قدس آنلاین: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) اصفهان گفت: در سال ۹۳ بیش از ۲ هزار و ۴۲۸ نفر- روز در قالب ۱۶ گروه جهادی از طرف ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع( به اردوهای جهادی اعزام شدند.

اعزام ۱۶ گروه جهادی در سال ۹۳ به مناطق محروم

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سرهنگ پاسدار مهدی ساعی، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون تشریح مهمترین اقدامات ناحیه امام علی(ع) در بحث اردوهای هجرت و اقتصاد مقاومتی، گفت: اردوهای طرح هجرت و جهادی یکی از مهمترین عرصه‌های رسالتی بسیج در سال‌‌های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) بر همین مبنا در عرصه اردوهای طرح هجرت و جهادی ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: اردوهای طرح هجرت با هدف پیاده‌سازی منویات رهبر معظم انقلاب و شناسایی استعدادها و ظرفیت‌‌های دانش‌آموزان و مشارکت آنان برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) تاکید کرد:  بیش از 200 نفر از دانش‌آموزان در عرصه حفظ و نگه‌‌داری مدارس و مرمت مدارس در مناطق محروم در قالب اردوهای 10 روزه طرح هجرت در سال گذشته حضور داشتند.

ساعی ادامه داد: امسال نیز 655 نفر از دانش‌آموزان در اردوهای هجرت 3 در محدوده جغرافیایی ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در شرق اصفهان حضور دارند و به فعالیت می‌پردازند، که این مهم با همکاری و مشارکت متقابل آموزش و پرورش میسر شده است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی نیز در قالب اردوهای 10 روزه و 7 روزه و با موضوعات فرهنگی، دینی، مذهبی، آموزشی و عمرانی برگزار می‌شود، عنوان کرد: اردوهای جهادی با هدف کمک به محرومیت‌‌زدایی و عمرانی و آبادی برپا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) افزود: در سال 93 بیش از 2 هزار و 428 نفر- روز از طرف ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع(  به اردوهای جهادی اعزام شده‌اند و امسال نیز 2 هزار و 520 نفر- روز تاکنون به مناطق محروم شرق اصفهان و دیگر استان‌های کشور از جمله چهارمحال و بختیاری اعزام شده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  امام علی(ع) با تاکید بر اینکه در سال گذشته 16 گروه جهادی از این ناحیه اعزام شده‌‌اند، گفت: ناحیه شرق اصفهان با مشکلات متعددی از جمله بحران کمبود آب، بیماری سالک و حتی ریزگردهای غبار مواجه است که بسیجیان این ناحیه آمادگی کامل خود را برای کمک به دستگاه‌های دولتی به‌منظور رفع مشکلات مردم شرق اصفهان در همه ابعاد ذکر شده، اعلام می‌کنند.

ساعی به عرصه دیگر رسالت ناحیه بسیج امام علی(ع) در موضوع اقتصاد مقاومتی و اقدامات انجام شده در این مقوله اشاره و اذعان کرد: از جمله برنامه‌ها و سیاست‌‌هایی که بر اساس منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دستور کار است، بحث اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، در سال 93 بالغ بر 9 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات به مردم شرق اصفهان پرداخت شد که موجبات راه‌اندازی 501 فرصت شغلی در زمینه‌های مشاغل خانگی، صنایع دستی، پرورش زنبور عسل، پرورش ماکیان، گلخانه و کشت زعفران و پرورش قارچ شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) گریزی نیز به مسائل سیاسی کشور و جهان‌ زد و با اشاره به اوضاع بین‌المللی بیان کرد: کشور در این برهه از زمان، در حال عبور از یک پیچ تاریخی است، دنیا در حال شکل‌‌گیری یک نظم نوین جهانی است و ایران قطعا به عنوان یک ابرقدرت باید نقش خود را در این عرصه ایفا کند.

ساعی با بیان اینکه برای شکل‌گیری نظم نوین به یک مقدمه که وحدت و همدلی آحاد ملت ایران است و اصولی چون علم و فناوری، پیشرفت و اقتصاد نیازمندیم، خاطر نشان کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است که بر همین اساس بسیجیان بر خود واجب می‌دانند در این عرصه فعالیت کنند.

