۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 302309

سران فتنه نشان دادند برای رسیدن به قدرت از هیچ اقدامی حتی تحریم‌ شدن ملت ایران دریغ نمی‌کنند و برای اینکه خود به قدرت برسند حاضرند ملت را فدا کنند که در این مسیر در نامه خود به آمریکا پیشنهاد تحریم‌ملت ایران را دادند.

نگاه سکانداران فتنه ۸۸ به انتخابات

به گزارش گقدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، رصد برخی از فعالیت های دولت امریکا ضمن آنکه از نقش این دولت در فتنه 88 پرده برمی دارد نشان می‌دهد که امریکایی‌ها و برخی از فتنه گران علاوه بر این تلاش می‌کنند تا یک تغییر اساسی به وسیله انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در کشور ایجاد کنند.


نگاهی به رفتار حامیان فتنه نشان می‌دهد در حالی که این گروه ارتباط خود را با محافل بیگانه و پیروی از دستور العمل‌های دشمنان کشور انکار می‌کنند اما طی چند سال اخیر تقریباً هیچ یک از اقدامات و مواضع آنها را نمی‌توان یافت که دقیقاً برگرفته از دستورالعمل‌های پیشاپیش اعلام شده و پیشنهاد شده رسانه‌ها و مقامات آمریکایی نباشد. در حقیقت سران فتنه در سال 88 در زمین دشمن بازی کردند و عده‌ای در خارج سکان رفتار آنان را بدست گرفتند. حالا نباید از این موضوع غافل شد که همین گروه تلاش می‌کنند تا با اختلال در انتخابات پیش رو بار دیگر نقش آفرینی جدیدی را به عهده بگیرند .


به تازگی مایکل لدین مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا در یادداشتی در نشریه فوربس به موضوع مخالفت چاک شامر سناتور دموکرات آمریکا و مهمترین چهره یهودی‌ها در کنگره با توافق هسته‌ای ایران پرداخته است و در این یادداشت از نامه‌نگاری محرمانه دولت آمریکا با سران فتنه در سال 88 سخن گفته است نامه نگاری که سندی است بر ارتباط این گروه با دشنمان ایران .


وی در بخشی از این یادداشت متن نامه‌ای را که از سوی سران فتنه خطاب به مقامات آمریکایی ارسال شده است آورده است و علت مخالفت شامر با توافق هسته‌ای را وساطت در انتقال این پیام محرمانه دانسته است. به‌گفته مایکل لدین سناتور شامر نقش مستقیمی در نامه نگاری محرمانه بین دولت اوباما و سران آشوب علیه دولت ایران در سال 1388 و در پی انتخابات ریاست جمهوری داشته است.


این سیاستمدار نومحافظه کار آمریکا می‌افزاید: در این زمان حساس دولت آمریکا تصمیم گرفت پیامی برای گروه موسوی، جنبش سبز، بفرستد، و سناتور شامر دوستی در وال استریت داشت که با سبزها در ارتباط بود و همان فرد به‌عنوان رابط انتخاب شد. از شامر خواسته شده بود تا از رهبران سبزها از طرف دولت آمریکا پرسیده شود: "سبزها بدانند که این سؤالات از سوی وزیر خارجه آمریکا مطرح می‌شود:‌ چه‌کاری باید انجام دهیم؟ چه‌کاری نباید انجام دهیم؟".


پاسخ این پیام در یک یادداشت 8صفحه‌ای در تاریخ 30 نوامبر 2009 (9 آذر 88) دریافت شد. به‌نوشته لدین: "نویسندگان محتاط بوده‌اند، و متن امضا نشده و من دلایل روشنی دارم که چند نفر در تهران روی آن کار کرده‌اند".


در این نامه تصویری از ایران با عبارت‌های بسیار خشنی آمده است که این کشور تحت "حکومت استبدادی"، "رژیمی خشن" و "دیکتاتوری" است که با سرکوب مردم و چپاول منابع عمومی ادامه حیات می‌دهد. همچنین در این نامه تأکید شده است: "حکومت قابل اصلاح نیست اما نیروهای حامی تغییر در داخل قوی هستند و به‌خوبی هدایت می‌شوند".


