قدس انلاین – سعید کوشافر: بازهم شنبه شد و بازهم باسبدی مملو از خبرهای خواندنی از چهارگوشه جهان خدمت شما رسیدیم ؛ خبرهایی نه تنها از دنیای سیاست بلکه با خبرهایی از عرصه ورزش و حوادث ؛ خبرهایی از عرصه اقتصاد و سینما و... با هم مرور میکنیم اخبارخواندنی امروز را

از گزینه های فتنه گران روی میز موساد وفعالیت بهاییان دربیمارستانها تا توهین به ائمه توسط یک زن رقاص وتبریک عجیب یک بازیگر به روحانی و اوباما

***واکنش عضو حزب «ندا» به ابطحی

عضو بنیانگذار حزب ندای ایرانیان در پاسخ به مطالب اخیر ابطحی علیه خرازی نوشت: امروز با دیدن اتهام‌زنی‌های بدون سند و دیگران را به قاچاق و... متهم کردن، افسوس می‌خوریم که چه ساده حرف‌های گذشته‌تان را در مورد خیلی از افراد دیگر باور کردیم.

سعید نورمحمدی از اعضای بنیانگذار حزب ندای ایرانیان در اینستاگرام شخصی اش متنی را در پاسخ به اظهارات اخیر ابطحی منتشر کرد که در ادامه آن را از نظر می گذرانید.

جناب آقای محمدعلی ابطحی

حسب درخواست حضرتعالی برای اظهار نظر پیرامون آخرین مطلبتان علیه حزب ندای ایرانیان و با توجه به مواضع مکرر و چند باره جنابعالی، لازم دانستم به عنوان یک عضو کوچک در ندای ایرانیان مواردی را جهت تنویر افکار حضرتعالی حضورتان یادآوری نمایم:

1- از زمانیکه جمعی از جوانانی که عمر و جوانی شان را در مسیر اصلاح و تقویت جریان اصلاح طلبی گذاشته اند، قصد تاسیس حزبی اصلاح طلب، فراگیر و مستقل نمودند واکنش، عملکرد و ادبیات شما و دوستان همفکرتان، بزرگترین کمک به تنویر مبانی و نفس تشکیل حزب ندای ایرانیان برای اعضا و هواداران حزب بوده است. تعدادی از دوستان با رفتارهای کاملا شخصی و غیر منصفانه این سوال را به صورت جدی در ذهن ما ایجاد کردید که اگر در دوران اصلاحات هم همین رفتارهای شخصی، خصلتی و تسویه حساب گونه فعلی را در برخورد با رقبا داشتیم، پس زمین گیر شدن اصلاحات چیز عجیبی نبوده و اگر نبود این رفتار و دشمن تراشی های بیجا و بی مورد قطعا اصلاحات ثمرات بیشتری داشت. جایی که به اسم ازادی و تکثرگرایی خود را معیار و محور همه کاینات می دانیم و از هیچ تلاشی برای تخریب دیگران دریغ نمی کنیم. سخن از لزوم تحمل و نقد پذیری حکومت می گوییم اما نقد ساده و به حق جریان خودمان را هم برنمی تابیم و تقابل با منتقدین و برخورد حذفی و چنگ انداختن به صورت دیگران مبنای عمل قرار می گیرد. البته امروز هم با دیدن همین اتهام زنی های بدون سند و مدرک و دیگران را به قاچاق و... متهم کردن، افسوس می خوریم که چه ساده حرفهای گذشته تان را در مورد خیلی از افراد دیگر باور کردیم.

2- پشتکار بی نتیجه بعضی برای نشان دادن اختلاف در میان اعضای حزب ندای ایرانیان قابل تحسین است. قطعاً اگر این پشتکار را در شناخت دغدغه ها و مطالبات مردم انجام می دادند حتما زاویه نگاهشان به سیاست ورزی تفاوت کرده و متوجه میشدند که مردم فقط خانواده، دوستان و دور و بری های آنها نیستند. با این وجود پاسخ حضرتعالی در مورد سوالی که پرسیدید این است که اگر دوستان ندایی به زعم شما بی امکانات، اعتمادی به شما و افرادی مثل شما داشتند، ندای ایرانیان را تاسیس نمی کردند. تلاش برای جدا کردن افراد حزب از هم انصافا خنده دار است.

3) بر خلاف تصور شما اعضای حزب ندای ایرانیان پر امکانات ترین حزب فعلی ایران هستند. امکانات ما شور جوانی، امید به آینده، پشتوانه اجتماعی، تجربه سالهای سخت و نهایتا برخلاف شما نیفتادن در دام حب و بغض فردی است و البته وجود دوستانی چون شما که ما را روز به روز در پیگیری اهدافمان مصمم تر می کند. این امکانات خود پدید آورنده همه امکانات و فرصت های ممکن خواهد بود. از این رو بیشتر از هر حزبی به آینده امیدواریم. اگر هم تاکنون اعضای حزب در برابر هجمه ها سکوت کردند و پاسخی به شما و دوستان تان ندادند به دلیل اعتماد به نفس و امکانات زیادی ست که داشته اند و اگر نبود اصرار حضرتعالی، باز هم پاسخ تان به عملکرد و موفقیت های آینده حزب محول می شد.

4) در پایان دلسوزانه و دوستانه از شما درخواست می کنم هر زمانی ذهن شریف تان درگیر مساله اصلاح طلب بدلی و غیر بدلی شد به گذشته مراجعه کرده و زحمت سرچ در موتورهای جستجوگر را به خود بدهید و سخنانی که همین چند سال پیش علیه جناب آقای خاتمی و سایر بزرگان کردید را ببینید و پس از آن از موضع کانون اصلاح طلبی دنبال گشتن مصادیق اصلاح طلب بدلی و غیر بدلی باشید.

