۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
کد خبر: 303751

سخت است، دشواری کار که نه، این هم شغلی است مثل بقیه شغل‌ها، روزی حلال کسب می‌کنی و بی‌منت خلق، چشم به کرم خداوند داری، نگاه مردم کار را سخت‌ می‌کند، نگاهی که مردم به غسال دارند، اینکه هنوز هم فرهنگ حرمت گذاشتن به همه مشاغل جا نیفتاده است و این موضوع کار را سخت می‌کند.

دیدار با زنان غسال در شیراز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، منطقه فارس، این مهمترین بخش از حرف‌های کوتاه و بریده تعدادی از غسال‌های شیراز است، غسال‌هایی که حتی در میان کسانی‌که به این حرفه اشتغال دارند هم کمتر و کم‌رنگ‌تر دیده می‌شوند!

زهرا یقطین، رئیس کمیته بانوان شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه دیدار با بانوان غسالخانه دارالرحمه شیراز، گفت: هر حرفه‌ای نیازی از جامعه را رفع می‌کند، بنابراین جامعه باید به شاغلان تمام حرفه‌ها، احترامی درخور و شایسته بگذارد. در میان افراد جامعه، مسئولان، وظیفه سنگین‌تری برعهده دارند، آنان هم باید شاغلان حرفه‌های مختلف را به‌خوبی ببینند، هم دردهایشان را بشنوند و با مشکلاتشان آشنا باشند و در راستای حل مشکلات قدمی بردارند و تلاشی از خود نشان بدهند.

به اعتقاد این عضو شورای اسلامی شیراز، بانوان شاغل در غسالخانه شیراز، از پاک‌ترین افراد جامعه هستند که بیش از اجر دنیایی و مادی، اجری معنوی نزد خداوند دارند.

یقطین، شاغلان این حرفه را نزدیک‌تر از دیگر افراد جامعه به خداوند دانست، افرادی که هر روز، با دیدن مرگ دیگران، این واقعیت را بهتر درک کرده و با آن روبرو می‌شوند و به‌همین دلیل، صبورتر هستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شیراز، خاص بودن محیط کار، نوع نگرش جامعه به شاغلان این حرفه و دشواری‌های کار را از جمله موضوعات مد نظر در شغل غسالی دانست و گفت: شورا هم برای دیده شدن شاغلان تمام مشاغل از جمله غسالان، تلاش کرده و خواهد کرد.

نماینده بانوان غسال نیز در این دیدار گفت: تاکنون هیچ دستگاه و مسئولی به غسالان آرامستان‌ها خصوصا زنان شاغل در این حرفه توجه نکرده بود چه رسد به دیدار با آنان و شنیدن حرف‌هایشان. ما همواره سعی می‌کنیم با آرامش و روی خوش با صاحب متوفی روبرو شویم و تسکین‌دهنده آلام افرادی که عزیزانشان را از دست داده‌اند باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.