قزوین- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش از واریز ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان سرانه مدارس کشور تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار از محل منابع دولتی تخصیص خواهد یافت.

 ۲۰۰ میلیارد تومان سرانه مدارس کشور تا پایان شهریور ماه واریز می شود


علی اصغر فانی روز پنجشنبه در حاشیه یادواره شهدای فرهنگی الموت در روستای خشکچال قزوین در جمع خبرنگاران افزود: این سرانه طبق مصوبه دولت به حساب آموزش و پرورش واریز شده است.
وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور 406 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند، اظهارکرد: در آموزش و پرورش باوجود آنکه بودجه مدارس شبانه روزی در دولت یازدهم دو برابر شده است، اما این میزان هنوز ناکافی است.
فانی ادامه داد: سرانه یکهزار و 500 تومانی این دانش آموزان به هیچ عنوان جوابگوی تامین غذا، بهداشت و امکانات مورد نیاز آنها نیست و آموزش و پرورش همواره از منابع مختلف و از محل صرفه جویی این کمبودها را جبران کرده و امیدواریم با تامین اعتبار این رقم افزایش یابد.
این عضو کابینه دولت یازدهم در خصوص هوشمندسازی مدارس گفت: هوشمندسازی هوشمندانه مدارس اقدام بسیار مهمی است و وضع موجود مدارس باید با وضع مطلوب تطبیق پیدا کند.
فانی با اشاره به شکل گیری زیرساخت های لازم هوشمندسازی مدارس کشور، تصریح کرد: ضروری است که امکان استفاده از جریان هوشمندسازی و تجهیزات آن در مدارس فراهم شود و این اقدام کاری نیست که ظرف مدت یکسال بتوان انجام داد.
وی با اشاره به طرح ساماندهی نیروی انسانی و ضرورت اجرای آن گفت: ساماندهی نیروی انسانی در این مجموعه از سال گذشته شروع شده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین سند بالادستی در آموزش و پرورش کشور است اظهارکرد: نقشه راه این سند در واقع مسیر ما را در اجرایی کردن کامل سند تحول مشخص می کند.
فانی به رتبه بندی معلمان به عنوان یک اقدام چشمگیر در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: افرادی سعی می کنند طرح رتبه بندی معلمان را یک کار کوچک جلوه کنند، در صورتیکه این طرح یک برنامه با مزیت رقابتی در دولت یازدهم می باشد که در حال تحقق است و امیدواریم در اول مهر این احکام به دست معلمان برسد.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه رفاه و معیشت معلمان و بحث تجهیزات و فضای این مدارس نیازمند نگاه عمیق، عزم ملی و همه جانبه همه ارکان نظام است، گفت: کیفیت بخشی راهبرد اصلی آموزش و پرورش است.
فانی اظهار داشت: آموزش و پرورش امروز در مسیر کیفیت بخشی و تدوین و اجرای سیاست ها با موفقیت عمل کرده و امسال در بخش کیفیت بخشی آموزشی در مقطع ابتدایی، 45 میلیارد تومان به همین منظور اختصاص یافت است که هوشمند سازی نیز بخشی از آن می باشد.
وی یادآور شد: در سایر مقاطع نیز بودجه های جداگانه به منظور کیفیت بخشی اختصاص یافته است.
وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای فرهنگی الموت در روستای خشکچال به استان قزوین سفر کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.