 

***توهین وهابیت به ائمه‌اطهار از طریق یک زن رقاص

شبکه ماهواره‌ای «البغدادیه» نزدیک به وهابی‌ها، با پخش کلیپ یک خواننده و رقاص زن که پیراهن توهین‌آمیزی نسبت به مقدسات شیعیان بر تن داشت، احساسات میلیون‌ها عاشق اهل‌بیت(ع) را برانگیخت.

جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه( امپراتوری دروغ) نوشت: شبکه ماهواره‌ای «البغدادیه» نزدیک به وهابی‌ها، با پخش کلیپ یک خواننده و رقاص زن که پیراهن توهین‌آمیزی نسبت به مقدسات شیعیان بر تن داشت، احساسات میلیون‌ها پیرو و عاشق اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در عراق و دیگر کشورهای جهان را برانگیخت.

این خواننده زن پیراهنی بر تن داشت که تصویر گنبد حرم مطهر امام محمد تقی(ع) و امام حضرت موسی بن جعفر(ع) بر روی آن وجود داشت. این خواننده و رقاص در حالی که چنین لباسی با این تصویر بر تن دارد، به خوانندگی و رقاصی پرداخت.

شبکه ماهواره‌ای «البغدادیه» که نزدیک به گروه‌های دست‌ساز استعمارِ وهابی و ضد شیعه عراق است، از رسانه‌های مخالف دولت «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق به شمار می‌رود. این شبکه در دوران نخست‌وزیری «نوری مالکی» نیز از رسانه‌های مخالف دولت بود.

«البغدادیه» و دیگر رسانه‌های ماهواره‌ای که بخش عمده‌ای از بودجه خود را از رژیم آل‌سعود دریافت می‌کنند، پروژه استعماری تفرقه‌افکنی بین کشورها و مذاهب اسلامی را دنبال می‌کنند و اقدام اخیر در چهارچوب این هدف تعریف می‌شود.

گروه‌های مختلف شیعه و سنی عراقی این اقدام شبکه وهابی «البغدادیه» را محکوم و آن را در راستای اختلاف‌افکنی بین مسلمانان دانسته‌اند.

 

***گزینه‌هایی که سران فتنه روی میز سیا و موساد گذاشتند

در جریان فتنه 88 ظلم های زیادی از سوی سران فتنه و حامیان آنها به نظام شد که با توجه به اسنادی که موجود است جرم آنها کاملاً محرز بوده و اگر رأفت نظام شامل حال آنها نبود قطعاً تا کنون باید این افراد اعدام می‌شدند.

شبکه اطلاع رسانی راه دانا، «مایکل لدین» مشاور اسبق شورای امنیت ملی آمریکا و از حامیان کودتای مخملی، طی روزهای گذشته، با انتشار مطلبی در نشریه «فوربس» متن کامل نامه‌ای که گفته می‌شود از سوی سران فتنه و در پاسخ به پیام دولت آمریکا نوشته شده را منتشر کرد.

وی در یادداشت خود در این خصوص نوشت سناتور «چاک شامر» نقش مستقیمی در نامه نگاری محرمانه بین دولت اوباما و سران آشوب علیه دولت ایران در سال 1388 و در پی انتخابات ریاست جمهوری داشته است.

لدین افزود: دولت (آمریکا) تصمیم گرفت پیامی برای گروه (میر حسین) موسوی و جنبش سبز بفرستد. سناتور شامر دوستی در وال استریت داشت که با سبزها در ارتباط بود و همان فرد به عنوان رابط انتخاب شد.

وی در ادامه نوشت: از شامر خواسته شد از طرف دولت این پیام را به رهبران سبزها منتقل کند: «سبزها باید بدانند که این سوالات از جانب وزیر خارجه (آمریکا) ارسال شده است. سوالات این‌هاست: ما باید چه کاری انجام دهیم؟ چه کاری نباید انجام دهیم؟» پاسخ این پیام در یک یادداشت 8صفحه‌ای در تاریخ 30 نوامبر 2009 (9 آذر 88) دریافت شد. نویسندگان محتاط بوده‌اند، و متن امضا نشده و من دلایل روشنی دارم که چند نفر در تهران روی آن کار کرده‌اند.

لدین در مطلب خود می‌نویسد: سبزها به دولت اوباما دقیقاً گزینه‌های واقعی را گفتند؛ یا از رژیم حمایت کنید یا از آزادی حمایت کنید و تغییر دموکراتیک در ایران را تشویق و حمایت کنید. نویسندگان آن نامه به واشنگتن هشدار داده‌اند که اگر با تهران به توافق هسته‌ای دست یابد، باید در برابر رویکردهای خارجی و داخلی تهران سکوت کند. (موضوعی که نشان می‌دهد فتنه‌گران دلواپس بوده‌اند که با توافق هسته ای، حمایت واشنگتن از آنها کاهش یابد.)

در بخش‌هایی از این نامه که در 9 آذر فرستاده شده، به طرف آمریکایی اطلاع داده می‌شود که تظاهرات بزرگ بعدی برای 16 آذر روز دانشجو برنامه‌ریزی شده است. نویسندگان نامه همچنین ایران را به حمایت از تروریسم و تلاش برای دستیابی به بمب اتمی و استیلا بر خاورمیانه متهم می‌کنند.

این نامه محتوی کدهای مهمی از سوی سران فتنه برای مسئولین آمریکایی است تا شاید با افزایش فشارها از سوی آمریکا بر ایران، نظام را مجبور به پذیرش خواسته های فتنه گران کنند.

توهین به نظام جمهوری اسلامی ایران، زیر سوال بردن آرمان های انقلاب اسلامی، تشکیک در ولایت فقیه، اتهامات واهی که از سوی سران فتنه به نظام و ارگان های نظامی زده شده و ... از دیگر مواردی است که در نامه سران فتنه به مسئولین آمریکایی دیده می شود.

ایکل لدین جزء افرادی است که در سال های گذشته و حتی پیش از جریان فتنه 88، بارها اعتراف کرده است که با برخی از افراد در داخل ایران در ارتباط بوده و به دنبال طراحی و پایه ریزی انقلاب رنگی در ایران است.

