اشکان:‌رقابتهای فصل جدید بوندسلیگا با اتفاق‌های جالبی همراه بود و رکوردهای جدیدی دراین هفته ثبت شد. ..

 رکوردهای بایرن و دورتموند

پیروزی بایرن مونیخ با 5 گل برابر هامبورگ در واقع اولین بازی در تاریخ لیگ آلمان بود که با چنین اختلاف گلی بین دو تیم به پایان رسید.  رکورد قبلی هم به باواریایی‌ها تعلق داشت که در سال 2005 با نتیجه 3-0 مونشین گلادباخ را شکست داده بودند. برای توخل، مربی جدید بوروسیا دورتموند هم رکورد جالبی به ثبت رسید. تا پیش از این هیچ یک از مربیان این تیم نتوانسته بودند در شروع لیگ با چهارگل اختلاف مقابل حریف خود پیروز شوند. سال 2008 یورگن کلوپ توانست در اولین بازی لیگ پیروز شود، ولی لورکوزن با نتیجه 3-2 مغلوب زردپوشان شده بود و خبری از چهارگل نبود.

 آخرین مربی بوروسیادورتموند که در نخستین بازی لیگ مغلوب شده هم برن فن مارویک بود که در سال 2004 با نتیجه 2-1 به ولفسبورگ باخت. در 53 دوره رقابتهای بوندسلیگا، هرگز رخ نداده بود که یک بازیکن برای 4 سال متوالی در هفته نخست لیگ گلزنی کند.

این رکورد را کیسلینگ به نام خود به ثبت رساند.او بعد از گل زدن به اینتراخت در سال 2012، به فرایبورگ در سال 2013 و دورتموند در فصل گذشته، این بار دروازه هوفنهایم را گشود. اما اونته لار یک ساعت بعد از رکورد کیسلینگ، رکورد بهتری ثبت کرد. او این هفته مقابل وردربرمن گل زد، سال گذشته هم به هانوفر گل زده بود و سال 2013 دو گل به هامبورگ زده و سال 2012 هم به هانوفر گل زده بود. مهاجم هلندی هم در چهارهفته ابتدایی چهار فصل اخیر گلزنی کرده و نسبت به کیسلینگ یک گل بیشتر زده است. آیتاک سولو 29 سال صبر کرد تا در بوندسلیگا بازی کند.  بعد از یک مسیر طولانی و در حالی که در 23 سالگی در تیم آماتورها بازی می‌کرد، سرانجام روز بزرگ او از راه رسید. کاپیتان دارمشتات بعد از 33 سال به بوندسلیگا برگشت و توانست در لیگ دسته اول به میدان رود. این تیم برابر هانوفر با نتیجه 2-2 متوقف شد و گل آخر بازی را خود سولو به ثمر رسانده و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. تنها هشت بازیکن پیش از او با زدن گل به خودی در اولین حضور خود در بوندسلیگا خبرساز شده بودند. برای جولیان ویگل جوان 19 ساله دورتموند شرایط به مراتب بهتر بود. او که در کنار گندوگان جلوی مدافعان تیم درترکیب اصلی قرار گرفت، بهتر از گندوگان عمل کرد. او 7/11 کیلومتر دوید و گندوگان 8/10 کیلومتر دوندگی داشت؛ حتی درصد پاس‌های موفق او هم بهتر از گندوگان بود. فقط سولو نبود که این هفته به اشتباه دروازه خودی را گشود. بازی شالکه و وردربرمن با گل به خودی جبره سلاسی شروع شد. سه گل آخر تیم گلزن کرشنی در لیگ همگی به همین شیوه حاصل شده اند؛ چراکه در پایان لیگ سال گذشته هم دو گل آخر شالکه را کلاین بازیکن اشتوتگارت و اونه مایر بازیکن پادربورن به تیم خودی زده بودند. وردربرمن با اتفاقی که این هفته افتاد، بیشترین تعداد گل به خودی در بوندسلیگا را با 53 گل دارد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.