مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، گفت:

 سیاست دولت یازدهم شبیه سازی سیستم های حمل و نقل ریلی کشور است

شبیه سازی سیستم های حمل و نقل ریلی کشور به یکدیگر از مهمترین سیاست های وزارت کشور در دولت تدبیر و امید است.
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سید مهدی یدی همدانی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه نشست تخصصی معاونان حمل و نقل شهرداری کلانشهرهای کشور در سالن همایش های شهرداری قم، با اشاره به اصلاح سیستم دومین خط منوریل کشور در کرمانشاه بر اساس کار کارشناسی، اظهار داشت: هر چند این پروژه در قم به مرحله ای رسیده که دیگر امکان تغییر در آن وجود ندارد، ولی وزارت کشور به دلایل زیاد موافق اجرای سیستم مونوریل در کشور نیست.
وی افزود: چون منوریل در کرمانشاه در فازی بود، که امکان تغییر در آن وجود داشت، این پروژه تبدیل به قطار سبک شهری شد.
یدی همدانی همچنین با بیان اینکه بخش هایی از این پروژه که از هسته مرکزی شهر کرمانشاه عبور می کرد، تبدیل به تونل زیر زمینی شد، افزود: از آنجا که پروژه منوریل قم تنها پروژه منوریل در کشور است، باید جلسه های زیادی برای آن تشکیل داده شود.
این مقام وزارت کشور با بیان اینکه در مورد شهرهای دیگر سیاست این وزارتخانه شبیه ساختن تکنولوژی های حمل و نقل ریلی به یکدیگر است، افزود: استفاده از منوریل در کشوری مانند ژاپن به لحاظ برخورداری از تکنولوژی امکانپذیر است، ولی در ایران باید سیستم های ریلی در شهرهای مختلف به یکدیگر مشابهت داشته باشد.
یدی همدانی با اشاره به برگزاری دوره های آموزش راهبری و تعمیر و نگهداری ویژه حمل و نقل ریلی، تصریح کرد: هم اکنون امکان این آموزش ها برای راهبرها با مشارکت شهرداری های مختلف کشور فراهم است.
وی با اشاره به فعالیت دو مرکز آموزش راهبری در تهران و مشهد طبق مجوز شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، اظهار داشت: این مرکز در تبریز نیز در حال راه اندازی است، لذا در قم نیز تاسیس چنین مرکزی برای امور مربوط به منوریل اعم از آموزش راهبرها، گواهی نامه و وسایل نقلیه کمکی ضروری است.
وی با تاکید بر تعامل و هماهنگی بیشتر سازمان قطار شهری شهرداری قم با دفتر حمل و نقل وزارت کشور، تصریح کرد: این سازمان در چند سال اخیر هیچ گونه گزارش عملکردی در حوزه منوریل به این دفتر ارائه نداده است.
نشست تخصصی معاونان حمل و نقل شهرداری کلانشهرهای کشور با تشکیل کمیته های تخصصی با حضور مدیران و معاونان حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری طی امروز و فردا در قم برگزار می شود.ک/3

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.