در جریان فتنه 88 بار ها دیده شد که بیانیه های سران فتنه در دستور کار مسئولین آمریکایی قرار گرفته و رسانه های بیگانه به عنوان خوراک خبری از ان استفاده کرده اند. روند عکس این موضوع نیز به کرات دیده شد، به طوری که برخی از راه کارهای مسئولین آمریکایی پس از مطرح شدن به عنوان روندی برای سران فتنه انتخاب می شدند.

به عنوان مثال می توان گفت که زمانی که مایکل لدین پیشنهاد رفراندوم را برای مقبولیت نظام ایران مطرح کرد، خاتمی در اندک زمانی این پیشنهاد را دوباره مطرح کرد تا از این نقشه های آمریکایی را در کشور پیاده کند.

این اعترافات و اسناد درحالی بعد از 6 سال مطرح می شود که در طول این سال ها اسناد و شواهد زیاد دیگری در تأکید این رابطه وجود داشته است.

بسیاری از دلسوزان نظام بارها این موضوع را مطرح کردند، اما باز هم برخی از فتنه گران و حامیان آنها در کشور ادعاهای قبلی و واهی خود را مطرح می کنند.

در جریان فتنه 88 ظلم های زیادی از سوی سران فتنه و حامیان آنها به نظام شد که با توجه به اسنادی که موجود است جرم آنها کاملاً محرز بوده و اگر رأفت نظام شامل حال آنها نبود قطعاً تا کنون باید این افراد اعدام می شدند.

پیش از این اعتراف نیز بارها رسانه ها و مقامات اسرائیلی، آمریکایی، انگلیسی و ... اعتراف کردند که زمینه های بروز فتنه 88 را فراهم کرده بودند و سران فتنه با آنها همکاری های زیادی انجام داده اند.

شعارهایی که از سوی فتنه گران در ایام فتنه سر داده می شد نیز کاملا با اسرائیل و آمریکا هماهنگ بوده و در جهت منافع انها طراحی، آماده و در نهایت به حامیان فتنه و فتنه گران القا می شد.

 

با گذشت 6 سال از فتنه 88 و اسناد بزرگ خیانت فتنه گران در حق نظام و مردم ایران، می توان به خوبی دریافت که چرا عده زیادی از کارشناسان مسائل سیاسی و وکلا معتقد بودند سران فتنه باید اعدام شوند.

***مطلب قبلی‌ام را حذف کردم چون خرازی کلی قسم خورده

ابطحی عنوان کرد: صادق خرازی در روزنامه اعتماد کلی قسم و آیه خورده که نگفته لیست اصلاح‌طلبانی که به دشمن گرا داده‌اند توی جیبش هست، من هم پست قبلی را حذف کردم ولی همچنان معتقدم با این مواضع به کسی پست نمی‌دهند.

محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس‌جمهور اصلاحات در آخرین مطلب صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «درپست قبلی آورده بودم که رمضان زاده مطالبه لیست کتاب های تاریخی قاچاق توسط بعضی از دیپلمات های سابق را کرده. صادق خرازی امروز تو روزنامه اعتماد کلی قسم و آیه خورده که نگفته لیست اصلاح طلبانی که به دشمن گرا داده اند توی جیبش هست. من هم پست قبلی رو حذف کردم. ولی همچنان معتقدم با این مواضع به کسی پست نمی دهند. نیروهای اصلی حزب ندا که سابقه اصلاح طلبی دارند در برابراتهام به اصلاح طلبی موضع بگیرند.»

خرازی چه گفته بود؟

سیدصادق خرازی، دیپلمات سابق کشور و رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت و گویی اظهار داشت: «کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن ‌گرا می‌دادند؛ من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم. لیست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، ارائه خواهم داد. منتها به سیستم امنیتی نخواهم داد و اگر بخواهم بدهم به مردم ایران ارائه می‌دهم که بدانید این آقا در دوره اصلاحات با فلان مقام ارشد اروپایی یا فرانسوی یا فلان مقام ارشد آمریکایی پنهانی مذاکره کرده و‌گرا داده است».

پست حذف شده ابطحی چه بود؟

ابطحی،در واکنش به اظهارات خرازی در صفحه شخصی‌اش نوشته بود: «صادق خرازی در ادامه حرف های شیرین و متناقضش گفته که لیست اصلاح طلبانی که به دشمن گرا می داداند را در جیبش دارد.

از این شیرین زدن ها قبلا هم در گفته هایشان بود. عبدالله رمضان زاده در این رابطه نوشته لیست دیپلمات های قاچاقچی نسخ خطی کتاب های قدیمی در جیب کیست.البته قاچاق زیر خاکی هم اضافه کنید راه دوری نمی رود. بهترین تلنگر را رمضانزاده برای اصلاح طلبی بدلی ندا داده است.

واقعیت دیگر هم این است که تقسیم کنندگان شغل در کشور نه تنها با این تعابیر، که اگر کسی بگوید لیست اصلاح طلبان قاتل مظلومان بوسنی و فلسطین و افغان راهم در جیب دارد، باز هم در دادن پست افاقه نمی کند.

حزب ندایی های خوبی که واقعا اصلاح طلب بودند و فقط امکانات نداشتند، در این موارد نمی‌خواهند موضع بگیرند؟»

 

***فعالیت‌های تبلیغی بهائیان در بیمارستان‌ها

فعالیت‌های جاسوسی فرقه بهائیت رنگ و شکل جدیدی به خود گرفته که حضور در بیمارستان‌های خصوصی تهران و نشستن در کمین بیماران شهرستانی و خانواده‌هایشان نمونه‌ای از آن است.

شنیده‌ها حاکی است که تیم‌های تبلیغاتی بهائیان، در تصمیمی همه جانبه روش‌های تبلیغاتی خود را در محیط‌های مختلف مانند فعالیت‌های روستایی، فعالیت‌های توسعه اجتماعی با رویکرد تبلیغی، دوست یابی، تیم‌های ورزشی، دانشجویان، ایجاد سازمان‌های مردم نهاد (NGO) و ارتباط گیری با همسایه‌ها مورد امتحان قرار داده‌اند.

