فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز سپاه دارای یک قدرت عمیق با اتکا به مردم و سلاح ایمان بوده و با دارا بودن فناوری‌های بسیار پیشرفته آمادگی دارد تا در مقابل هرگونه تهدید خارجی ایستادگی کند.

سپاه با در اختیار داشتن فناوری‌های بسیار پیشرفته آماده مقابله با هر تهدید خارجی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم سرلشکرپاسدار محمدعلی جعفری صبح امروز در سومین روز همایش اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه قم و خراسان در هتل گلشن رضوی اظهار داشت:  موضوعی که باید در رابطه با آن صحبت کنیم وجه مشترک سپاه و بسیج است چرا که فلسفه وجودی بسیج در اقشار مختلف بسیار مهم و کاربردی است.

سرلشکر پاسدار جعفری با بیان اینکه فلسفه  بسیج حفظ انقلاب اسلامی است، افزود: بسیج زمانی که تشکیل شد در اقشار مختلف تکمیل شد و این تشکیل براساس ضرورت در هر زمان بود، باید پرسید که چرا بسیج اساتید دیر تشکیل شده است اما شاید جواب این سئوال تشکیل این قشر از بسیج برای شرایط کنونی است.

وی با بیان اینکه ماهیت تهدید در دهه دوم انقلاب اسلامی عوض شده و تهدیدات نرم جای تهدیدات امنیتی را گرفته است،گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری این تهاجم همچون یک شبیخون فرهنگی بوده و تاکنون کمتر کسی  به موضوع تغییر تهدیدها نسبت به انقلاب اسلامی توجه داشته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این تهدیدها همواره بوده است در صورتی که بسیاری از مردم و مسئولان فکر می‌کردند که تنها تهدیدهای امنیتی است که می‌تواند انقلاب اسلامی را با خطر مواجه‌ کند.

جعفری با اشاره به مشکلات اقتصادی در دهه دوم انقلاب اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی و موضوع فتنه‌گران مسئله‌هایی بودند که یک تهدید برای انقلاب اسلامی به شمار می‌رفتند.

وی تاکید کرد: وقتی می‌گوییم تهدید انقلاب اسلامی نباید تنها تمامیت عرضی کشور در نظرمان بیاید زیرا این انقلاب اسلامی تنها به داخل کشور ختم نمی‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه موضوع امنیت در کشور مسئولان خود را دارد  عنوان‌کرد: در تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی با دارای بودن مسئولین زبده و پایبند به نظام در حال پاسداری از کشور هستند.

جعفری افزود: اینکه همگی می‌دانند که وظیفه دفاع از کشور بر عهده چه کسانی است بسیار خوب بوده اما باید اذعان داشت که انقلاب اسلامی مظلوم است.

وی تصریح کرد: دفاع از انقلاب اسلامی در اولویت‌های سپاه قرار دارد و وظیفه ما است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر رشد سپاه در ابعاد نظامی خاطرنشان‌کرد: امروز سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران دارای یک قدرت عمیق با اتکا به مردم و سلاح ایمان بوده و با دارا بودن فناوری‌های بسیار پیشرفته آمادگی دارد تا در مقابل هرگونه تهدید خارجی ایستادگی کند.

سرلشکر جعفری جعفری با اشاره به ایجاد یک تهدید جدید از سال 77 در کشور افزود: سال 77 همه شاهد بروز تهدیدی در کشور بودند که در آن نشانی از خشونت و جنگ نبود اما آن تهدید به صورت نرم وارد جامعه شد به شکلی که هم‌اکنون در رابطه با ان تهدید نرم خطر زیادی احساس می‌شود.

وی گفت:در دو دهه اول انقلاب ابتدا این انقلاب را تثبیت کردیم سپس با جنگی که به ما تحمیل شد توانستیم تا ریشه‌ های آن را مستحکم کنیم و با برداشتن  تهدیدهای امنیتی, پایه‌های انقلاب را استوار سازیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت‌های گسترده بسیج در کشور تاکید کرد: ماموریت اصلی بسیجیان حفظ و توسعه انقلاب اسلامی است.

جعفری با اشاره به سخنان  مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در  این دیدار  رهبر معظم انقلاب به ما فرمودند که پاسداری یعنی حفظ، اما این حفظ به دو شکل  است که یکی از آن‌ها محافظه کارانه و دیگری غیر محافظه کارانه است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه محافظه کاری گفت: ایشان فرمودند که حفظ انقلاب اسلامی به شکل کنونی، محافظه کاری است که این نوع فعالیت مورد انتظار من نیست و عقیده دارم که در راستای پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی باید یک فعالیت بدون محافظه کارانه را در پیش بگیرند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دفاع محافظه کاران گفت: برخی در این محافظه‌کاری‌ها تنها خود را می‌بینند و این شعارها و تفکر که تنها باید به فکر خودمان باشیم و نباید به کشورهای دیگر توجه کنیم در دوران دوم خرداد دیده شد.

