قدس آنلاین: مدیر مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد گفت: هدف از برگزاری همایش «همدلی و همزبانی در سیره رضوی»، احیای سیره رضوی و شناسایی بانوان مروج فرهنگ رضوی است.

 بانوان مروج فرهنگ رضوی باید احیاگر سیره رضوی باشند

به گزارش قدس آنلاین، نسرین هژبری، مدیر مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد، صبح امروز در «همایش همدلی و همزبانی در سیره رضوی» که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان برگزار شد، گفت: ائمه عصمت و طهارت، وارثان کتاب الهی هستند.

 

وی با اشاره به آیه «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لاتَعْلَمُون. پس اگر نمی دانید از اهل ذکر بپرسید.»، ابراز کرد: منظور از «اهل الذکر» در این آیه شریفه، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

 

مدیر مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد ابراز کرد: امام رضا(ع) می فرمایند: «عَلَی الْأَئِمّهِ مِنَ الْفَرْضِ مَا لَیْسَ عَلَی شِیعَتِهِمْ وَ عَلَی شِیعَتِنَا مَا لَیْسَ عَلَیْنَا أَمَرَهُمُ اللّهُ عَزّ وَ جَلّ أَنْ یَسْأَلُونَا قَالَ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ، بر امامان چیزی واجب است که بر شیعیانشان واجب نیست و بر شیعیان ماست چیزیکه بر ما نیست، خدای عزوجل ایشان را امر فرموده که از ما بپرسند زیرا فرموده است، اگر نمی‏دانید از اهل ذکر بپرسید.»

 

هژبری به هدف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: ما با برپایی این همایش برآن بودیم تا احیاگر سیره رضوی باشیم و با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، گامی در جهت تحقق شعار امسال برداریم.

 

مدیر مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد با بیان این که اگر مردم زیبایی های سخن اهل بیت(ع) را درک کنند، هرگز به کس دیگری غیر از اهل بیت(ع) پناه نمی برند، ابراز کرد: امام رضا (ع) فرمودند: «علوم و احادیث و معارف ما را فرا گرفته و به دیگران بیاموزد زیرا مردم اگر با زیبایی های سخنان ما آشنا گردند از ما پیروی خواهند کرد.»

 

دبیر همایش همدلی و همزبانی در سیره رضوی اظهار کرد: طرح تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی در کارگروه خانواده، بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) تصویب شد و این همایش در راستای آن برگزار شد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که 107 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است، تصریح کرد: مجموعه آثار در قالب مقاله، رساله دکتری، پایان نامه ارشد و ترجمه بود که از سه نفر برگزیده، تقدیر به عمل می آید. 

 

مدیر مدرسه عالی خواهران با خاطر نشان کردن این که باید قدردان زحمات اساتید خود باشیم، گفت: مقالات از ملیت های مختلفی چون هندوستان، پاکستان، نیجریه و آذربایجان به دست ما رسیده بود.

 

هژبری با بیان این که مخاطبان این طرح، تمام بانوان مروج فرهنگ رضوی هستند، گفت: امید است در راستای این طرح، بانوان مروج رضوی شناسایی شوند و از توانمندی های این عزیزان بهره مند شویم تا انشاءالله بتوانیم شبکه بین المللی بانوان مروج رضوی را راه اندازی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.