بر اساس اخبار واصله، تیم‌های تبلیغی بهائیان با حضور در بیمارستان‌های تخصصی واقع در تهران به گفت‌وگو با اطرافیان بیماران شهرستانی می‌پردازند و در صورت نیاز، کمک‌های مالی و شرایط مناسب اسکان را برای شهروندان بیمار شهرستانی فراهم می‌کنند و سپس آنها را به حلقه‌های شهرستان مدنظر معرفی می‌کنند تا در جلسات توجیهی حضور پیدا کنند.

گفتنی است؛ تبلیغات پنهانی یکی از شگردهای بهائیان در جذب افراد است که در پیام بیت العدل در 26 ژوئن سال 2006 اعلام عمومی شده است و همچنان در دستور کار تشکیلاتی آنان قرار گرفته است، تیم‌های تبلیغاتی این فرقه وابسته به اسرائیل است.

***تبریک عجیب به روحانی و اوباما توسط یک بازیگر

به مناسبت روز جهانی چپ دست ها، محسن افشانی در اینستاگرام خود مقایسه ای عجیب به اشتراک گذاشت.

محسن افشانی بازیگر سینما و تلویزیون به مناسبت روزجهانی چپ دست ها، این روز را به چپ دست ها تبریک گفت و آنها را افرادی خاص دانست. محسن افشانی همچنین به مناسبت این روز تبریک خاصی به روحانی، اوباما و خودش گفت!

محسن افشانی در اینستاپست خود نوشت:

22 مرداد

13 آگوست

ما خيلى خاصيم

تبريك به آقايون روحانى، اوباما و افشانى!

* راستی نیاز بود که ایشون به اوباما هم تبریک بگه؟

 

***واکنش بازیگر مشهور به ماجرای بهنوش بختیاری

خانم بهنوش بختیاری می گوید: وقتی شما جامعه شناسی خواندید دیگر دنبال هر حرفی نمی روید چرا که برای خودتان انتقاداتی دارید؛ مثلاً وقتی توافق هسته ای انجام می شود، به سرعت ذوق نمی کنیم و اتفاقی می افتد می نشینیم به آینده‌اش فکر می کنیم به عنوان نمونه عهدنامه ترکمنچای بسته شد چه اتفاقی  بعد از آن افتاد؟

 البته این اظهار نظر، به مذاق عده‌ای خوش نیامد، همان‌هایی که شعارشان زنده باد مخالف است. این عده، شروع به توهین و زخم زبان به این بازیگر می‌کنند؛ البته این نخستین بار نیست که این قشر جامعه رفتارهای شعبان بی‌‌مخ‌گونه انجام می‌دهند آن هم با ظاهری دموکراتیک، اتوکشیده، شیک و مجلسی. 

 پروانه معصومی بازیگر که او هم مدتی از این توهین‌ها به علت چادری که در حضور مقام معظم رهبری بر سر کرد، بی نصیب نمانده است، می‌گوید حالا در یک روستا زندگی می‌کند و از درک بالای این روستایی‌های بی‌ادعا در برابر این مدعیان دروغی فرهنگ سیاست ‌می‌گوید.

 خانم پروانه معصومی نیز معتقد است اگر کسی کار فرهنگی دارد می کند یعنی مدعی است که آدم بافرهنگی است و کارهایی را هم نباید انجام دهد چرا که بسیاری از آدم های معمولی هستند که واقعا با فرهنگند .

 وی می افزاید: من در روستایی خارج از تهران زندگی می کنم که فرهنگ شان بسیار بالاست اما برای جای بزرگی مثل تهران این مسئله بسیار بد است.

 در بین این توهین‌ها یکی از روزنامه‌ها که اتفاقا قصد اصلاح هم دارد، بهنوش بختیاری را هنرمندی، نان به نرخ روز خور معرفی می‌کند و در شماره دوشنبه 12 مرداد خود وی را دلقک می‌نامد؛ این حرف و نقل‌ها، موجب واکنش‌های شدید برخی هنرمندان شد، از مرجانه گلچین و پوران درخشنده تا احمد نجفی و بهزاد فراهانی و مهران رجبی که نظرشان را در خصوص این رفتارهای توهین‌ آمیز با پیک بامدادی در میان گذاشتند. 

 مهران رجبی بازیگر سینما می گوید: خط توهین باطل است و نباید شک کرد چرا که اظهارنظر جرم نیست مثلاً اگر با یک جریانی ما خوشبین نیستیم و بدبین هستیم حتماً برایش دلیلی وجود دارد. مثلاً خانم بختیاری یا چرخنده یا هر کس دیگری در ابراز عقیده آزادند و اینکه  برخی توهین می کنند نشانه بی تقوایی، بی‌مرامی و بی وجودی است.

 وی اضافه می کند: بدی کار در این است که فرد حتی معذرت خواهی نمی کند و اگر فلان روزنامه توهین کرده باید نگران این باشد که مسئولانش نروند با بی بی سی صحبت کنند و پناهنده شوند، همین را نگه دارند اسب دوانی پیشکش./ صدا و سیما

 

***تماس تلفنی جان کری با لاوروف درباره سفر سردار سلیمانی

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، درباره سفر سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، به روسیه ابراز نگرانی کرده است.

سردار سلیمانی در تحریم‌های وضع شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، با ممنوعیت سفر بین‌المللی رو‌برو است.

این تحریم‌های وضع‌شده علیه سردار سلیمانی لغو نشده‌اند و آمریکا می‌گوید سفر او به روسیه نقض این تحریم‌ها است.

به گزارش بی بی سی، کرملین، ادعای رسانه‌های آمریکایی مبنی بر دیدار میان سردار سلیمانی و پوتین را تکذیب کرده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد واشنگتن درباره خبرهای مربوط به سفر سردار سلیمانی به روسیه، تحقیقات کاملی انجام خواهد داد. مارک تونر همچنین گفت واشنگتن به مقامات مسکو یادآور شده است که تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه سردار سلیمانی کماکان به قوت خود باقی است.

