قدس آنلاین: آزاده سرافراز میهن گفت: فشارها و شکنجه‌های نیروهای دشمن علیه اسرا بود و با مقاومتی که از خود نشان دادیم اعلام کردیم که هیچگاه تسلیم دشمن نمی‌شویم.

مقاومت و پایداری آزادگان بر فشارها و شکنجه‌های دشمنان غلبه کرد

به گزارش قدس آنلاین، بیست و پنج سال پیش در چنین روزی (26 مرداد سال 1369)، نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند و ایران اسلامی را آکنده از عطر حضور خود کردند.

 

آن روز، یادآور خاطره شیرین بازگشت آزادگان به میهن اسلامی بود؛ روزی مبارک که در آن، صابران راست قامت جمهوری اسلامی ایران، پس از سال‌ها دوری از وطن به خاک میهن پای گذاشتند و به آغوش خانواده و ملت خویش بازگشتند.

اسرا، با استقامت و پایداری و پای مردی خویش، به بنیانی مرصوص مبدل گشته‌اند که نه تهدید ابر قدرت‌ها آنان را به هراس می‌افکند، نه از محاصره‌ها و کمبودها به فغان آمده بودند، نه از خیانت و وحشی‌گری‌های صدام خم به ابرو آورند و چون گذشته به راه خود که همان راه اسلام عزیز، عزت، شرف و انسانیت است، ادامه می‌دهند و زندگی با عزت را در خیمه مقاومت صبر، بر حضور در کاخ‌های ذلت و نوکری ابرقدرت‌ها و سازش و صلح تحمیلی ترجیح دادند.

یکی از این آزادگان سرافراز حسین محمودی‌نژاد دلاور 50 ساله‌ای است که متولد سبزوار بوده و بازنشسته سپاه است و در دوران جنگ تحمیلی هم در عملیات‌های خیبر، بدر، کربلای 2، مسلم بن عقیل، عاشورا، والفجر مقدماتی و والفجر 8 حاضر بوده است.

جهت آشنایی بیشتر با این آزاده سرافراز مصاحبه‌ای را با وی صورت داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

آزاده سرافراز میهن خاطرنشان کرد: در سال 1364 و در دو مرحله در عملیات‌های بدر و پاتک دشمن در جزیره مجنون اسیر شدم که اسارت اول دو هفته و اسارت دوم 3 سال به طول انجامید.

محمودی‌نژاد تصریح کرد: مشکلات زیادی در زمان اسارت داشتم و عمده هدف دشمن از این کار آمارگیری برنامه‌های لشکرهای ایرانی بود که پاسخی هم به آن‌ها نمی‌دادیم و همین کار موجب افزایش فشارها و شکنجه‌های نیروهای دشمن علیه اسرا بود و با مقاومتی که از خود نشان دادیم اعلام کردیم که هیچگاه تسلیم دشمن نمی‌شویم و با آنها در جهت موفقیت برنامه‌هایی که علیه ایران دارند همکاری نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: خاطرات خوشی از لحظه آزادی داریم و شاهد استقابل عظیم و پرشور مردم و مسئولان از آزادگان بودیم و به واقع باید گفت طبق تصاویری که از سراسر کشور مشاهده می‌کردیم مشهد بهترین و پرشورترین استقبال را از آزادگان سرافراز داشت.

آزاده سرافراز میهن عنوان کرد: روز ورود ما به کشور مصادف با اربعین حسینی شده بود و همه تصور می‌کردند که مراسم استقبال از آزادگان به دلیل برگزاری مجالس عزاداری این روز عزیز کمرنگ باشد، اما شاهد بودیم که هم مراسم عزاداری روز اربعین حسینی  و هم مراسم استقابل از آزادگان سرافراز به بهترین شکل ممکن برگزار شد و در این روز شاهد عزاداری و استقبال پرشور مردم عزیزمان بودیم.

محمودی‌نژاد اذعان داشت: در نخستین لحظه ورود به مشهد به حرم مطهر رضوی مشرف شدیم و با قرائت نماز شکر و دعا و مناجات از خداوند متعال و امام رضا(ع) بابت توان و قدرتی که ما عطا فرمودند تا تسلیم دشمن نشویم سپاسگزاری کردیم و سپس 24 ساعت در اردوگاه امام رضا(ع) بودیم تا خانواده اسرای شهرستانی هم به مشهد برسند و مراسم استقبال ویژه با حضور خانواده‌های تمامی آزادگان برگزار شود.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری خطاب آزادگان سرافراز فرمودند صبر و استقامت شما به اسلام آبرو بخشید؛ شما آزادگان ده سال، کمتر یا بیشتر سخت‌ترین دوران را گذراندید و جوانی و زندگی باطراوت دوران شباب خود را در راه خدا دادید، اما ضرر نکردید چون با خدا معامله کردید و نهایتاً آبرومند، پیروز و سربلند به میهن خویش بازگشتید.

آزاده سرافراز میهن عنوان کرد: ایشان فرمودند که خانواده‌های شما با صبر خود اسلام را روسفید کردند و به نظام و جمهوری اسلامی آبرو دادند و در دوران تلخ اسارت شما در دست دشمن، ملت ایران با سربلندی از گذرگاه‌های بسیار سختی عبور کرد و ما به شما و به خانواده‌هایتان که تکمیل کننده مجاهدت‌های شما بودند افتخار می‌کنیم.

محمودی‌نژاد گفت: عمده مشکلات آزادگان در اشتغال فرزندانشان است و از مسئولان امر درخواست داریم تا توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند، زیرا این معضل مشکلات زیادی نظیر طلاق را به وجود آورده و زندگی بسیاری از جوانان به دلیل عدم تأمین منابع مالی منجر به جدایی شده است.

وی افزود: از جوانان و بزرگترها درخواست دارم تا در بحث ازدواج سخت‌گیری نکنند، زیرا خود این امر مقدس که به فرموده پیامبر اکرم(ص) کامل کننده دین است گره بسیاری از مشکلات را باز می‌کند، به شرط آنکه ازدواج را آسان بگیریم و زوج‌های ازوداج‌هایی که اینگونه بودند به راحتی بر مشکلات غلبه کردند.

گزارش از: سیدمحمد شخص امام‌پور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.