سرلشکر جعفری خاطرنشان‌کرد: از همان سویی که این شعارها توسط برخی افراد در کشور سر داده شد رهبر معظم انقلاب اسلامی یک چفیه را به نشانه ایستادگی بر روی شانه خود قرار داد.

وی  با بیان اینکه هم اکنون خطر اصلی ایجاد انحراف در مشی امام راحل در داخل کشور احساس می‌شود، تاکید داشت: اگر انقلاب اسلامی مراحل سوم و چهارم خود را پشت سر نگذارد، پیشرفتی در کشور حاصل نخواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: حوزه های علمیه باید با الگوبرداری از نگاهی که امام خمینی(ره) به صلاح جامعه داشت در راستای این هدف حرکت کنند.

جعفری هدف از استقرار نظام اسلامی را اصلاح جامعه خواند و افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی هیچ گاه مسائل امنیتی برای کشور یک تهدید به شمار نمی‌رود زیرا ما آنها را به عنوان یک فرصت تلیقی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: بر هم زدن نظم تمامیت ارضی، آسایش و امنیت، برای ما  تهدید به شمار می‌رود اما همین تهدیدها هم یک فرصت تلقی می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر جنگ تحمیلی نبود قطعا انقلاب اسلامی به جهان صادر نمی‌شد و ما هم‌اکنون شاهد ایجاد یک بیداری اسلامی در جهان نبودیم.

جعفری عنوان کرد: ما تاکنون در برابر همه تهدید‌های نظامی به خوبی ایستادگی کرده‌ایم و انقلاب اسلامی نیز به برکت همین ایستادگی‌ها هم‌اکنون با یک سربلندی در جهان روبه رو است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از شعار های انقلاب اسلامی ظلم ستیزی و زیر بار زور نرفتن است گفت: تهدیدهای امنیتی سال‌های 78 و88 تهدیدهایی بودند که اگر برای سایر کشورها بود می‌توانست آن کشور را از پای در بیاورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در رابطه با فعالیت‌های نظامی نتیجه می‌گیریم که انقلاب اسلامی در بعد دفاعی خود در برابر تهدیدها عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

جعفری افزود: انقلاب اسلامی تاکنون در ابعاد دفاعی و مقابله با تهدید ها بسیار موفق بوده و این موضوع به برکت روحیه استبار ستیزی است که در خون و رگ مردمان  کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دقت به خرج دهیم، گفت: 12 سال است که  مقام معظم رهبری موضوع پیشرفت علوم نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و علوم دانش بنیان را برای تمامی مسئولان تبیین می‌کنند و انتظار دارند تا این موضوعات در دستور کار آنها قرار گیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماهی انقلاب اسلامی را فرهنگی و اعتقادی بیان کرد و تاکید داشت: باید به این نکته توجه کنیم که انقلاب اسلامی نیاز به یک همراهی دارد پس باید تلاش کنیم تا پیشرفت انقلاب در راستای فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی باشد.

جعفری وظیفه این انقلاب را انسان سازی دانست و افزود: تا اقدامات ایجابی انجام نگیرد انقلاب اسلامی به سمت  اهداف والای خود که جامعه سازی است پیش نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه سال‌هاست که ماموریت مقابله با تهدیدهای فرهنگی بر عهده سپاه پاسداران است گفت: سپاه پاسداران قرار است تا در این راه با ایجاد بسترهای لازم برای بسیجیان که قشر تاثیرگذار جامعه را تشکیل می دهند، رشد خوبی را پدید بیارود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر تحول در علوم اسلامی دانشگاه‌ها تصریح کرد: تا زمانی که علوم انسانی در دانشگاه ها متحول نشود و این علوم از ذهن بچه‌های ما پاک نشود ما شاهد اتفاقات فرهنگی خوبی نخواهیم بود.

جعفری مبانی اصلی کتب علوم انسانی را برگرفته از غرب دانست و گفت: از یک طرف خوشحال هستیم که در کشورمان انقلاب اسلامی داریم و از طرفی دیگر غصه داریم که دانشگاه‌ها هر کدام کار خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: یک تعداد از دست اندرکاران در این بخش می‌دانند در حال چه کاری هستند اما بسیاری دیگر نمی‌دانند که با آموزش این علوم انسانی به بچه‌های این مرز و بوم چه ضربه‌هایی را به کشور وارد می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خطاب قرار دادن اساتید بسیجی تاکید داشت: یکی از دغدغه‌های روحانیت باید اصلاح امور در علوم انسانی دانشگاه‌ها باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.