لدین می‌افزاید: به‌گفته دوست شامر در وال استریت ژورنال که من با وی صحبت کردم، یادداشت به شامر تحویل داده شد. وزارت خارجه (آمریکا) می‌گوید هیچ اطلاعی در این زمینه ندارد و دفتر شامر هم از اظهار نظر در این باره امتناع کرد، اما نمی‌توانم تصور کنم که نامه را به هیلاری کلینتون دوست و همکار سابقش نداده باشد. سبزها به دولت اوباما دقیقاً گزینه‌های واقعی را گفتند: یا از رژیم حمایت کنید یا از آزادی حمایت کنید و تغییر دموکراتیک در ایران را تشویق و حمایت کنید.


در بخش‌هایی از این نامه که در9 آذر فرستاده شده به طرف آمریکایی اطلاع داده می‌شود که تظاهرات بزرگ بعدی برای 16 آذر روز دانشجو برنامه‌ریزی شده است. نویسندگان نامه همچنین ایران را به حمایت از تروریسم و تلاش برای دستیابی به بمب اتمی و استیلا بر خاورمیانه متهم می‌کنند.


چنین اسنادی در حالی منتشر می‌شود که اصلاح‌طلبان تندرو و حامیان فتنه مدعی بودند که از متن مردم برخاسته و ارتباطی با عوامل بیرونی ندارند. انتشار این نامه بیانگر این است که جریان فتنه 88 یک اعتراض داخلی و خودجوش به انتخابات نبوده است و این مسئله ادعای کسانی که می‌‌گویند فتنه صرفا یک اعتراض داخلی بوده را زیر سوال می‌برد.


چندی پیش نیز صادق خرازی درباره ارتباط برخی از اصلاح طلبان تندرو با بیگانان گفت: کسانی را یادم هست که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن گرا می‌دادند، من آنها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، لیست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد، روزی به مردم ارایه خواهم داد.


نباید فراموش کرد که ً پس از فتنه 88 بود که آمریکایی‌ها در عرصه تقابل اقتصادی شدیدترین تحریم‌ها را علیه مردم ایران وضع کردند. تصویب قطعنامه تحریمی 1929 در شورای امنیت که خود پایه گذار تحریم‌های بعدی شد، حاصل این پروژه بود. سران فتنه نشان دادند برای رسیدن به قدرت از هیچ اقدامی حتی تحریم‌ شدن ملت ایران دریغ نمی‌کنند و برای اینکه خود به قدرت برسند حاضرند ملت را فدا کنند که در این مسیر در نامه خود به آمریکا پیشنهاد تحریم‌ملت ایران را دادند. علاوه بر این در نامه سران فتنه گفته اند که ایران به دنبال بمب اتم است، اتهام بزرگی به نظام که نابخشودنی است.

ارتباط با امریکایی‌ها


به نظر می‌رسد با افشاگری لدین دیگر تردیدی در ارتباط سران فتنه 88 با آمریکا باقی نمی ماند و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ریشه فتنه 88 در خارج از کشور بوده و در داخل نیز عده ای در آن به دام افتاده اند . همان گونه که مشاهده می‌شود با گذشت سال‌ها از فتنه 88 معظم‌له هنوز این مسئله را یادآوری کرده و ابعاد آن را بیان می‌کنند، لذا این مسئله نشان می‌دهد که افراد داخلی مرعوب با رابطین در خارج ارتباط نزدیک داشته و برای انجام کودتای آرام و مخملی زمینه‌سازی کرده‌اند.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به لزوم برائت اصلاح‌طلبان از سران فتنه و افرادی که در فتنه 88 دخیل بودند، در این باره گفت: تردیدی در ارتباط ولو مستقیم و غیر مستقیم برخی از عوامل اصلی فتنه در ایران با آمریکا وجود ندارد.


وی ادامه داد: ما معتقدیم در هر صورت از پیش از انتخابات سال 1388 طراحی هایی که در خارج از کشور می‌شد و اطلاعات اندکی که از این طراحی‌ها به‌دست می‌رسید، علامت این بود که به بهانه انتخابات دنبال ایجاد انقلاب رنگی هستند؛ استناد بنده در این خصوص مصاحبه ای است که رئیس میز سی آی ای یک روز قبل از انتخابات سال 88 انجام داد و گفت "فردا در ایران انتخابات نخواهد بود؛ بلکه یک انقلاب رنگین اتفاق خواهد افتاد".


