وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان تا آخر شهریور ماه سال‌جاری اجرا شده و خواهد توانست بخشی از فاصله‌ها و تبعیض‌ها را کم کند و آغاز خوبی در این مورد صورت گرفته است.

حذف تبعیض‌ها و رتبه‌بندی معلمان از اول مهر/ بازنشستگی ۳۸ هزار فرهنگی
 
 
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، علی‌اصغر فانی ظهر امروز در جمع مدیران مدارس و فرهنگیان شهرستان بناب اظهار کرد: در دولت قبلی درآمدهای کشور از بابت فروش نفت 700 تا 800 میلیارد دلار بود و می‌شد خیلی کارها در کشور انجام داد؛ در حالی که همین الآن آموزش و پرورش مطالبات دولت قبلی را می‌پردازد.
وی با بیان اینکه دنبال بدگویی از دولت قبلی نیستیم؛ افزود: ولی باید مطالب گفته شود.
وزیر آموزش و پرورش سپس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به توفیقات خوبی در این دولت دست یافته است تصریح کرد: همه این توفیقات را مدیون تلاش مدیران و فرهنگیان هستیم که با وجود کمبودها و تنگناهای مالی توانسته‌اند به اهداف خوبی دست یابند.
فانی ادامه داد: هم اکنون 1.5 میلیون نفر دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی و 11.5 میلیون نفر دانش‌آموز در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند و نزدیک به یک میلیون کارمند نیز در این وزارتخانه مشغول کار هستند که به ازای یک نفر نیروی انسانی 11.5 نفر دانش‌آموز وجود دارد که این نسبت مناسبی نیست.
وی تأکید کرد: آموزش و پرورش باید منابع انسانی خود را مدیریت کند و در غیر این صورت وضعیت معیشتی معلمان بدتر از وضع موجود نیز خواهد شد.
عضو فرهنگی کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان یادآور شد: رتبه‌بندی معلمان تا آخر شهریور ماه سال جاری اجرا شده و خواهد توانست بخشی از فاصله‌ها را کم کند و آغاز خوبی در این مورد صورت گرفته است.
فانی در عین حال تصریح کرد: فرهنگیان عزیز نباید انتظار داشته باشند تبعیضی که مربوط به قبل از انقلاب است، آن را حل کنیم و ما قصد داریم با اجرای طرح رتبه‌بندی یک گام عملی را در کاهش تبعیض برداریم.
وی از اختصاص 25 هزار میلیارد تومان بودجه در سال 94 به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: قطعاً تأمین این مبلغ برای دولت کار ساده‌ای نیست.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پاداش تمام همکاران فرهنگی که تا آخر شهریور سال 93 بازنشسته شدند، پرداخت شده است و هم اکنون برای پرداخت مطالبات بازنشستگان یک هزار و 50 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
فانی در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب 200 میلیارد تومان بودجه برای سرانه مدارس در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این مبلغ از ناحیه فروش گاز تأمین شده و قبل از مهر ماه بخشی از آن پرداخت می‌شود.

ورود نخستین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان از سال آینده به آموزش و پرورش

وی تصریح کرد: 25 هزار معلم سال گذشته بازنشسته شدند و امسال نیز 38 هزار فرهنگی در کشور بازنشسته می‌شوند و 7 هزار کلاس درس را شناسایی کرده‌ایم که قابل ادغام هستند.
این مقام وزارتی اظهار کرد: نخستین سری فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان سال آینده وارد آموزش و پرورش می‌شوند و آموزش و پرورش درصدد است برای جبران کسری معلم از مدیران مدارس نیز در کلاس‌های درس استفاده کند.

هم اکنون یک سوم فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیستند

فانی با اعلام اینکه هم اکنون یک سوم فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیستند؛ گفت: روزی که انقلاب به پیروزی رسید، دو سوم فضاهای آموزشی کشور فرسوده بودند که الآن این میزان به یک سوم کاهش یافته است.
وی سپس از اختصاص یک هزار و 340 میلیارد تومان اعتبار و بودجه برای تخریب و مقاوم‌سازی مدارس در کشور در برنامه بودجه امسال خبر داد و افزود: علاوه بر این اعتبار هر شهرستانی که به هر میزان از اعتبارات استانی را به مدرسه‌سازی اختصاص دهد، به همان میزان نیز آموزش و پرورش کمک خواهد کرد.

تخصیص بی‌سابقه اعتبار 100 میلیارد تومانی به تجهیز مدارس

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: امسال 100 میلیارد تومان بودجه برای تجهیز مدارس اختصاص یافته که در تاریخ آموزش و پرورش کشور بی‌سابقه است.
فانی تأکید کرد: کلید تحول در آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه با توجه به سند توسعه باید طراحی شود و همانگونه که مقام معظم رهبری در برنامه‌های ابلاغی برنامه ششم تأکید کردند، باید برنامه‌های لازم در این زمینه طراحی شود.
وی گفت: امیدواریم حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی را از این سند داشته باشیم، زیرا توسعه پایدار با توسعه آموزش و پرورش حاصل می‌شود و این امر در کل جهان مورد تأکید قرار گرفته است.
عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه می‌توان به اصلاح اساسی در امر بودجه‌ای رسید و سهم آموزش و پرورش را به میانگین جهانی رساند و در این صورت است که می‌توان به آینده آموزش و پرورش امیدوار بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.