در ادامه این نشست خبری مسئول بسیج سازندگی ناحیه بسیج امام علی(ع) اصفهان نیز در سخنانی گفت: نوین‌سازی مشاغل در اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت است.

محمد حیدری در تشریح اقدامات صورت گرفته در عرصه اقتصاد مقاومتی در ناحیه شرق اصفهان، گفت: بسیج در جهت تحقق فرمایش رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی با تمام توان وارد میدان شد.

وی با اشاره به وجود برخی از مشکلات و بحران‌ها در منطقه شرق اصفهان و کمبود شدید آب در این منطقه و همچنین مختل ‌شدن وضعیت اشتغال مردم و امرار معاش خانواده‌ها، گفت: با توجه به مشکلات این منطقه تمرکز بر عرصه اقتصاد مقاومتی و ایجاد مشاغل زودبازده و خانگی برای مردم شرق اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

حیدری تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشکلات و بحران‌های شرق اصفهان یافتیم بدین منظور با توجه به این امر که بسیج در عرصه تصدی‌‌گری هرگز ورود پیدا نخواهد کرد، در راستای تشویق و ترغیب مردم به منظور حرکت به سمت تولید و عرضه محصولات گام برداشتیم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه بسیج امام علی (ع) عنوان کرد: نخستین گام‌‌ها بر اساس سیاست‌‌ و تصمیمات قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور، بسیج سازندگی و با همکاری متقابل سازمان جهاد کشاورزی، سازمان فنی و حرفه‌ای و بانک مهر اقتصاد برای ایجاد مشاغل زود بازده و خانگی در این منطقه برداشته شد.

وی پرداخت تسهیلات به صورت وام‌های کم بهره از سوی بانک مهر اقتصاد به متقاضیان اشتغال، بسترسازی برای آموزش آنان در عرصه‌‌های مختلف و همچنین مساعدت جهاد کشاورزی برای شناسایی عرصه‌های نوین اشتغال و تولید را از جمله اقدامات موثر برای رفع مشکلات معیشتی در ناحیه شرق اصفهان دانست.

حیدری با بیان اینکه در سال 93 بیش از 9 میلیارد تومان در قالب تسهیلات به مردم شرق اصفهان جهت راه‌اندازی عرصه‌های شغلی کمک شده است، گفت: بر این اساس بیش از 501 فرصت شغلی شامل 345 فرصت ایجادی (شغل تولیدی) و 186 فرصت توسعه‌ای در شرق اصفهان راه‌‌اندازی شد.

وی متذکر شد: 732 نفر به طور مستقیم در فرصت‌های شغلی یادآور شده مشغول به کار شده‌‌اند و امسال نیز بنابر تصمیمات اتخاذ شده یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات برای راه‌اندازی مشاغل خانگی از جمله عصاره‌‌گیری، خشک کردن میوه، پودر کردن میوه و اسانس‌گیری به بانوان پرداخت می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه بسیج امام علی(ع) با اشاره به اینکه این ناحیه همواره بحث نظارت بر روند کار متقاضیان و تولیدکنندگان را از رسالت‌های خود می‌‌داند، عنوان کرد: تلاش بر این است که از انحراف وام‌ها و تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان اشتغال با نظارت کامل جلوگیری کنیم.

وی اذعان کرد: حرکت به سمت نوین‌سازی مشاغل در اقتصاد مقاومتی از جمله رموز موفقیت در این عرصه است و اگر تا به امروز شکست‌هایی در این بخش بوده به واسطه دوری از رویکردهای نوین در عرصه‌‌‌ مشاغل است، به همین منظور درصدد ایجاد پایگاه نوین‌سازی کشاورزی در منطقه شرق اصفهان هستیم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه بسیج امام علی(ع) در پایان تبیین کرد: در سال 93، 20 پایگاه نوین‌سازی کشاورزی با محوریت حضور یک مهندس کشاورزی در روستاها ایجاد شد و در سال 94 نیز 14 پایگاه دیگر در دست اقدام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.