قدس آنلاین: سفیر تایلند در ایران با اشاره به اینکه مبادلات تجاری استان اصفهان با کشورهای آسه‌آن از طریق تایلند تسهیل می شود، گفت: در دوران جدید پس از توافق هسته ای ایران و کشورهای ۵+۱ و برداشتن تحریم های اقتصادی می توان حجم مبادلات تجاری را چند برابر کرد.

با توافق ایران و ۱+۵ حجم مبادلات تجاری چند برابر می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، راسمی چیتهام در دیدار با عضو هیات رییسه و مشاور سرمایه گذاری اتاق اصفهان، تصریح کرد:  تایلند می تواند با استان اصفهان در  بخش های مختلف فعالیت های مشترک تولیدی و سرمایه گذاری تعریف کند.
وی حجم تجارت ایران و تایلند را بسیار اندک دانست و گفت: در دوران جدید پس از توافق هسته ای ایران و کشورهای 5+1 و برداشتن تحریم های اقتصادی می توان حجم مبادلات تجاری را چند برابر ساخت.
سفیر تایلند بیان داشت: کشورهای مالزی، تایلند، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، برونئی، ویتنام، لائوس، میانمار (برمه) و کامبوج عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند و این اتحادیه امروز با احتساب جمعیت کشورهای عضو 537 میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت آن به 4 میلیون و 500 هزارکیلومتر مربع می رسد.
وی با اشاره به تجربه موفق تایلند در جذب گردشگران خارجی و توسعه صنعت توریسم در این کشور، گفت: آمادگی اعزام سرمایه گذاران صنعت هتل داری به اصفهان را داریم.
قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این دیدار خواستار برقراری خط پروازی اصفهان – بانکوک با هدف توسعه روابط اقتصادی و تجاری شد و گفت: تبادل گردشگر می تواند به توسعه روابط اقتصادی  اصفهان و تایلند کمک کند.
علی صفرنورالله مشاور سرمایه گذاری اتاق اصفهان در این دیدار، گفت: استان اصفهان با دارا بودن توانمندی های صنعتی و کشاورزی و همچنین ظرفیت های گردشگری می تواند روابط نزدیک تجاری و سرمایه گذاری با تایلند داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.