نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران عملکرد دو ساله وزارت امور اقتصادی و دارایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگرچه انتظارات بیشتر از این است اما عملکرد این وزارتخانه در بازه قابل قبولی قرار دارد.

عملکرد وزارت اقتصاد قابل قبول است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  از اتاق بازرگانی ایران، پدرام سلطانی با اشاره به سیاست های ضد تورمی دولت طی دو سال گذشته، اظهار داشت: کاهش تورم اگرچه کارنامه خوبی برای دولت بوده اما شدت و سرعت آن آثار و عواقبی در ایجاد رکود به ویژه در صنایع کوچک و متوسط داشته که از این جهت باید تعادلی بین مدیریت نرخ تورم و خروج از رکود وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد وزیر اقتصاد طی دو سال گذشته نسبتا قابل قبول است البته شاید انتظارات ما بیش از این باشد اما اگر بخواهیم حوزه فعالیت های وزارت اقتصاد را تقسیم بندی کنیم، در حوزه گمرک که یکی از سازمان های مربوط به وزارت اقتصاد است اقدامات مثبتی انجام شده و روان سازی های نسبتا خوبی صورت گرفته است.
سلطانی ادامه داد: پنجره واحد گمرکی و الکترونیکی کردن گمرک از اقداماتی بوده که با سرعت نسبتا خوبی انجام شده البته بخش خصوصی با گمرک الکترونیک مشکلاتی دارد که نیاز به بررسی و اصلاحات است چون در غیر این صورت الکترونیکی کردن گمرک، خود می تواند دردسرساز باشد.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دیگر اقدامات و عملکرد سازمان های مربوط به وزارت اقتصاد از جمله سازمان امور مالیاتی، گفت: در این مدت اصلاح قانون امور گمرکی در برنامه قرار گرفت که جزو اقدامات مثبت دیگر بود.
وی اضافه کرد: در سازمان امور مالیاتی برای اصلاح قانون مالیات های مستقیم مانند مالیات ارزش افزوده تلاش هایی صورت گرفت اما انتظار فعالان اقتصادی بود در زمانی که اقتصاد در شرایط رکود قرار دارد، فشار از سوی این سازمان تا این حد تشدید نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.