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: رئیس میز سی آی ای مثال کشورهایی که انقلاب رنگین در آن‌ها اتفاق افتاد و غربی‌ها با این انقلاب حکومت‌های مطلوب خود را حاکم کردند، مطرح می‌کند. حبیبی یادآور شد: طراحی‌ها در سال 88 از ابتدا این بود که به بهانه انتخابات در ایران نوعی براندازی صورت بگیرد.


وی با اشاره به ارتباط فتنه گران با خارج از کشور گفت: عده ای در داخل باید به دام می‌افتادند تا در کف خیابان‌های کشور انقلاب رنگینی که غربی‌ها طراحی کرده بودند، ظهور و بروز پیدا کند. بنابراین تردیدی در ارتباط ولو مستقیم و غیر مستقیم برخی از عوامل اصلی فتنه در ایران با آمریکا وجود ندارد.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: البته ما به نوع خبری که از طرف اروپا و آمریکا منتشر می‌شود، باید دقت کنیم که خود آن خبردهی دام جدیدی برای ما نباشد؛ ولی در هر صورت مسائل برای همیشه پنهان نخواهد بود و روزی افشا می‌شود.


حبیبی تأکید کرد: من معتقدم در دامن اصلاح طلبان به نام اصلاح طلبی چنین لکه ای متأسفانه چسبیده است؛ اما معتقد نیستم که هر اصلاح‌طلبی الزاماً با فتنه مرتبط است یا نیت فتنه‌گری دارد. من این قضاوت را اصلاً قبول ندارم و معتقدم که ما اصلاح‌طلبانی داریم که نظام، ولایت فقیه و قانون اساسی را قبول دارند و در یک کلمه داخل نظام هستند.


وی افزود: کسانی که ما را به عنوان اصول گرا یا تشکل ما را به عنوان مؤتلفه اسلامی قبول ندارند، ما حق نداریم، بگوییم آنها انقلاب را قبول ندارند؛ این نوعی خودخواهی محسوب می‌شود که ما خود را کل انقلاب بدانیم.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تقسیم‌بندی اصلاح‌طلبان به دو گروه گفت: اصلاح‌طلبان را باید دو قسمت کرد؛ عده ای که به فتنه تمایل دارند یا در فتنه حضور پیدا کردند و اصلاح‌طلبانی که در فتنه حضور نیافتند و علاقه‌مند به فتنه نیستند.


حبیبی تصریح کرد: اما از هر اصلاح‌طلبی این انتظار است که درباره محکوم کردن سران فتنه تردیدی به خود راه ندهند و یکی از راه‌های مبرا کردن همه اصلاح طلبان از موضوعات فتنه سال 88 اظهار تبری از سران فتنه، اصل فتنه و طراحان فتنه در خارج از کشور است.


وی ادامه داد: این تبری جُستن اصلاح طلبان به نفع جریان اصلاح طلبی نیز خواهد بود.


از سوی دیگراسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در این باره گفت: خیانت سران فتنه با نامه نگاری به دولت آمریکا مبنی بر تحریم ملت ایران آشکارتر شد و آنها با ادعای اینکه ایران به دنبال بمب اتم است، قصد داشتند ملت را تحت فشار قرار دهند.


وی با اشاره به سخنان اخیر مایکل لدین (مشاور سابق امنیت ملی آمریکا) پیرامون ارتباط سران فتنه با آمریکا، اظهار داشت: بیان این مسائل خیلی تعجب آور نیست که آقای لدین اعتراف کرده است، زیرا از اول این موضوع برای ما مشخص بود که اقدامات عوامل داخلی بر اساس سیاست‌های آمریکاست.


