دولت چین به منظور برگزاری بهتر و امن تر مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم که قرار است اوایل ماه آینده برگزار شود، تدابیر ویژه ای را از هم اکنون در نظر گرفته است.

تدابیر ویژه امنیتی چین برای مراسم رژه سالگرد جنگ جهانی دوم

به گزارش ایرنا، قرار است رژه بزرگ نظامی این کشور به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم و تسلیم ژاپن در این جنگ، روز سوم سپتامبر (12 شهریور ماه) در پکن و در میدان بزرگ «تیان آنمن» این شهر برگزار شود.
تصمیم به انجام این مراسم پیش تر از سوی مقامات نظامی چین اتخاذ شده، به گونه ای که رژه نیروهای مسلح این کشور در روزی غیر از روز ملی خود و در سالروز شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم برگزار شود.
به همین منظور دولت چین اوایل اردیبهشت ماه سالجاری در اقدامی بی سابقه، این روز را که برای مردم این کشور یادآور محاصره چین توسط ارتش امپراطوری ژاپن در دوران جنگ جهانی دوم است، تعطیل رسمی اعلام کرد.
سومین روز از ماه سپتامبر، سالگرد شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم است که در چین از آن به عنوان روز شکست «فاشیسم» نام برده شده و گرامی داشته می شود.
بر اساس گزارش های منتشر شده، چین برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن رژه نیروهای مسلح خود سران کشورهای بزرگ درگیر در این جنگ و نیز مقامات سایر کشورهای منطقه را برای شرکت در این مراسم دعوت کرده است.
به همین مناسبت نهادها و سازمانهای مختلف چین اعلام کردند که برای این مراسم تدابیر ویژه ای را در نظر گرفته اند تا برگزاری آن در شرایط بهتر و امن تری برگزار شود.
یکی از این سازمانها، اداره دولتی پست چین است که اعلام کرد، از امروز و تا پایان برگزاری مراسم یاد شده، نظارت و بازرسی بیشتر از تمامی بسته های پستی را در دستور کار قرار داده است.
«ما جون شنگ» رئیس اداره پست چین گفت: هر بسته پستی باید با یک اسم حقیقی ارسال شود و از کانال های نظارتی و امنیتی عبور کند.
وی از همه دستگاه های دولتی نیز خواست تا بازرسی از بسته های پستی ارسالی توسط شرکت های مختلف را افزایش داده تا نسبت به امنیت آن، اطمینان حاصل شود.
خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد که تدابیر ویژه امنیتی تنها محدود به شهر پکن نیست و از استان های همجوار آن نیز خواسته شده تا اقدامات لازم را صورت دهند.
بنا بر این گزارش، مقامات پکن همچنین از تمهیدات دیگری از جمله محدودیت تردد خودروها در سطح شهر، کاهش تولیدات صنعتی برای کاهش آلودگی هوا خبر داده و اعلام کرده اند که فرودگاههای اصلی شهر پکن نیز در طول مدت برگزاری رژه نیروهای مسلح، پذیرای هیچ پروازی نیستند.
اداره کنترل پروازهای سازمان هواپیمایی چین در بیانیه ای آورده است که فرودگاه بین المللی شهر پکن و فرودگاه کوچکتر این شهر موسوم به «نن یوان» از ساعت 9:30 صبح تا 12:30 ظهر روز سوم سپتامبر (12 شهریور) بسته خواهد بود.
براساس این بیانیه از هم اکنون بسیاری از خطوط هوایی داخلی و خارجی برنامه پروازی خود را برای این زمان تغییر داده اند.
قرار است در مراسم رژه نیروهای مسلح، توانمندی های نظامی چین از جمله جدیدترین تجهیزات و ادوات نظامی ساخت این کشور به نمایش درآید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.