وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ما در صنایع هوا فضا تمامی بردهای موشک‌های بالستیکی را در دست تولید داریم، گفت:این مسیر را متناسب با نیاز دفاعی خودمان و تهدیدات موجود ادامه می دهیم.

موشک‌های بالستیک را در تمامی بردها تولید می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تبریک سالروز صنعت دفاعی و همچنین گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: امسال هفته دولت وجه تمایزی با سال‌های دیگری دارد و آن هم شعار سال رهبری یعنی «همدلی و همزبانی دولت و ملت» است.

وی افزود: در این مقطع نظام اسلامی در یک وضعیت خاصی قرار دارد؛ یعنی امروز در یک پیچ تاریخی در فضای بین‌المللی هستیم. ملت و نظام اسلامی تبدیل به یک الگو برای تمام ملت‌هایی که به دنبال عزت و استقلال هستند، شده‌ است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: به طور طبیعی این ماهیت نظام اسلامی است که در مقابل آن نظام امپریالیستی قرار دارد.

سردار دهقان با بیان اینکه دشمنان از دشمنی با ملت دست برنخواهند داشت، گفت: ما باید بدانیم که آمریکا و توطئه‌های صهیونیسم همواره در مسیر عداوت با جمهوری اسلامی است و آنها در هر زمانی تهدیدی را علیه ما صورت داده‌اند. این مساله از ابتدای انقلاب با کودتا، تشکیل گروهک‌ها، آغاز جنگ تحمیلی و سپس جنگ‌های روانی و اقتصادی شروع شد و امروز نیز در منطقه گروهک‌های تکفیری را علیه اسلام و نظام اسلامی خلق کرده‌اند.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی به مقتضای شرایط با اتکا به ایمان مردم و در سایه رهبری همواره در همه عرصه‌ها بخصوص عرصه چالش با نظام سلطه پیروز بوده است و خواهد بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تجاربی که از مقابله و جهاد با نظام سلطه به دست آمده است و آنچه نظام سلطه متوجه شده، این است که ملت ما در سایه رهبری و اتحاد خود مقاومت و پایداری می‌کند؛ بنابراین امروز دشمنان قصد دارند استوانه نظام اسلامی یعنی ولایت‌فقیه را مورد هجمه قرار دهند و بنیادهای اندیشه ملت را تضعیف و بی‌اعتمادی را در سطح جامعه ترویج کنند و ملت را از مسیر خود بازدارند؛ در صورتی که باید این خیال را به گور ببرند.

سردار دهقان ظرفیت پس از جنگ تحمیلی را ظرفیت ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: آنچه که باید متوجه باشیم این است که ملتی که قدرت نداشته باشد، نمی‌تواند در جدال‌های سنگین، عزت و استقلال خود را حفظ کند. جمهوری اسلامی از ابتدا همت خود را بر این گذاشته است که عناصر خود را توسعه دهد تا اقتدار ملی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه توجه به صنایع دفاعی در کنار تشکیل بسیج و سپاه پاسداران متناسب با تهدیدات از برکات انقلاب اسلامی بوده است، گفت: نیروهای مسلح در همه پهنه‌های سرزمینی این قابلیت را دارند که با هر نوع اقدامی که بر علیه نظام شکل بگیرد، با قدرت و در کوتاه‌ترین زمان پاسخ مناسب را بدهند و تهدیدات را رفع کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح در حدی از آمادگی دفاعی و قدرت بازدارندگی هستند که اگر دشمنان هر اقدامی علیه ملت انجام دهند، با پاسخی کوبنده و شکننده مواجه خواهند شد.

سردار دهقان افزود: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ضمن تاکید بر دفاعی بودن ساختار و تجهیزاتی که در اختیار نیروهای مسلح است، به دنیا اعلام می‌کنند که ما قصد تجاوز به هیچ کشوری نداریم اما این را هم می‌گوییم که هر نوع اقدامی در هر زمینه‌ای از زمین، دریا و هوا با پاسخ تعیین‌کننده و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما هیچ‌گاه به تهاجم فکر نکرده‌ایم و همواره بر دفاع تاکید داریم. صنایع دفاعی ما با بهره‌گیری از اصل خودکفایی دفاعی در حوزه‌های مختلف صنایع هوایی، فضایی، دریایی و زمینی، دستاوردهای شایسته و قابل توجهی دارد و متناسب با تغییری که در تهدیدات به وجود می‌آید و با یک نگاه راهبردی آینده‌نگر و با یک اقدام پیشگیرانه تلاش کردیم تجهیزات و اقلام مورد نیاز دفاعی را خودمان تامین کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز توان صنعتی ما به گونه‌ای است که می‌توانیم هر سامانه دفاعی را طراحی کنیم و به تولید انبوه برسانیم بدون اینکه بخواهیم از طرف‌های خارجی کمکی را دریافت کنیم. بومی شدن و درونی شدن صنایع دفاعی ما قابلیتی است که امروز کسب کردیم و پشتوانه عظیمی برای اطمینان‌بخشی به نیروهای مسلح و ملت ایران است.

