این مقدار 54 میلیون و 900 هزار ریال، دریافت و به خزانه واریز شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از عموم مردم استان و گردشگران درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی اعم از شکار و صید، تخریب و تعرض به محیط زیست و آتش‌سوزی در طبیعت مراتب را با شماره تلفن‌های 1840 و 1540 به این اداره اطلاع دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.