قدس آنلاین-تبریز: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد کرده‌ایم یک درصد منابع کشور یا شرکت‌های خاص به آموزش و پرورش اختصاص یابد که در صورت تحقق آن ۸ هزار میلیارد تومان درآمد پایدار در طول برنامه ششم به صورت سالانه خواهیم داشت.

پیشنهاد تحقق ۸ هزار میلیارد تومان در‌آمد پایدار برای آموزش و پرورش/ پرهیز از احکام محتوایی  در برنامه ششم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سیدمحمد بطحایی امروز در دومین روز از گردهمایی مشترک شورای معاونان وزارت و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور به تشریح برنامه ششم توسعه در وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

وی با بیان اینکه دولت برنامه ششم را به صورت خلاصه تنظیم می‌کند، گفت: آن دسته از احکام دائمی که بیش از 5 ساله است جدا از قوانین توسعه 5 ساله مورد بررسی قرار می‌گیرند و باید از فرصت‌های پیش رو برای توسعه آموزش و پرورش استفاده کنیم.

بطحایی یادآور شد: تا شهریور ماه احکام مربوط به برنامه ششم توسعه ارائه می‌شود و در این میان پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته و دنبال احکام تکلیفی برای خود نیستیم.

 

در برنامه ششم بر خلاف برنامه‌های گذشته از احکام محتوایی پرهیز می‌شود

وی بیان کرد: در برنامه ششم بر خلاف برنامه‌های گذشته از احکام محتوایی پرهیز می‌شود و به تفضیل در این مورد بحث و صحبت شده و نقشه راه ترسیم شده است.

معاون  توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: جلسات مفصلی در وزارتخانه برگزار شده و احکامی را تعریف می‌کنیم که اختیارات کافی و منابع لازم را در اختیار ما قرار دهد.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول که مورد تاکید رهبری و مسئولان ارشد قرار گرفته نیازمند بودجه‌های کلان است و با منابع فعلی امکان پذیر نیست.

 

شرط اجرای شدن سند تحول در آموزش و پرورش

بطحایی گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که یک درصد از منابع کشور در طول برنامه ششم برای اجرای سند تحول اختصاص یابد وگرنه با درآمدهای فعلی امکان فعالیت نیست.

معاون  توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: نیازمند اختیارات ویژه هستیم که در اختیار مدیران استانی و مرکزی قرار گیرد که می‌تواند در طول برنامه ششم انعطاف لازم را ایجاد کند تا با این اختیارات بیشترین استفاده صورت شود.

وی اظهار داشت: تعیین منابع جدید با پیشنهاد مدیران کل و معاونان مورد توجه است و از جمله پیشنهادها یک درصد منابع کشور یا شرکت‌های خاص است که در صورت تحقق آن 8 هزار میلیارد تومان درآمد پایدار در طول برنامه ششم به صورت سالانه داشته باشیم.

بطحایی خاطرنشان کرد: در صورت عدم تحقق یک درصد از منابع کل کشور از یک درصد منابع بانک‌ها و برخی شرکت‌ها از جمله شرکت نفت بهره‌مند شویم که در این حالت 5 هزار میلیارد تومان در طول سال درآمد خواهیم داشت.

وی یادآور شد: در حال حاضر بودجه پیش‌بینی شده برای آموزش و پرورش یک هزار و 700 میلیارد تومان به اضافه 5 درصد درآمد شهرداری‌ها است که این بند دوم محقق نشده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: در زمینه رتبه‌بندی معلمان اختلافاتی وجود دارد و تلاش داریم تا در جلسه توسعه شورای مدیریت اختلاف‌ها رفع شده و در شهریور ماه احکام معلمان صادر شود.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه و شیوه نامه پرداخت پاداش‌ها صورت گرفته و تلاش داریم تا این پاداش‌ها به موقع پرداخت شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.