قدس آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور همچنین گفت: فناوری اطلاعات پیشران توسعه و توانمند ساز سایر حوزه ها در سطح کشور است.

فناوری اطلاعات پیشران توسعه کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، محمود واعظی در نشستی با نخبگان و فعالان ICT خراسان شمالی اظهار داشت: کشوری که دارای زیرساخت ارتباطی مناسب باشد، قطعاً می‌تواند سریع‌تر توسعه یابد و فناوری اطلاعات عامل توانمندساز حوزه‌های دیگر مانند کشاورزی، سلامت، گمرک و ...است.

واعظی افزود: جبران عقب افتادگی ها و ارائه پاسخ مثبت به نیازهای مردم در حوزه ارتباطات از اهداف اصلی دولت است.

وی بیان داشت: نگاه دولت گذشته به بخش آی سی تی به صورت فانتزی صورت گرفت که دولت یازدهم در صدد تغییر این نگاه و رویکرد است.
وی ادامه داد: شبکه  ملی اطلاعات  و دولت الکترونیک بر پایه تولید محتوا و ارائه خدمات متعدد در سال جاری فعالیت خواهد داشت.
واعظی مطرح کرد: نقش اصلی دولت باید سیاست گذاری، هدایت و نظارت باشد چرا که دولت تصدی گر نمی تواند ناظر خوبی باشد زیرا که خودش را رقیب بخش خصوصی می داند.
وی تصریح کرد: نگاه دولت فراهم نمودن بسترهای لازم جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ICT است ، به گونه ای که میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی سه تا چهار برابر بیشتر از دولت در این حوزه باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم افزود: ارائه امکانات مالی دولت به بخش خصوصی بر اساس قوانین و مقرارت است و احترام به قانون از ویژگی های برتر دولت تدبیر و امید است.
محمود واعظی به تخصیص یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به شرکت های ICT   خبر داد و افزود: این اعتبار از محل وجوه اداره جهت پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه آICT  در سطح کشور شده پیش بینی شده است که تاکنون 82 شرکت از این تسهیلات به میزان 300 میلیارد ریال برخوردار شده اند.
 
انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.