رییس دفتر رییس جمهوری گفت: توافق هسته ای فرصت تازه ای برای تقویت و گسترش روابط همه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جهان بویژه عمان خواهد بود.

توافق هسته ای فرصت تازه ای برای گسترش روابط همه جانبه است/پیام سلطان قابوس به روحانی

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان روز چهارشنبه در دیدار سعود بن احمد البروانی سفیر عمان در تهران، عمان را کشور دوست و برادر ایران خواند و اظهار داشت: روابط دو کشور در زمینه های مختلف بویژه در دوسال گذشته از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده و امیدواریم در آینده نیز این روابط بهتر شود.
وی، کلید مبادلات اقتصادی و بازرگانی دو کشور را روابط مناسب بانکی عنوان و اظهارامیدواری کرد: این روابط با قوت بیشتری نسبت به گذشته ادامه یابد.
رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت گسترش سطح همکاری های اقتصادی بخش های خصوصی ایران و عمان، گفت: زمان آن رسیده که روابط دو کشور علاوه بر بخش انرژی در زمینه های حمل و نقل و دیگر بخش ها نیز تقویت شود.
نهاوندیان به کاهش بهای جهانی نفت اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر کسانی که این وضعیت را بوجود آورده اند، خود از کاهش قیمت نفت رنج می برند.
وی همچنین با اظهار تاسف از وضعیت ناگوار مردم مسلمان منطقه و فعالیت های گروه های تکفیری و تروریستی بر ضرورت آرامش، ثبات و امنیت در کل منطقه تاکید کرد.
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مسلمانان با نام اسلام کشته می شوند.

** توافق ایران و 1+5 منجر به بازشدن پنجره اقتصادی بین ایران و جهان می شود
سفیر عمان در ایران نیز در این دیدار، سطح همکاری های دو کشور را بالا دانست و بر گسترش حجم مبادلات اقتصادی و بانکی دو کشور تاکید کرد.
سعود بن احمد البروانی گفت: توافق هسته ای ایران و 1+5 منجر به بازشدن پنجره اقتصادی بین ایران و جهان خواهد شد.
وی با یادآوری روابط تاریخی و همچنین مشابهت های فرهنگی و دین مشترک دو کشور بر عزم و اراده عمان برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
سفیر عمان در ایران در این دیدار پیام سلطان قابوس خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری را تقدیم نهاوندیان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.