قدس آنلاین- تبریز: معاون مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی با بیان اینکه همایش‌های دولتی نجات‌بخش خانواده‌ها نیست، گفت: سیستم دولتی به خاطر نواقصی که دارد امکان ورود و حضور در بطن خانواده‌ها را ندارد.

همایش‌های دولتی نجات‌بخش خانواده‌ها نیست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مجید ارجمندی امروز در همایش منطقه‎ای نقش سلامت روانی – اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی با بیان اینکه تکریم زنان و دختران ریشه در فرهنگ اسلامی دارد، اظهار داشت: زندگی نبی مکرم اسلام و سیره ائمه اطهار سرشار از محبت به زنان و دختران است.

 

وی گفت: در فرهنگ نبوی و علوی چیزی به نام تنبیه وجود نداشته است و در فرهنگ ایرانی نیز دختران جایگاه عاطفی خاصی در خانواده دارند.

 

معاون مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی بیان کرد: نحوه رفتار با دختران در زمان بلوغ تغییر می‌کند و چون خانواده‌ها از نحوه رفتار با دخترانشان بی‌اطلاع هستند آنان را محدود می‌کنند.

وی عنوان کرد: در سازمان بهزیستی کشور می‌خواهیم این دوران مربوط به بلوغ دختران را مدیریت کنیم و از هدررفت نیمی از انرژی جامعه جلوگیری کنیم.

ارجمندی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دسترسی به امنیت بیشتر موجب فرار دختران از خانه می‌شود، گفت: شرایط فعلی بسیار حساس شده و ما به دنبال یک سیستم فعال اجتماعی در حمایت از زنان، خانواده و دختران هستیم و در توسعه اجتماعی به دنبال اعتماد به نفس و عزتمندی دختران و زنان هستیم.

وی افزود: در مبانی دینی موارد کافی وجود دارد که موجب توسعه اجتماعی خانواده‌ها خواهد شد و علمای دینی باید خوراک اولیه این مبانی را به جامعه منتقل کنند.

معاون مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی با بیان اینکه والدین باید مجهز به علوم و اطلاعات روز باشند، گفت: شبکه‌های عظیم اجتماعی اطلاعات زیادی را به فرزندان منتقل می‌کنند و باید جوابگوی آنان باشیم و در این میان دختران و توجه به آنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

کمبود امور عاطفی در خانواده‌ها محسوس است

وی کمبود محبت به فرزندان و به خصوص دختران را در خانواده‌ها به عنوان یک تهدید اساسی برشمرد و گفت: کمبود امور عاطفی در خانواده‌ها محسوس است و باید محبت‌ورزی در کنار رسیدگی مالی صورت گیرد.

ارجمندی با بیان اینکه همایش‌های دولتی نجات‌بخش خانواده‌ها نیست، اظهار کرد: سیستم دولتی به خاطر نواقصی که دارد امکان ورود و حضور در بطن خانواده‌ها را ندارد و باید از ظرفیت‌های مردمی نظیر موسسات خیریه و کمپین‌های غیردولتی بهره بگیریم.

معاون مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی تاکید کرد: والدین باید درون خانواده‌ها تربیت دختران را یاد بگیرند و در این میان نقش گروه‌های مردمی مهم و سازنده است.

ارجمندی با بیان اینکه در برخی استان‌های کشور حمایت از زنان با مقاومت‌هایی مواجه است و برخی مسئولان مایل به صحبت در این زمینه نیستند، گفت: خوشبختانه در آذربایجان‌شرقی فرصت خوبی برای تعامل در این زمینه فراهم شد و توانستیم برنامه آموزشی متناسبی اجرا کنیم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم همایش‌های نقش سلامت روانی – اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی در سال‌های آتی به صورت استانی برگزار شود.

معاون مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی یادآور شد: نیازمند ساز و کارهای ویژه برای حمایت بیشتر از دختران هستیم و نباید دختران با افزایش سن در خانواده‌ها محدود شوند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.