فاطمه معتمدی:   قدس ویژه خراسان - استاندار خراسان رضوي درباره سهم استان از تقاضای هیأتهای تجاری خارجی بویژه کشورهای اروپایی برای حضور در بازار ایران پس از توافق هسته‌ای اظهار داشت: ...

 جای «صنایع مادر» در خراسان رضوی خالی است

در مرحله اول باید گفت، این رفت و آمدها در مرحله اولیه قرار دارد و پیشنهادهای مطرح شده، خام و ناپخته است.

رشیدیان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: براساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب که دولت نیز متعهد به اجرای آن است، باید در انتخاب شرکای اقتصادی و صنعتی دقتهای لازم لحاظ شود تا برای دوران پس از تحریم که پس از بحث و بررسی‌ها در حوزه این توافقنامه صورت می‌گیرد، مسایل بعد از توافق، بتوان از این فرصتها بهره گرفت و از ظرفیت کشورهایی که پیشنهادهایی برای جمهوری اسلامی ایران دارند، استفاده کرد.

وی درخصوص اولویتهای سرمایه گذاری استان برای استفاده این سفرها و تقاضاهای هیأتهای تجاری خارجی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در استان وجود دارد و باید برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پیگیری شود، استقرار صنایع بزرگ است.

وی با بیان اینکه یکی از ضعفهای جدی استان نبود صنایع بزرگ است، افزود: باید پیگیری شود تا صنایع بزرگ در حوزه‌های مختلف از خودروسازی گرفته تا دیگر صنایع مادر در استان استقرار یابد.

وی اضافه کرد: این صنایع ضمن نقش مهم در ایجاد اشتغال، می‌توانند صنایع حاشیه‌ای مرتبط با خود را تقویت و پشتیبانی کنند.

33 طرح نیمه کاره فولادی

استاندار خراسان رضوي با بیان اینکه می‌توان این صنایع را در حوزه‌هایی مانند خودروسازی و صنایع سنگین در استان ایجاد کرد، گفت: خراسان رضوي در صنایع فولاد دارای 33 طرح است که این طرحها نیمه تمام است و باید به سرانجام و وضعیت مطلوب برسند.

خلأ جدی استان در پتروشیمی

رشیدیان تصریح کرد: در حوزه معدن نیز استان دارای امکانات خوبی است، ضمن اینکه در بحث پتروشیمی خلأ جدی وجود دارد که باید برای آن فکری کرد، همچنین بخش راه و طرحهای عمرانی و زیربنایی نیازمند سرمایه گذاری جدی است، بنابراین می‌توان از فرصت پس از تحریم برای جذب سرمایه‌ها در این حوزه‌ها استفاده کرد.

-font-kerning:.5pt'>

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.