به گزارش صدای آمریکا، تونر گفت: «ما همان هفته پیش که خبرهایی مبنی بر سفر وی منتشر شد، گفتیم که چنین سفری برای ما و شورای امنیت سازمان ملل، نگران کننده است زیرا این امر نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است. ما خبر این سفر را با مقامات عالی رتبه در وزارت خارجه روسیه در میان گذاشتیم و دوباره این مساله را در سازمان ملل در نیویورک پی گیری خواهیم کرد.»

وی در ادامه افزود: «ما بنا داریم با شورای امنیت سازمان ملل و کمیته نظارت بر تحریم‌ها همکاری کنیم. به صراحت می‌گویم ما این مساله را پیگیری خواهیم کرد تا مطمئن شویم تحقیقات کاملی در این زمینه انجام خواهد گرفت. تحریم سازمان ملل متحد علیه سلیمانی پابرجاست و ما از همه کشورها می‌خواهیم که به این قطعنامه سازمان ملل احترام گذاشته و آن را اجرا کنند.»

 

***اظهارات فرمانده نیروی هوایی اسراییل درباره توان موشکی ایران

روزنامه رای الیوم نوشت: «"امیر ایشل"فرمانده نیروی هوایی اسراییل گفته توان موشکی ایران در کنار سامانه موشکی اس-300 که قرار است در اختیارش قرار گیرد، تبعات راهبردی که دارد بیشتر از بکارگیری آنها بوده و برای اسراییل خطر آفرین خواهد بود.»

رای الیوم در ادامه نوشت: «امیر ایشل به رسانه های صهیونیستی گفته سامانه موشکی اس-300 که قرار است در زمان نامشخصی بدست ایران بیافتد، تهران را به موضعگیری شدیدتری نسبت به گذشته در مقابل اسراییل سوق خواهد داد.»

امیر ایشل در ادامه افزود: «سامانه های موشکی که ایران در کنار اس-300 دارد، قادر خواهند بود تا فعالیت های مربوط به جنگنده های اسراییل را هدف قرار دهند ولی نخواهند توانست تا قدرت بازدارندگی آنها را از بین ببرند.»

فرمانده نیروی هوایی اسراییل در ادامه افزود: «در صورتی که موشک های اس-300 به دست ایران بیافتد حتی اگر از آنها علیه ما استفاده نکند، اسراییل را با خطر جدی مواجه خواهد کرد؛ چرا که قدرت بازدارندگی سایر کشورهای منطقه را طی رقابت تسلیحاتی با ایران دو چندان خواهد کرد.»

 

***اقتصاد آمریکا بشدت آسیب خواهد دید، اگر توافق رد شود!

پایگاه خبری اسپوتنیک (Sputniknews) در مصاحبه با کالین کال، مشاور امنیت ملی معاون رئیس جمهور آمریکا به مسئله رد شدن توافق هسته ای توسط کنگره پرداخت.

کالین کال در این مصاحبه مدعی شد که اگر کنگره توافق هسته ای با ایران را رد کند، اعضای جامعه جهانی از تبادلات تجاری توسط سیستم اقتصادی آمریکا دوری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: "اگر ما (آمریکا) دائم کشورها را تهدید کنیم که گر می خواهید با ما تجارت کنید دیگر نباید با هیچکسی معامله داشته باشید، آنگاه نگرانی ها برای استفاده از سیستم اقتصادی آمریکا زیاد خواهد شد."

در ادامه اسپوتنیک به اظهارات جان کری در روز سه شنبه اشاره کرد که گفته بود اگر کنگره توافق هسته ای بین المللی با ایران را رد کند، آنگاه موقعیت دلار بخطر خواهد افتاد و جهان برای آن جایگزین پیدا می کند.

در اواسط ماه جولای بود که ایران قبول کرد در ازای برداشته شدن تحریم های وضع شده بر آن ( شامل تحریم های ثانویه آمریکا که کشورهای دیگر را از تجارت با ایران منع می کرد)، برنامه هسته ای خود را محدود کند.

کال گفت: "نگرانی ها اینجاست که اگر امریکا این توافق را حفظ نکرده و تحریم های ثانویه اش پابرجا بماند، روابط آن با دیگر کشورها و همچنین سیستم اقتصادی اش ضعیف خواهد شد."

وی همچنین قبلا هشدار داده بود که متحدان، همکاران تجاری و مشتریان آمریکا بیشتر تمایل خواهد داشت تا از طریق بانک های مرکزی خود با ایران رابطه و مبادلات داشته باشند و آمریکا را به جنگ اقتصادی فرا می خوانند.

اسپوتنیک در پایان نوشت: "در سال های اخیر، تحریم های آمریکا باعث شده بود تا قدرت های اقتصادی آسیایی مانند چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و تایوان از خرید منابع انرژی ارزان قیمت ایران محروم شوند."

 

***ارتش ایران تا دو سال دیگر وارد «مکه» می شود!

به نقل از سایت خبری «آی نیوز» عربستان؛ روزنامه طرفدار حزب حاکم ترکیه در سرمقاله خود نوشت ارتش ایران طی دو سال دیگر  وارد مکه خواهد شد.

بر پایه این گزارش؛ روزنامه ترکیه ای "ینی شفق" ادعا کرده از آنجا که خاورمیانه به دو قطب محوری بر پایه مذاهب اسلامی تقسیم خواهد شد، ایران در قالب یکی از این دو قطب، تانک های خود را نزدیکی «کعبه» مستقر خواهد کرد.

در این سرمقاله آمده است: «از آنجا که نظریه «اسلام در نهایت با خود خواهد جنگید» در بسیاری از محافل در حال چرخیدن است، تمامی تخمین ها در این رابطه به واقعیت تبدیل خواهد شد.»

