قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "چرخیدن کلید برای انتخابات" و "تشکیل کمیسیون ویژه برجام" تا "مرد هزار پرونده"

کلید چرخید اما برای انتخابات

رییس جمهوری در نشست مشترک هیات دولت و استانداران سراسر کشور، صحبت هایی انجام داد که در مطبوعات امروز بازتاب فراوانی داشت.

روزنامه "ایران" از صحبت های رئیس جمهور به عنوان "هشدار انتخاباتی روحانی" یاد می کند. روزنامه "فرهیختگان" هم صحبت های رئیس جمهور را "هشدار قانونی روحانی" دانست.

در این روزنامه می خوانیم: "دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملاً توجه کرده و عمل کنیم."

روزنامه "ابتکار" هم در این خصوص تیتر زد: "شورای نگهبان «چشم» است و نمی تواند کار «دست» را بکند.

"افکار" هم نوشت: "مجلس آینده یک جناحی نخواهد بود"

"شهروند" نیز تیتری به این شرح داشت: "بحث نظارت و اجرا در انتخابات نباید مخلوط شود"

البته روزنامه های منتقد دولت چندان از این صحبت های رئیس جمهور راضی به نظر نمی رسند. روزنامه "جوان" در بک گراندی قرمز، از "دستور زبان رئیس جمهور برای ادبیات پس از توافق" می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "دیگر هر حرفی نزنید!"

روزنامه "کیهان" هم اظهارات رئیس جمهور درباره نقش شورای نگهبان را قابل تامل دانست و در تیتر یک خود نوشت: "کلید چرخید اما برای انتخابات!"

روزنامه "کیهان" نوشت: "علی‌رغم انتظار مردم برای حل مشکلات عدیده معیشتی، مشکل بیکاری و... در حالی که ماه‌ها تا برگزاری انتخابات مجلس وقت باقی است، دولتمردان ورود به این عرصه را عملاً کلید زده‌اند. چندی پیش بود که یکی از منصوبین دولت اعلام کرد مجلس بعدی باید مجلس اعتدال و همسو با دولت باشد و چند مقام دولتی نیز در نشست‌های حزبی با موضوع انتخابات شرکت و حتی سخنرانی کردند. رئیس جمهور نیز روز گذشته وارد گود شد. برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کرد و در اظهاراتی قابل تامل گفت دوره اول مجلس با نبود شورای نگهبان بهترین دوره بوده‌است!"

***

تشکیل کمیسیون ویژه برجام

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه 15نماینده برای بررسی متن جمع بندی مذاکرات هسته ای در صحن علنی مجلس انتخاب شدند؛ در تیتر یک خود نوشت: "تشکیل کمیسیون ویژه برجام"

این روزنامه نوشت: "سرانجام مجلس شورای اسلامی اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام را انتخاب کرد. براساس گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی دیروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی اعضای کمیسیون ویژه برجام را از میان 24 نامزد عضویت در این کمیسیون انتخاب کردند. اعضای این کمیسیون به ترتیب آرا عبارتند از: سیدحسین نقوی‌، اسماعیل کوثری، محمدحسن ابوترابی‌فرد، ابراهیم کارخانه، حسین نجابت، محمدمهدی زاهدی، علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش، علاءالدین بروجردی، محمود نبویان، مسعود پزشکیان، منصور حقیقت‌پور، غلامرضا تاجگردون، عباسعلی منصوری آرانی و وحید احمدی."

روزنامه "آفتاب یزد" هم با نادر خواندن اقدام مجلس؛ در تیتر یک خود نوشت: "مخالفان مذاکره، توافق را بررسی می کنند!"

این روزنامه نوشت: "روز گذشته کمسیون ویژه بررسی برجام با حضور 15نماینده از میان 24نامزد خواهان عضویت در این کمسیون، صورت رسمی به خود گرفت اما در میان علامت سئوال های فراوانی در اذهان، در خصوص عملکرد و ترکیب این کمسیون ایجاد شده است. نکته حائز اهمیت در مورد این کمسیون ترکیب 15نفره آن است. چرا که بیش از نیمی از اعضای آن را دلواپسان حاضر در بهارستان تشکیل می دهند. جالبتر آنکه از این 15نفر، 5 نفر آنها از اعضای جبهه پایداری هستند.

روزنامه "جام جم" هم در این خصوص تیتر زد: "ماموریت ویژه 15نماینده مجلس"

***

مرد هزار پرونده

روزنامه "ایران" نوشت: "حکم مرتضوی؛ تبرئه در «کهریزک»؛ یکسال حبس در «تامین اجتماعی"؛ این روزنامه همچنین از اعتراض خانواده قربانیان کهریزک به حکم خبر داد.

روزنامه "آفتاب یزد" ضمن انتشاری کاریکاتوری از "مرتضوی" در صفحه اول خود نوشت: "تبرئه در کهریزک"؛

روزنامه "قانون" هم ضمن انتشار کاریکاتوری از "مرتضوی در پشت میله های زندان"؛ وی را "مرد هزار پرونده" خطاب کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.