قدس آنلاین- تبریز: معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست ما ترویج نشریات محلی است و در این دولت توانستیم پروسه صدور مجوز برای انتشار نشریات محلی را حداکثر به ۶ ماه کاهش دهیم.

کاهش به ۶ ماه برای صدور مجوز برای انتشار نشریات محلی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  حسین انتظامی در مراسم تجلیل از خبرنگاران در آستانه گرامیداشت 17 مرداد ماه «روز خبرنگار» با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: استقلال حرفه‌ای خبرنگاران از جمله مواردی است که مورد تأکید دولت قرار داشته و این دولت بستر را برای فعالیت‌های آزادانه رسانه‌ها فراهم می‌کند.

وی افزود: قانون حرفه‌ای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران برای ایجاد آزادی بیان تعریف شده است و بر طبق آن دستگاه‌های حاکمیتی موظف هستند اطلاعات را با رعایت حریم خصوصی در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و آنها را منتشر کنند.

انتظامی تصریح کرد: سیاست ما ترویج نشریات محلی است و در این دولت توانستیم پروسه صدور مجوز برای انتشار نشریات محلی را حداکثر به 6 ماه کاهش دهیم.

20 درصد ادارات بناب از مطبوعات استفاده می‌کنند

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب نیز با ارائه گزارشی از وضعیت مطبوعات در شهرستان بناب گفت: هم اکنون 750 نسخه از انواع روزنامه‌ها و نشریات کشوری و استانی در بناب توزیع می‌شوند.

حبیب صدقی افزود: هم اکنون تنها حدود 20 درصد ادارات و نهادهای شهرستان از نشریات استفاده می‌کنند، در حالی که تا چندی پیش میزان استفاده ادارات از روزنامه‌ها و نشریات 80 درصد بود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه زمانی که کمبود اعتبارات در ادارات مطرح می‌شود، اولین جایی که گریبانگیر مشکل اعتبارات می‌شود، مطبوعات و روزنامه‌ها هستند و اقدام به قطع روزنامه‌ها می‌کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بناب تصریح کرد: امیدواریم با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد جهش مناسبی از سوی ادارات شهرستان در استفاده از مطبوعات باشیم

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.