در ادامه این سرمقاله که به ایران و عربستان به یک اندازه حمله شده ادعا شده است: «ایران بعد از خلیج {فارس} در حال جایگیر شدن در دریای سرخ و مدیترانه است. این مسئله باعث شده تا سیاست های عربستان در منطقه را تحت الشعاع خود قرار دهد.»

لازم به ذکر است ادعاهای این روزنامه طرفدار اردغان رییس جمهور ترکیه در حالی مطرح می شود که ظریف وزیر خارجه کشورمان در هفته گذشته از طریق رسانه ها و سفرهای دوره ای خود خواهان تعامل و گفتگو با اعراب شده است.

علاوه بر این در هفته های اخیر و بعد از رسیدن به توافق هسته ای، تهران بارها اعلام آمادگی کرد که می خواهد با کشورهای عربی به ویژه عربستان در زمینه های مختلف وارد مذاکره و رایزنی شود.

 

***تجهیز کشورهای عربی به موشکهای ضد ایرانی!

پایگاه خبری تحلیلی اسپوتنیک (sputniknews) در مقاله ای به حمایت تسلیحاتی ایالات متحده از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پرداخت و آن را سیاستی ضد ایرانی خواند.

مدیر ارشد کنترل تسلیحاتی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که ایالات متحده از این فرصت 5 ساله رفع تحریم های تسلیحاتی ایران استفاده می کند تا اعراب را به برتری نظامی در منطقه برساند.

اسپوتنیک نوشت: "در ماه های اخیر، ایالات متحده قول داده که برای متحدان خود در منطقه حمایت تسلیحاتی داشته باشد، کشورهایی که اخیرا در پی جمع بندی توافق ایران و آمریکا، از افزایش قدرت ایران اظهار شدید نگرانی کرده اند."

در پایان ماه قبل میلادی (جولای) بود که آمریکا با فروش سامانه های پیشرفته موشکی زمین به هوای پاتریوت موافقت کرد و همچنین هشت جنگنده اف-16 به مصر تحویل داد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا طی نشست هفته گذشته در دوحه قطر اعلام کرد که فروش سلاح به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج [فارس] تسریع خواهد شد.

 

***عکس سلفی گرفتن در حرم مکه شرک است

«محمد المسعودی»، استاد فقه و اصول و عضو دارالافتاء مسجدالحرام در این باره گفت: مشغول شدن حجاج بیت‌الله الحرام به گرفتن تصاویر سلفی و اثبات وجود خود با استفاده از انتشار تصاویر در هنگام ادای مناسک حج، ریا بوده و در دایره شرک کوچک وارد می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: کسانی که برای انجام مناسک حج به مکه می‌آیند، خود را مشغول تصویربرداری و انتشار تصاویر بر روی پایگاه‌های ارتباط جمعی می‌کنند، در واقع ریاکار هستند.

عضو دارالافتاء مسجدالحرام تاکید کرد: افرادی که در حرم مکه خود را مشغول تصویربرداری می‌کنند، در واقع عبادت را در مرحله دوم قرار می‌دهند و فکر و قلب خود را مشغول بندگان خدا می‌کنند که این ریا و از انواع شرک کوچک است.

 

***تعرض ورزشکار معروف به زن جوان در مهمانی شبانه

براساس گزارش پلیس، یک خانم که ادعا کرده است در خانه آقای " کین " واقع در خیابان " بوفالا - نیویورک " توسط او مورد تعرض قرار گرفته و در این باره به پلیس شکایت کرده است.

قربانی در گزارش خود به پلیس ادعا کرد:پس از دعوت شدن توسط آقای " کین" به منظور برگزاری یک مهمانی شبانه به همراه یکی از دوستانش به به خانه گران قیمت وی رفته است.

این زن مدعی شده است: پس از اتمام مهمانی توسط این ورزشکار مورد حمله وحشیانه و تعرض قرار گرفته است.

پلیس در ادامه افزود: قربانی که گفته می شود در ساعت 4 صبح مورد تعرض قرار گرفته، یک جراحت خراشیدگی به روی پایش و همچنین اثر یک گاز گرفتگی به روی شانه اش مشخص شده است

قربانی پس از رهایی از دست متجاوز به همراه دوست خود به اداره پلیس رفتند و شکایت خود را بیان کردند.

در تحقیقات گسترده تر پلیس معلوم شد که این قربانی با آقای " کین " در هفته گذشته در یک کافی شاپ آشنا شدند و صاحب کافی شاپ آقای " مارک کروک " در گزارش خود به پلیس گفت که یک خانم در تمام طول شب با آقای " کین " بود ولی مطنئن نیستم که این همان قربانی باشد.

گفتنی است که آقای " کین " در مسابقات المپیک سالهای 2010 و2014 عضو تیم  هاکی بوده و در تابستان گذشته قرار داد 8 ساله با تیم " بلک هاکس " به ارزش 84 ملیون دلار بسته است.

 

***هتک حرمت پزشک زن توسط سرمربی آبی ها جنجال برانگیز شد

روزنامه آ.اس، چاپ مادرید جزییاتی بیشتر از اتفاق پیش آمده بین مورینیو و پزشک زن چلسی را فاش کرده است. آن ها ادعا کرده اند که لب‌خوان‌های حرفه‌ای تشخیص داده‌اند که مورینیو در جریان این اتفاق؛ زمانی که پزشک خانم چلسی با درخواست داور وارد زمین شد، اوا کارنیرو را با یک لفظ اسپانیایی بسیار ناشایست، که معادل قابل انتشار آن «هرزه و بدکاره» می‌شود خطاب کرده است.

این ماجرا در صورت تایید می تواند زندگی حرفه‌ای مورینیو را تحت تاثیر قرار دهد. در انگلیس در مورد استفاده از لفظ‌های سکسیستی بسیار سخت‌گیری وجود دارد و محرومیت‌هایی سخت می‌تواند در انتظار خوزه مورینیو باشد.

