قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "شب نشینی در اوین" و "۱۵رای تا  وتو" تا "۲میلیون نفر امشب یارانه نمی گیرند"

15رای تا وتو

نمایندگان در بیانیه ای از دولت خواستند تا هر چه سریع تر لایحه برجام را برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه کند. در تیتر یک روزنامه "قدس" می خوانیم: "201نماینده خانه ملت، در نامه ای خواستار شدند: دولت لایحه «برجام» را به مجلس تقدیم کند"

روزنامه "قانون" با بیان اینکه "دلواپسان مقابل مجلس تجمع کردند" نوشت: "فشار به نمایندگان برای لغو برجام"

روزنامه "مردم سالاری" نیز از قول "سیدعباس عراقچی" نوشت: "حساسیتی برای ارائه لایحه برجام نداریم"

روزنامه "ایران" با انتشار عکس های "جان کری"، "صالحی"، "عراقچی" و "لاریجانی" در صفحه اول خود، نوشت: "روز پاسخ به مخالفان توافق از تهران تا واشنگتن"

روزنامه "ابتکار" هم از ادامه تلاش های اوباما برای جلب حمایت دموکرات ها از توافق خبر داد و تیتر یکی به این شرح داشت: "15رای تا «وتو»"

جام جم: "لایحه برجام به مجلس بیاید"

همشهری: "بیانیه 201نماینده درباره برجام"

وطن امروز: "فقط لایحه برجام"

کار و کارگر: "رئیس سازمان انرژی اتمی: حتی اگر کنگره برجام را نپذیرد ایران پیروز است"

شرق: "عراقچی: «برجام» قسمت محرمانه ندارد"

***

شب نشینی در اوین

عصر دیروز هشتاد و سومین نشست خبری حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه آغاز شد. این نشست پیش از این هر ۱۵ روز یکبار و در روزهای دوشنبه برگزار می‌شد.

در روزنامه "قدس" به نقل از "محسن اژه ای" تیتر زده شده است: "محکومیت «مرتضوی» به زندان و ردمال"

روزنامه "ایران" هم در تیتر یک خود نوشت: "سخنگوی قوه قضائیه: سعید مرتضوی به حبس محکوم شد"

روزنامه "قانون" هم از سخنان اژه ای درباره آخرین مراحل پرونده مرتضوی نوشت و تیتر زد: "دادستان سابق در سربالایی اوین"

روزنامه "شرق" نیز ضمن انتشار کارتونی که در آن "محمدرضا رحیمی" و "مهدی هاشمی" در حال خوردن چای در زندان با یکدیگر هستند؛ نوشت: "مهدی هاشمی شب اول زندان را با معاون احمدی نژاد گذراند"؛ در تیتر این کارتون می خوانیم: "شب نشینی در اوین"

فرهیختگان: "سخنگوی قوه قضائیه حکم سعید مرتضوی را اعلام کرد: حبس و ردمال"

اعتماد: "حبس و تبرئه برای مرتضوی"

ابرار: "حکم قعطی سعید مرتضوی پایان هفته اعلام می شود"

عصرایرانیان: "بابک زنجانی 11 مهر محاکمه می شود"

همبستگی: "پرونده قضایی بابک زنجانی 209جلد است"

***

برنامه های دهه کرامت در مشهدالرضا(ع)

روزنامه "قدس" از "گلباران حرم امام رضا (ع) در نخستین روز دهه کرامت" خبر می دهد. در همین روزنامه و از قول "دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی" از برنامه های دهه کرامت در مشهدالرضا(ع) باخبر می شویم.

***

2میلیون نفر امشب یارانه نمی گیرند

روزنامه "همشهری" با بیان اینکه "2میلیون نفر امشب یارانه نمی گیرند اما هنوز شاخص های حذف یارانه پردرآمدها به طور رسمی و دقیق اعلام نشده است" در تیتر یک خود نوشت: "40روز تاخیر در اعلام شاخص حذف یارانه پردرآمدها"

***

عقب نشینی قیمت خودروهای داخلی

در شرایطی که طی سال‌های گذشته در مردادماه، بیشترین رونق بازار خودرو را در کشور شاهد بودیم، امسال بازار خودرو با رکود شدیدی همراه است و قیمت‌ها در این بازار همچنان در سراشیبی سقوط قرار دارد.

روزنامه "همشهری" از "عقب نشینی قیمت خودروهای داخلی" می نویسد. در این روزنامه می خوانیم: "نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو: قیمت خودروهای داخلی تا 2.5میلیون تومان کاهش یافت."

روزنامه "هفت صبح" هم تیتر زد: "چینی ها در گرداب"؛ در این روزنامه نوشته شده است: "رازهای پشت پرده کاهش قیمت عجیب خودروهای چینی چیست؟ چگونه بعضی از برندهای چینی تا 16میلیون تومان ارزان شدند؟"

روزنامه "فرصت امروز" هم با بیان اینکه "رسانه ای کردن مذاکرات با خودروسازان خارجی اشتباه بود" در تیتر یک خود نوشت: "خودرو غرق در بحران انتظار"

***

حیرت از پرونده حیران!

"وطن امروز" در تیتر یک خود از "نقش نمایندگان مجلس ششم و دولت اصلاحات در زمین خواری گردنه حیران" نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "حیرت از پرونده حیران!"

روزنامه "حمایت" هم از قول "محسنی اژه ای در نشست خبری با خبرنگاران" در تیتر یک خود نوشت: "پرونده زمین خواری گردنه حیران در حال رسیدگی است"

 

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "اندیشکده مرکز امنیت آمریکایی اذعان کرد: اصلاحات آمریکایی در ایران هدف کاخ سفید از توافق هسته ای"

روزنامه "جوان" در شماره امروز خود، گزارشی خبری-تحلیلی از تحرکات فرهنگی، نظامی و سیاسی امریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی دارد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "ورود به ایران و تسلط بر منطقه 2راهبرد امریکا پس از «برجام»"

این روزنامه همچنین می نویسد: "اکنون وقت ریز شدن در جزئیات برجام نیست و باید سنگر مقابله دوسویه با ورود امریکا به منطقه و ایران را بنانهاد"

***

تاخیرهای پروازی به اوج خود رسید

درحالی تاخیرهای پروازی درصنعت حمل و نقل هوایی به اوج خود رسیده و سرگردانی سریالی مردم درفرودگاه‌ها را به‌دنبال داشته است که برخی مسئولان در توجیه این مساله، دوباره بحث آزادسازی قیمت‌ها را پیش می‌کشند.

روزنامه "راه مردم" از "سرگردانی سریالی مردم در فرودگاه ها" نوشت. در تیتر این خبر می خوانیم: "تاخیرهای پروازی به اوج خود رسید"؛ در همین روزنامه و از قول "ایرلاین ها" هم می خوانیم: "قیمت ها باید آزاد شوند!"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.