وی ادامه داد: این اعترافات فقط برای سال 88 نیست و از قبل‌تر، دخالت‌های آمریکا در کشور نهان بوده است به عنوان مثال در موضوع تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، اسناد خارج شده از لانه جاسوسی حکایت از نفوذ به عمق ایران و توطئه‌های آنها در حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشت.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اتفاقات سال 88 را تنها یکی از دخالت‌های آمریکا دانست و گفت: توطئه‌هایی‌که توسط عوامل داخلی و یا توسط خودشان طراحی و اجرا شده، عمدتاً با هدف براندازی بوده است و بعد از اتفاقات سال 88 نیز آنها دست از این اهداف بر نداشتند و سعی در اجرای افکار خود دارند.


کوثری به پیشنهاد سران فتنه به دولت آمریکا در سال 88 اشاره کرد و گفت: خیانت سران فتنه با نامه نگاری به دولت آمریکا مبنی بر تحریم ملت ایران آشکارتر شد و طبق ادعاهای آقای لدین، سران فتنه با ادعای اینکه ایران به دنبال ساخت بمب اتم است از مقامات آمریکایی خواستند تا تحریم‌های بیشتری را علیه ملت و کشور اعمال کنند.


وی با بیان اینکه ما یک سال قبل از وقایع سال 88 مطلع شدیم که این افراد با مقامات آمریکایی در ارتباط هستند، گفت: آنها نقشه "تقلب در انتخابات" که اطلاعات آن به دست مسئولان عالی نظام نیز رسیده بود را مطرح کردند. نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: برخی مسئولین در حال حاضر فکر می‌کنند آمریکایی‌ها برای ما دل می‌سوزانند، باید گفت که آمریکایی‌ها جز جنایت، خیانت و ضربه زدن بر پیکره کشور ما چیزی دیگری در ذهن‌شان نخواهد بود.

 

تغییرات در آینده


از سوی دیگر سعدالله زارعی کار‌شناس مسائل سیاسی درباره افشاگری جدید مایکل لدین مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: ارتباط آمریکا و هیئت حاکمه این کشور با فتنه‌گران، یک موضوعی است که به دلیل کثرت اسناد و مدارک، بی‌نیاز از اطلاعات جدید است اما نکته قابل توجه این است که می‌توان بر مبنای این افشاگری برنامه‌های آینده آمریکایی‌ها را در خصوص تغییرات در ایران پیش بینی کرد.
وی ادامه داد: باید تاکید کنیم که ارتباط عوامل آمریکایی با فتنه‌گران محدود به سال 88 یا 87 نیست بلکه اسناد و مدارک نشان می‌دهد برنامه فتنه بزرگ88 از آخرین سال‌های حیات پر برکت حضرت امام کلید خورده است.


این کار‌شناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شخصیت‌هایی که از سال 66 فعالیت خود را در جهت ایجاد مقدمات فتنه آغاز کرده بودند در نشریاتی مانند کیان خط فکری و انسجام نیروهای خود را کلید زدند و از همین رو شاهد هستیم که برنامه‌های آغازین فتنه در‌‌ همان سال‌ها شروع می‌شود. بعد‌ها همین افراد در فتنه 88 اهداف تعیین شده را پیش بردند.


زارعی با بیان اینکه اهمیت افشاگری‌های مایکل لدین به اطلاعات داده شده نیست، تاکید کرد: به جای بررسی حرف‌های مایکل لدین باید پرسید که چرا این حرف‌ها در این مقطع زمانی مطرح شده است، در پاسخ باید گفت، مایکل‌لدین از نقشه راهی صحبت می‌کند که آمریکایی‌ها وعوامل فتنه تلاش می‌کنند یک تحول ماهیتی در انقلاب اسلامی پدید بیاورند و کاری که در سال 88 نتوانستند دست بیابند را در سال 94 انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی آمریکا ایجاد یک تغییر اساسی به وسیله انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در کشور است، آن‌ها می‌خواهند افرادی به مجلس راه یابند که اهداف آمریکا با قوت بیشتری در نظام جمهوری اسلامی پیش برود. این کار‌شناس سیاسی در پایان گفت: ملت بیدار و همیشه در صحنه تمامی این برنامه‌های آمریکا را ناکام خواهند گذاشت و رویای آن‌ها را به خواب آشفته بدل خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.