سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه دولت باید لایحه شفافیت منابع مالی نامزدها را به صورت دو فوریت تقدیم مجلس کند، گفت:با تامین اعتبار ۱۷۰ میلیاردی انتخابات در ۹ کلان شهر به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

دولت لایحه شفافیت منابع مالی نامزدها را دوفوریتی کند

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی امیری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لایحه شفافیت منابع مالی کاندیداها گفت: این لایحه از ناحیه وزارت کشور تصویب شده و به دولت رفته و در کمیسیون های مختلف دولت در حال بررسی است . بعد از اتمام این بررسی ها به دولت می آید و اگر تصویب شد، به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید این لایحه به این دوره از انتخابات می رسد، ادامه داد: هنوز این لایحه در دولت تصویب نشده است و امیدواریم که دولت با دو فوریت آن را تصویب و تقدیم مجلس کند تا به انتخابات ۹۴ برسد. اگر لایحه در مجلس تصویب و قانون شد ما آن را اجرا می کنیم و اگر تبدیل به قانون هم نشد ما با قانون فعلی انتخابات را برگزار می کنیم.

سخنگوی وزارت کشور، همچنین با اشاره به اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومانی دولت برای برگزاری انتخابات الکترونیک، گفت: ۱۷۰ میلیارد تومان از مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان که برای برگزاری انتخابات الکترونیک برای کل کشور لازم است توسط دولت تامین اعتبار شد ؛ لذا در  ۹ کلان شهر و برخی از شهرستان ها انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان با برگزار شدن الکترونیکی انتخابات مشکلی ندارد ،گفت: انتخابات الکترونیک در کرمانشاه، قم، تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، کرج، تبریز، اهواز و چند شهر دیگر به صورت الکترونیک برگزار می شود.

امیری با بیان اینکه صندوق های الکترونیکی در حوزه هایی که امکانات فنی داشته باشند قرارداده می شود، گفت: در خیلی از مساجد امکانات فنی برای گذاشتن صندوق وجود ندارد. لذا انتخابات را در مکان هایی برگزار می کنیم که امکانات فنی داشته باشند.

وی افزود: در ادارات، مدارس و دانشگاه ها امکانات فنی وجود دارد لذا نگاه اولیه این است که صندوق ها در این مکانها مستقر باشد؛ اما اگر مساجدی هم باشند که بستر و امکانات برگزاری الکترونیکی انتخابات مانند اینترنت را داشته باشند ، انتخابات در آن مساجد هم برگزار می شود.

سخنگوی وزارت کشور، تاکید کرد: در شهر تهران حتما انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود اما در استان تهران جاهایی که امکانات نباشد انتخابات به شکل سنتی برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.