مورینیو یک روز پس از توقف خانگی تیمش در هفته اول لیگ برتر انگلیس، اوا کارنیرو را از نشستن روی نیمکت تیم در تمرینات، بازی‌ها و نیز حضور در هتل محل اقامت تیم محروم کرد که این تصمیم او بازیکنان چلسی را غافلگیر کرده است.

 

***زندگی خوشبخت فوتبالیست سرشناس و همسرش

فيگو عناوین بسیاری در فوتبال به دست آوره که از آن جمله می توان به توپ طلائي از طرف فرانس فوتبال و نيز برگزيده بهترين بازيكن سال اروپا و دومين بازيكن منتخب دنيا از طرف فيفا اشاره كرد.

او در دسته فوتبالیست هایی است که علاوه بر زندگی موفق ورزشی، در زندگی شخصی خود نیز موفق بوده است.

فیگو در کنار همسر سوئدی اش –هلن- و همچنین سه دخترش-استلا،دانیلا و مارتینا-زندگی خوب و شادی را دارد.

همسر فیگو که گفته می شود پیرو عقاید مذهبی خود و بسیار خانواده دوست است چند سال پیش به عنوان جذاب ترین همسر فوتبالیست ها برگزیده شد.

***یادآوری به بنگر؛ حرکت زشت در واکنش به فحاشی سپاهانی ها

مدافع پرسپولیس پس از بازی با سپاهان به گونه ای از اصفهانی‌ها تعریف کرده که گویا واکنش های گذشته خودش را یادش رفته است.

محسن بنگر از نیمکت نشینی اش در دیدار سپاهان حسابی عصبانی است. این را می شود از تغییر رویه وی نسبت به تیم سابقش به آسانی فهمید.

این اولین بار نیست که بنگر با پیراهن پرسپولیس مقابل سپاهان بازی می کند. در سال های گذشته او بارها با هواداران سپاهان درگیر شده بود و حتی کار به جایی رسیده بود که در پاسخ به فحاشی های مکرر تماشاگران اصفهانی حرکت زشتی را انجام داده بود.

اما نیمکت نشینی مدافع شمالی پرسپولیس، از هر جهتی که بد بوده باشد، حداقل حسن آن این است که توانسته بین او و هواداران تیم سابقش آشتی ایجاد کند. او پس از دیدار پرسپولیس و سپاهان جملاتی به زبان آورده که با توجه به سابقه اش خیلی عجیب است.

بنگر در تمجید از هواداران سپاهان گفت: «هواداران اصفهانی همیشه به من لطف داشتند. آنها به بازیکنانی که از تیم شان می روند احترام گذاشتند و من هم از این قاعده مستثنی نبوده و هیچ وقت بی احترامی ندیدم. باید بگویم سپاهان، شموشک و پرسپولیس تیم های محبوب و دوست داشتنی من هستند.»

این در حالی است که همین بازیکن، در یکی از بازی های این دو تیم، اینگونه پاسخ فحاشی هواداران اصفهانی را داده بود.

***سوءاستفاده عروس از بی سوادی پدرشوهرش

رییس پلیس فتای استان کرمانشاه از دستگیری عروس خانواده ای که با سوء استفاده از اعتماد و بی سوادی پدرشوهرش مبلغ 35 میلیون ریال را به سرقت برده بود، خبر داد.

 سرهنگ علی شفیعی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ 35 میلیون ریال به صورت غیرمجاز و اینترنتی از حساب بانکی اش برداشت شده است موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات و اخذ استعلامات از حساب شاکی و استعلام های تخصصی، متهم که عروس شاکی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیرشد.

 رییس پلیس فتا عنوان کرد: متهم با توجه به ادله غیرقابل انکار به بزه انتسابی معترف و اذعان داشت: شاکی به دلیل بی سوادی کارت بانکی اش را جهت دریافت وجه در اختیار من قرار داده که با سوء استفاده از اعتماد وی پس از فعالسازی رمز دوم اقدام به خرید اینترنتی از حساب نمودم.

***نقشه شوم کارمند بانک با هم دستی زن مشتری

يک کارمند بانک در نيشابور که دست به سرقت ميليوني از حساب يک مشتري زده بود، پس از آنکه بين او و ديگر همدستش برسر تقسيم اموال سرقتي اختلاف ايجاد شد در اقدامي دختر همدستش را در مشهد ربود که توسط ماموران کلانتري شهرک ناجا شناسايي و پس از مدتي تعقيب و گريز و شليک چند گلوله به همراه دو نفر ديگر دستگير شد .

چندي پيش کارمند يکي از بانک هاي نيشابور پس از آنکه پي برد حساب يکي از مشتريان بانک بيش از 3 و نيم ميليارد تومان موجودي دارد نقشه خيانتي را کشيد. متهم زن جواني را انتخاب کرد که به دليل نياز مالي در حال طي کردن مراحل دريافت وام از بانک بود.به اوپيشنهاد داد تا با جعل مدارک هويتي صاحب حساب ،خود را به جاي مالباخته جابزند. بدين ترتيب زن جوان به همراه کارمند بانک نقشه خود را عملي کردند و پس از سرقت ميليوني از حساب مالباخته به تهران مي روند و قسمتي از پول هاي به سرقت رفته را تبديل به 127 هزار دلار مي کنند و با باقي مانده پول ها بيش از يک کيلو طلا مي خرند .

بنا بر اين گزارش سارق پس از برگشتن از تهران براي جلب اعتماد همدست ديگرش که بناي ناسازگاري گذاشته بود دلار ها و طلا ها را به او مي سپارد .اما بعد از مدتي که کارمند متخلف از زن مي خواهد تا دلارها و طلاهارا برگرداند تا بين خودشان تقسيم کنند او مخالفت مي کند. او هم که از اين اقدام زن عصباني شده بود زن را تهديد کرد درصورتي که طلا ها و دلار ها را برنگرداند دخترش را خواهد دزديد اما زن گوشش بدهکارنبود تا اين که از طريق يک تماس تلفني متوجه شد دخترش که در مشهد زندگي مي کرد توسط ديگر همدستش به گروگان گرفته شده است و درقبال آزادي او تمام دلار ها و طلا ها را مي خواهد. زن جوان هم که انتظار اين اقدام را نداشت پليس را در جريان ماجرا قرار داد و پرده از سرقت ميليوني برداشت.

