قدس انلاین: رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: ایران باید تبدیل به قدرتی بین المللی شود، چراکه در غیر این صورت زیر فشارهای دولتهای غربی خرد خواهیم شد و بر این اساس ایران اگر به یک قدرت محوری در جهان تبدیل نشود، صحبت از تمدن اسلامی چندان پایدار و دارای ثبات نخواهد بود.

سیاست راهبردی نظام نباید با تعویض دولت ها تغییر کند

به گزارش قدس انلاین، ظهر امروز دکتر سهراب صلاحی در همایش الزامات تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به قدرت بین المللی در مشهد درباره ی رویکرد بسیج اساتید اظهار داشت: در این تشکل تلاش بر این است تا کارهای به تعویق افتاده به ویژه در حوزه علوم انسانی در دستور کار قرار گیرد و با سازوکاری مناسب در پی به ثمر رساندن آن ها می باشیم.

به گزارش خبرنگار ما رییس سازمان بسیج اساتید کشور در این راستا بیان داشت: یکی از موضوعات مورد بررسی، نقد نظریه های غربی به وسیله محققین و پژوهشگران برتر کشور می باشد. همچنین در بحث جنگ نرم شبکه ای متشکل از 5 هزار نفر تشکیل شده است که در یک دوره زمانی 3 ساله پس از کسب آموزش های لازم در سطح جامعه به فعالیت خواهند پرداخت.

صلاحی ضمن اشاره به فعایت سازمان بسیج اساتید در حوزه تحول علمی کشور اظهار داشت: کمک به تحول علمی کشور و دانشجو پروری یکی از مهم ترین برنامه های سازمان است که در این جهت حلقه هایی علمی تشکیل و در آن به طرح مهم ترین مسایل روزه از دیدی علمی پرداخته می شود.

وی افزود: همچنین در راستای گفتار مقام معظم رهبری، تدوین پیوست نگاری فرهنگی در اولویت قرار دارد. از این رو با بهره گیری از 5-4 هزار استاد برجسته کشور و ایجاد کارگاه هایی در این زمینه، خروجی های کارآمد و عملیاتی در آتی ارائه می گردد.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور اشاره داشت: یکی از اهداف مورد نظر گفتمان سازی در این راستای مبدل شدن ایران به یک قدرت بین المللی می باشد که در حال حاضر بیش از 3 راه در مقابل ایران قرار ندارد.

وی در این راستا گفت: راه اول پذیرش سلطه جهان غرب و متقابلا تبدیل شدن ایران به کشوری در حاشیه می باشد. راه دوم این است که آرمان ها و باورهای انقلاب را حفظ، اما در تعامل با بین الملل واقعیت های قدرت محور امروز را بپذیریم، که در بعضی از دولت ها در این جهت تلاش هایی گردید که ثمره ای در پی نداشت. راه سوم و برترین راه، مسیری می باشد که امام خمینی (ره)، ایجاد نمود و آن منجر به انقلاب گردید.

صلاحی اشاره داشت: از این رو باید تبدیل به قدرتی بین المللی شد. چراکه در غیر این صورت در زیر فشارهای دوللتهای  غربی خرد خواهیم شد. بر این اساس ایران اگر به یک قدرت محوری در جهان تبدیل نشود، صحبت از تمدن اسلامی چندان پایدار و اثبات نخواهد شد.

وی افزود: سازمان بسیج اساتید بر این اساس بوجود آمده است تا با به کارگیری دستورات الهی و باورهای انقلابی و بهره گیری از اساتید جهان اسلام به این مهم جامعه عمل بپوشاند.

صلاحی ضمن اشاره به فرهنگی و تمدن کهن ایران درباره ی مولفه های ایران در راستای تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی بیان داشت: در بحث بین المللی ایران سابقه ای کهن دارد. چنانکه چه قبل و چه بعد از اسلام ایران بخش عظیمی از جهان را از نظر تمدنی در بر گرفته بود. مولفه دیگر مبانی معنا بخش اسلام در زمینه فردی و اجتماعی می باشد. همچنین سه مولفه رهبری برتر و پشتیبانی مردم از نظام و پیشرفت های حاصله در دوران جنگ تحمیلی و تحریم ها، وجه تمایز ایران می باشد.

وی ضمن انتقاد به موضعگیری های دولتی در راستای سیاست های نظام اظهار داشت: متاسفانه هر دولت پس از روی کار آمدن موضعگیری مختص به خود را نسبت به نظام در پیش می گیرد. دولت ها باید آگاه باشند که ایدئولوگ اصلی مقام معظم رهبری بوده و آن ها باید اطاعت کننده باشند. اما بعضا دولت ها پا را فراتر از حد خود نهاده و بیان اظهار نظرهایی می پردازند که این خود جای تامل دارد.

صلاحی اشاره داشت: از این رو سیاست راهبردی نظام نباید با تعویض دولت ها، مورد نگرشی متفاوت قرار گیرد و در این راستا باید از سوی مجلس این امر به صورت جدی پیگیری شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: معضل اصلی انقلاب، وجود افرادی است که در ظاهر همراه با انقلاب هستند، اما در عمل دشمن با انقلاب، که این خود یکی از نقاط ضعف محسوب می شود. اما باید این افراد منافق بدانند که میلیون ها نفر در سرتاسر جهان از رهبر معظم انقلاب و راهبردهای ایشان حمایت و دفاع می نمایند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.