واحد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی ارزیابی خود از توافق جامع هسته ای ایران و قدرت های جهانی را منتشر کرده که با موضع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در این باره تفاوت دارد.

اختلاف نظر اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با نتانیاهو در مورد توافق هسته ای

به گزارش ایرنا، بی بی سی در این باره گزارش داد، دو هفته پیش ده ها تن از مسوولان ارشد سابق امنیتی اسراییل با نوشتن نامه ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از او خواستند واقعیت را بپذیرد و از مخالفت با توافق هسته ای قدرت های بزرگ با ایران دست بردارد.
این مسوولان همچنین به نتانیاهو توصیه کردند که روابط رژیم اسراییل و آمریکا را که بر سر مذاکرات هسته ای با ایران صدمه دیده است، ترمیم کند و به تقویت همکاری های دیپلماتیک و امنیتی دو جانبه بپردازد.
«آمیرام لوین» رییس سابق موساد، «امی آیالون» و «کارمی گیون» روسای سابق سرویس امنیت عمومی و ژنرال «یوزی عیلام» رییس سابق کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی از جمله امضا کنندگان نامه اخیر به نتانیاهو بودند.
در فروردین ماه گذشته هم «افرایم هالوی» از روسای پیشین موساد اظهارات بنیامین نتانیاهو مبنی بر اینکه ایران باید در توافق نهایی هسته ای، موجودیت اسراییل را به رسمیت بشناسد، غیرواقع بینانه دانست. 
وی پیش از آن، حملات لفظی نتانیاهو به حسن روحانی رییس جمهوری ایران را در عرصه بین المللی به زیان رژیم صهیونیستی دانسته بود.
در اسفند ماه گذشته، همچنین «مئیر داگان» یکی دیگر از روسای سابق رییس موساد با انتقاد از مواضع بنیامین نتانیاهو در مورد مذاکرات هسته ای گفت: وی به خاطر شیوه اش در مدیریت تهدید اتمی ایران، بیشترین آسیب راهبردی را به اسراییل وارد کرده است.
داگان با ابراز نگرانی از تنش های ایجاد شده میان رژیم صهیونیستی و آمریکا بر سر ایران هشدار داد، ما الان موقعیت مستحکمی در جهان نداریم. مشروعیت این رژیم زیر سوال است و نباید با مهم ترین دوست مان وارد رابطه فرسایشی می شدیم.
او با اشاره به برخی اظهار نظرهای تند نتانیاهو از جمله مقایسه ایران با آلمان نازی افزود که ایران با موفقیت توانسته است میان اسراییل و آمریکا شکاف بیندازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.