اين گونه بود که ماموران وارد عمل شدند و محل حضور آدم ربايان راشناسايي کردند وپس از يک ساعت تعقيب و گريز و شليک چند گلوله هوايي کارمند سارق را به همراه دونفر ديگر دستگير کردند وگروگان را نيز از چنگال آنها نجات دادند.

ماموران پس از دستگيري سه متهم ، آنها را به همراه زن که خودش هم پايش در ماجراي سرقت از حساب بانکي گير بود عصر روز سه شنبه گذشته به دادسراي مشهد منتقل کردند که در نتيجه آن، بازپرس شرقي شهري قاضي کشيک وقت طي دستوري متهمان را به ماموران پليس آگاهي سپرد تا هم تحقيقات تکميلي وپليسي انجام پذيرد و هم مالباخته شناسايي و فراخوانده شود .

***تهدید به مرگ با پیام های رعب آور در واتس آپ

جوانی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مدعی شد از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ پیام های تهدید آمیز به همراه تصاویر رعب آور برای وی ارسال می شود که او را تهدید می کنند چنانچه رابطه خود با نامزدش را ادامه دهد ، او را خواهند کشت.

با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس فردی که با استفاده از نرم افزار پیام رسان واتس آپ فردی را تهدید به مرگ می کرد ، شناسایی و دستگیر شد .

رئیس پلیس فتا در تشریح جزئیات این خبر گفت، جوانی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مدعی شد از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ پیام های تهدید آمیز به همراه تصاویر رعب آور برای وی ارسال می شود که او را تهدید می کنند چنانچه رابطه خود با نامزدش را ادامه دهد ، او را خواهند کشت.

سرهنگ "سید موسی حسینی" ادامه داد: با توجه به حساسیت پرونده تیم عملیاتی تشکیل شده و ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهمان آغاز نمودند.

وی افزود: در ابتدا مشخص می شد یکی از متهمان خواستگار قدیم نامزد شاکی بوده که در حال حاضر موقعیت مکانی وی نامشخص است.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری متهم ردیف اول پرونده شده و وی با دیدن ادله و مستندات دیجیتال به بزه انتسابی خود معترف و اعتراف كرد برای برهم زدن رابطه شاکی و نامزدش با همدستی دوستان خود دست به این عمل مجرمانه زده است. سرهنگ حسینی هشدار داد: کاربرانی که قصد سوءاستفاده از فضای مجازی را دارند بدانند که هیچ عملی از دید تیزبین پلیس پنهان نخواهد ماند و همواره افراد سودجو می بایست مراقب رفتار خود در این فضا باشند.

 

***فوتبال دیدن هنرپیشه زن در ورزشگاه!

مهراوه شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون عکس سلفی از خودش را در حاشیه بازی تیم بارسلونا منتشر کرده است.

«در سال هاى نوجوانى بزرگترين آرزوى من ديدن دربى در ورزشگاه آزادى بود. ديشب تا قبل از تصميم همگانى براى حضور در ورزشگاه فكر مى كردم ديگه استاديوم رفتن برام جذاب نيست. ولى اشتباه مى كردم،  ديشب براى اولين بار فوتبال رو در ورزشگاه ديدم و يكى از بهترين شب هاى عمرم رو سپرى كردم.

البته اگه بازى رئال مادريد يا منچستر يا يكى از تيم هاي ايتاليايي بود خيلي بيشتر مى چسبيد. حداقل طرفدارشون بودم.  جاى تك تك زنان و دخترانى كه مثل من روياى حضور در ورزشگاه رو داشتن و دارن خالى.

دم پوريا پورسرخ هم گرم كه همه ى بچه هاى گروه فيلمبردارى سريال “كيميا” رو براى حضور در ورزشگاه ترغيب كرد و گفت از اين شانسا خيلي كم پيش مياد. خودش هم از بهترين لحظه ى ديشب فيلم گرفت و در صفحه اش منتشر كرد.»

او اضافه کرده: « ديدار بارسلونا و سويا، سوپر كاپ اروپا، ديشب تفليس گرجستان. پوريا پورسرخ، اميرحسين آرمان، خاطره حاتمى، سارا سهيلى و … همه از بازيگرهاى سريال كيميا هستن  همينجورى فقط خواستم اطلاع بدم كه بيخود دنبال نسبت و این چیزها نگردین.»

 

***تلاش دختر 130 کیلویی برای مانکن شدن!

معمولا دختران لاغر به فکر مانکن و مدلینگ بودن, می باشند اما یک دختر چاق تصمیم گرفته است که به عنوان یک مانکن حرفه ای فعالیت کند.

کتی جونز Katie Jones دختر جوانی است که در تلاش است بتواند به عنوان زیباترین مانکن چاق وارد عرصه مدلینگ شود! او درحدود 130 کیلوگرم وزن دارد.

او در شهر  Milton Keynes در انگلستان زندگی می کند و گفته است که امیدوار است بتواند با تلاش، خود و دیگر دختران چاق را وارد دنیای مد بکند.

کتی جونز می گوید مردم نباید از کلمه چاق به عنوان یک کلمه زشت برای شخصی استفاده کنند بلکه باید به عنوان یک کلمه توصیفی مانند بلند یا کوتاه استفاده کنند.

او می گوید: انگلستان دومین کشور دنیاست که مردم آن بیشترین اضافه وزن را دارند بنابراین باید توجه بیشتری به افراد چاق بکنند.

من چاق هستم اما زیبا نیز هستم بنابراین میخواهم اعتماد به نفس را به تمام دختران چاق برگردانم و آنها بدانند که خیلی از افراد, مردم چاق را بیشتر دوست دارند و آنها را برای زندگی ترجیح می دهند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.