بازار سهام امروز در نخستین روز معاملاتی هفته جاری همچنان با معاملاتی کم‌حجم و بازارگردانی ضعیف برخی حقوقی‌ها مواجه بود با این همه اغلب معامله‌گران انتظار دارند فردا آخرین روز اصلاح شاخص‌ بورس در کانال ۶۵ هزار واحدی باشد.

در جا زدن شاخص‌های بورس در آخرین نقطه اصلاح/ بازار فردا برمی‌گردد؟
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار بورس خبرگزاری فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس در پایان معاملات امروز شنبه 24 مرداد ماه 94، با 389 واحد کاهش در رقم 65 هزار و 314 واحد ایستاد.
شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با افت 154 واحدی عدد 25 هزار و 885 واحد را برای خود ثبت کرد.
همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 493 واحد افت عدد 73هزار و 912واحد را تجربه کرد شاخص بازار اول نیز با ریزش 275 واحدی رقم 46 هزار و 425واحد را تجربه کرد. شاخص بازار دوم اما با 831 واحد افت به رقم 138 هزار و 920 واحد دست یافت.
گفتنی است شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در پایان معاملات امروز با افت 8 واحدی عدد 773 واحد را برای خود ثبت کرد.
بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 106 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 396 میلیون و 141 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در بیش از 27 هزار نوبت داد و ستد بود.
امروز سه نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت‌ و گاز پتروشیمی تامین با 75 واحد، پالایش نفت اصفهان با 50 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 26 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس برجای گذاشتند. در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت  ایران ترانسفو و تایدواتر خاورمیانه به طور مشترک 3 واحد و خدمات انفورماتیک با یک واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر ثبت کردند.
امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ایران مرینوس، حق تقدم سهام سیمان هرمزگان، فرآورده‌های نسوز پارس، کارخانجات کمک فنر ایندامین سایپا، سیمان قائن، کارخانجات داروپخش، کارخانه چینی ایران، فرآورده‌های نسوز آذر، پتروشیمی امیرکبیر و بیمه کارآفرین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی ایران تایر، سرمایه گذاری اعتلای البرز متوقف شدند.
 امروز همچون روزهای گذشته رخوت و بی‌حوصلگی بر اغلب سهامداران و معامله‌گرانی که امروز پشت سیستم‌های معاملاتی به تابلوی معاملات بازار خیره شده بودند، چیره بود.
در بازار امروز اغلب سرمایه‌گذاران منتظر پایان روند اطلاحی شاخص کل در مدار 65 هزار واحدی بودند، اما کم حجم بودن معاملات در کلیت بازار سهام و درعین حال نبود نقدینگی باعث شده تا روند اصلاح تکنیکی شاخص زیر سایه رکود بازار سهام همچنان تداوم یابد.
امروز در برخی نمادهای معاملاتی از جمله گروه حمل و نقل فرصت مناسبی برای شناسایی سود نوسانی برای معامله‌گران حرفه‌ای فراهم بود ازجمله در نماد معاملاتی شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، سهامداران حقیقی با رنج کشیدن قیمت سهم در بالاترین دامنه نوسان قیمتی عزم خود را برای نوسان‌گیری در این سهم جزم کرده‌اند.
در این گروه تاید واتر خاورمیانه نیز پس از پایان اصلاح قیمتی در نقطه مثبت قرار گرفت.
در گروه ساختمانی‌ها نیز نماد معاملاتی شرکت باغمیشه با حمایت حقوقی روی نوسان مثبت قرار گرفت هرچند که فروش پرحجم سهام به طور کامل از سوی حقیقی‌ها در این سهم راهوری شد.
بازار سهام این روزها در میان بی‌پولی و معاملات کم حجم سهام درجا می‌زند و این در حالی است که قیمت سهام برخی از شرکت‌های بزرگ حتی به نیم سنت (16تومان) هم نمی‌رسد. با این اوضاع رفت و آمد هیات‌های سرمایه‌گذاری خارجی و نمایش چنین بازاری در معرض دید آنها معلوم نیست با چه جرات و شهامتی دنبال می‌شود.
بازاری که کل ارزش دارایی‌ها در آن تا به امروز به کمتر از 281 هزار میلیارد تومان (کمتر از 88 میلیارد دلار) رسیده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.