مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تعداد واحدهای خالی از سکنه در تهران از ۳۲۵ هزار واحد در ۲ سال گذشته به ۲۵۰ هزار واحد رسیده است، گفت: اگر واحدهای نیمه‌تمام هر چه زودتر به بهره‌برداری نرسند سال ۹۵ و ۹۶ جهش قیمت مسکن را تجربه خواهیم کرد.

جهش قیمت مسکن در سال ۹۵ با تکمیل نشدن واحدهای نیمه‌تمام/ واحدهای خالی از سکنه تهران کاهش یافت
 
 
  •  

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فریبرز واحدی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که در این گونه نمایشگاه‌ها فعالان حوزه صنعت ساختمان مشارکت بیشتری داشته باشند تا بتوانیم به مبادله اطلاعات بپردازیم.

وی با بیان اینکه هر حرفه‌ای متخصصان خود را می‌خواهد، گفت: نمایشگاه محل عرضه اتفاقات یک سال گذشته است تا با ورود تکنولوژی‌های جدید به نوعی به آسیب‌شناسی بخش‌های مختلف صنعت ساختمان که در اقتصاد کشور نقش کلیدی و حیاتی دارد بپردازیم.

واحدی با تأکید بر اینکه 30 درصد نقدینگی کشور مربوط به صنعت ساختمان است، گفت: صنعت ساختمان می‌تواند به خروج اقتصاد از رکود کمک کند به طوری که بر اساس آمارهای منتشر شده سهم بخش مسکن در تولید ناخالص داخلی تا سال 80 بالغ بر 4.5 درصد بود و از سال 87 تا 91 این سهم ارزش افزوده در بخش مسکن به 5 درصد رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه صنعت ساختمان 300 تا 400 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند، گفت: باید به دنبال رونق صنعت ساختمان باشیم چرا که این صنعت می‌تواند موجب افزایش اشتغال و رونق اقتصاد در کشور شود.

وی گفت: دولت قصد دارد با تقویت عرضه و تقاضا و اعطای تسهیلات رونق را وارد بخش مسکن کند اما شاید به دلیل تحریم‌ها و کاهش توان نهادهای مالی و بانک‌ها اعم از مؤسسات مالی و بانک‌ها از اینکه تسهیلات پرداخت شده در بخش مسکن بازگشتی نداشته باشدرغبتی در اعطای تسهیلات به بخش مسکن از خود نشان نمی‌دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران افزود: بر اساس طرح جامع مسکن سالانه باید 950 هزار واحد مسکونی احداث شود بنابراین طبق آماری که به دست آمده سال گذشته 500 هزار واحد مسکونی ساخته شد و این نشان می‌دهد در حال حاضر 450 هزار واحد مسکونی کسری داریم.

به گفته واحدی در سال گذشته 61 میلیارد تومان در بخش مسکن سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و چیزی بالغ بر 34 میلیارد تومان سرمایه در این بخش به طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه رکود بخش مسکن باعث شده تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی کاهش یابد، گفت: اگر چنانچه واحدهای نیمه‌تمام هر چه زودتر به بهره‌برداری نرسند سال 95 و 96 جهش قیمت مسکن را تجربه خواهیم کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران افزود: پس باید به سمت تکمیل واحدهای نیمه‌تمام برویم و طبق آماری که به دست آمده در 2 سال گذشته تعداد واحدهای خالی از سکنه در تهران 325 هزار واحد مسکونی است اما در حال حاضر این عدد به 250 هزار واحد مسکونی کاهش یافته است.

واحدی خاطرنشان کرد: سیاست دولت پس از نام موافقان و مخالفان پروژه مسکن مهر احداث شهرهای جدید است چرا که با احداث شهرهای جدید می‌توانیم همزمان خدمات زیربنایی و روبنایی این شهرها با مکان‌یابی مناسب ایجاد کنیم.

به گفته وی، باید جلوی بارگذاری جدید جمعیت در تهران را بگیریم و به سمت ساخت واحدهای استیجاری برویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.