کره شمالی، همسایه جنوبی خود را به اقدام همه‌جانبه نظامی در مقابله با انتشار اخبار ضد پیونگ‌یانگ تهدید کرد و به آمریکا هشدار داد تسلیحات نظامی تهاجمی و دفاعی در اختیار دارد.

کره شمالی، سئول را به حمله همه‌جانبه نظامی تهدید کرد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، کره شمالی امروز (شنبه) تهدید کرد در صورتی که کره جنوبی به تبلیغات ضد پیونگ یانگ در مرز دو کشور ادامه دهد، با حمله نظامی مواجه خواهد شد.

به نوشته اسکای نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی به آمریکا هشدار داد که تسلیحات هسته‌ای تهاجمی و دفاعی در اختیار دارد.

این تهدیدها در حالی بیان شد که بعد از انفجار سه مین در مرز دو کره، تنش‌های نظامی در شبه جزیره کره رو به افزایش گذاشته است. از سوی دیگر این تهدیدها در هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم و آزادسازی شبه جزیره کره از سلطه ژاپن، بیان شد.

پیش از این امید بود سالگرد آزادسازی شبه جزیره کره از سلطه ژاپن زمینه‌ای باشد برای گفت‌وگوهای میان کره‌ای اما به عکس طی رزهای اخیر، دو کره اظهارات تهدیدآمیز علیه یکدیگر بیان می‌کنند.

بعد از آنکه هفته گذشته سه مین کره شمالی در مرز مشترک دو کره منفجر شد و دو افسر گشت کره جنوبی مجروح شدند، سئول علیه همسایه شمالی خود با استفاده از بلندگوهایی که در مرز دو کره مستقر است، شروع به انتشار تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ کرد.

کره شمالی عمدی بودن انفجار مین را در مرز دو کره بی پایه و اساس عنوان کرده و امروز خواستار توقف فوری فعالیت بلندگوهای مرزی شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد «عدم توقف فعالیت این بلندگوها می‌تواند منجر به یک اقدام همه جانبه نظامی شود تا تمامی ابزارهایی که در جنگ روانی علیه کره شمالی به کار برده می‌شوند، از بین بروند. این اقدام شامل حملات بی‌هدف خواهد بود.»

چند روز پیش هم کره شمالی اعلام کرده بود اگر فعالان سیاسی کره جنوبی به انتشار بروشورهایی علیه پیونگ یانگ ادامه دهند، کره جنوبی به دریای آتش بدل خواهد شد.

امروز کمیسیون دفاع ملی کره شمالی، همچنین آمریکا را به اقدام شدید و متقابل نظامی تهدید کرد. این کمیسیون در بیانیه‌ای گفت «کره شمالی و مردم آن دیگر آن چه پیش از این در مقابله با تسلیحات هسته‌ای آمریکا بود، نیستند. اکنون قدرت شکست ناپذیریست که مجهز به آخرین ابزارهای تهاجمی و دفاعیست که شامل تسلیحات بازدارنده هسته‌ای می‌باشد.

 

 

 

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.