قدس آنلاین : معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از پرداخت یاری‌برگ به متقاضیان کم‌بضاعت مشاوره در این استان خبر داد.

ارائه‌ی یاری برگ‌ مشاوره برای شهروندان و مددجویان کم‌بضاعت خراسانی

به گزارش قدس آنلاین مریم رضایی برون افزود: متقاضیان مشاوره که از بضاعت مالی کافی برای تأمین هزینه‌ی مشاوره برخوردار نیستند می‌توانند با مراجعه به بهزیستی مشهد و شهرستان‌ها از یاری‌برگ مشاوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بهزیستی هزینه‌ی سه جلسه‌ مشاوره‌ی متقاضی را تا سقف 70 تا 100 درصد پرداخت می‌کند گفت: در مشهد به دلیل تعدد مراکز مشاوره، این یارانه فقط به دفاتری تعلق می‌گیرد که از وجهه و توانمندی بیشتری در ارائه‌ی خدمات به مددجویان بهزیستی برخوردار باشند.

رضایی خاطر نشان کرد: سقف اعتبارات این طرح، محدود است و به همین جهت، مددجویان بهزیستی در اولویت پرداخت‌ یاری‌برگ قرار دارند ولی اگر متقاضی در بین مددجویان نباشد به سایر شهروندان کم‌بضاعت نیز تعلق می‌گیرد.

وی اظهار داشت: متقاضیانی که پس از سه جلسه، نیاز به ادامه‌ی مشاوره داشتند باید خودشان هزینه را پرداخت کنند اما مددجویان دارای پرونده، می‌توانند برای حل مشکلات خود از مددکاران و روان‌شناسان مراکز دولتی، کلینیک‌های مددکاری و مجتمع‌های بهزیستی طرف قرارداد بهره‌مند شوند.

معاون پيشگيريبهزیستی خراسان رضوی گفت: در شهرستان‌های کم‌جمعیت، محدودیتی از نظر انتخاب مرکز مشاوره وجود ندارد اما در شهرهای بزرگ و مشهد، مشاوران از سوی کارشناس مشاوره‌ی بهزیستی انتخاب و مددجو یا مراجع به آنها معرفی می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.