مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از حکم قابل توجه یک قاضی دادگاه برای یک متخلف شکار و صید در مشهد خبر داد.

حکم قابل توجه یک قاضی دادگاه برای یک متخلف شکار و صید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خرسان، حمید صالحی در تفسیر حکم صادره، اظهار کرد: محکومیت شکارچی به چهار سال و نیم حبس، محرومیت از دریافت مجوز سلاح، همکاری با مأموران محیط زیست و شرکت در کلاس‌های توجیهی در طول یک سال، حکم قابل تقدیر یک قاضی در مشهد است.

وی ادامه داد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان با توجه به گزارشات واصله مبنی بر شکار و نگهداری اجزای جانوران وحشی با هماهنگی مقام قضایی منزل متخلف را مورد بازرسی قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: طی این بازرسی آثار و اجزای یک رأس آهو و نیز سایر ادوات ارتکاب جرم کشف شد و پس از بررسی رایانه، تلفن همراه و ... ابعاد گسترده‌تری از شکار غیرمجاز و تخریب محیط زیست از سوی متخلف محرز شد.

صالحی ادامه داد: از این طریق شکار 20 رأس قوچ وحشی، پنج رأس آهو، 19 قطعه کبک، 6 قطعه باقرقره، 4 قطعه قرقاول، یک رأس گراز، 6 قطعه درنا توسط متخلف مشاهده و موضوع مورد بررسی بیشتر قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پس از تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی، متخلف در دادگاه بدوی محکوم و این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر با صدور حکم لازم‌الاجرای چهار سال و نیم حبس و از بابت مجازات تکمیلی به محرومیت از داشتن سلاح و نیز یک سال همکاری با مأموران محیط زیست و شرکت در کلاس‌های توجیهی قطعیت خواهد یافت.

وی ضمن تقدیر از صدور این حکم از سوی قاضی آگاه به مسائل محیط زیستی، گفت: صدور این‌گونه احکام علاوه بر جنبه بازدارندگی، دارای خاصیت آموزش‌پذیری و پیشگیری از وقوع جرم مجدد خواهد شد و امید است این آراء بر سایر متخلان نیز تأثیرگذار و از بروز تخلف از سوی آنان جلوگیری کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.