سردار دهقان با بیان اینکه ما در صنایع هوا فضا تمامی بردهای موشک‌های بالستیکی را در دست تهیه و تولید داریم، گفت: بردهای مورد نظر ما برای پاسخگویی به تهدیداتی که بر علیه ما محتمل است، کاملاً از پیش طراحی شده و قدرت تخریب‌کنندگی، دقت اصابت، قدرت رادارگریزی و همچنین تاکتیکی بودن آنها مباحثی است که در حوزه طراحی، تحقیق و تولید مد نظر قرار داده‌ایم. این مسیر را متناسب با نیاز دفاعی خودمان و تهدیدات موجود ادامه خواهیم داد.

وی افزود: هیچ قدرت، جریان، قطعنامه و بلندگویی نمی‌تواند ملت ما را از مسیر عزتمندانه و قدرت‌جویانه بازدارد و آن را در زاویه‌ای از انزوا و تسلیم قرار دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز پس از توافق هسته‌ای بعضاً در جامعه این ابهام به وجود آمده است که برجام متوجه توان دفاعی ما است. باید عرض کنم از ابتدای بحث مذاکرات هسته‌ای ملت ما و مسئولین ما اعلام کرده‌اند که مذاکرات تنها بر بحث هسته‌ای متمرکز است و هیچ موضوع دیگری اعم از مباحث منطقه‌ای و توان دفاعی در مذاکرات مطرح نخواهد شد.

سردار دهقان با اشاره به قطعنامه اخیر سازمان ملل گفت: در قطعنامه اخیر بحثی در خصوص محدودیت توان دفاعی ما مطرح شد. البته در قطعنامه‌های گذشته وضعیت بسیار شدیدتری را در این خصوص داشتیم و ما هیچ‌گاه قطعنامه‌ای را در حوزه مسائل دفاعی اجرا نکردیم و آن را مورد اعتنا ندانستیم و به آنها اعتباری نبخشیدیم و مسیر خودمان را بر اساس فرامین فرماندهی معظم کل قوا ادامه دادیم.

وی افزود: بنابراین ملت ما نباید هیچ نگرانی و دغدغه‌ای بابت این موضوع داشته باشند، چرا که این مسیر، مسیر عزت و اقتدار ماست. امروز قدرت‌های بزرگ جهانی، ایران را به عنوان یک واقعیت قدرتمند پذیرفته‌اند و ایران را یک قدرت منطقه‌ای و جهانی به رسمیت شناخته‌اند. مذاکرات شش قدرت جهانی که صاحب حق وتو هستند، این موضوع را تصدیق می‌کنند؛ یعنی آنها در قبال ملت ما تسلیم شدند و به خواست و اراده مردم ما تمکین کردند. البته ممکن است در برخی اظهاراتشان، حرف‌های دیگری را بزنند که این امر ناشی از انفعال آنهاست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواستند حتی یک پیچ هم در صنعت هسته‌ای کشور وجود نداشته باشد، گفت: آنها نمی‌خواستند عرصه نفوذ ما از مرزهای جغرافیایی‌مان فراتر برود و دوست نداشتند نظام اسلامی به عنوان یک نظام الگو مطرح باشد، اما امروز همه این مسائل تحقق پیدا کرده و دشمنان لابد از پذیرش یک ایران قدرتمند هستند.

سردار دهقان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه زنده بودن گزینه نظامی علیه ایران، صرف‌نظر از توافق هسته‌ای ادامه خواهد داشت و حضور دفاعی ما در خلیج‌فارس از راهبردهای آمریکا محسوب می‌شود، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا نیز بعضاً در این خصوص افاضاتی را کرده‌اند اما ملت ما همواره به اظهارات آمریکایی‌ها پاسخ داده است.

وی افزود: من به وزیر دفاع و تمام مقامات آمریکایی و آن کسانی که راهبردهای امنیتی و دفاعی آمریکا را تعریف می‌کنند، این هشدار را می‌دهم که امروز حمایت از رژیم جعلی صهیونیستی و نسل‌کشی ملت‌های منطقه از جمله سوریه، عراق و فلسطین هیچ‌گونه مزیت راهبردی جز تنفر ملت‌های مسلمان و آزادیخواه دنیا و گسترش ناامنی در سراسر جهان حتی در آمریکا نداشته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: مهمترین عامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه ناشی از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا است و راهبرد ایران، همکاری با کشورهای منطقه برای پایان دادن به این گونه مداخلات ضد بشری و ضد دموکراتیک است.

سردار دهقان گفت: به نظر می‌رسد سردمداران آمریکایی به جای اینکه اهداف و منافع ملت آمریکا را نمایندگی کنند، اهداف و امنیت اسرائیل را دنبال می‌کنند؛ بخصوص اینکه وزیر دفاع جنگ‌طلب آمریکا کماکان اصرار بر اجرای قانون جنگل و دم زدن از گزینه ضد انسانی نظامی دارد؛ در حالی که مقامات آمریکایی همواره مدعی دفاع از حقوق بشر، پیشبرد دموکراسی و رفاه ملت‌ها هستند.

وی انتخاب گزینه نظامی از سوی آمریکا را انتخاب اسارت و قربانی شدن بیشمار سربازان آمریکایی عنوان کرد و افزود: آمریکایی‌ها با انتخاب این گزینه باعث از بین رفتن تمام منافع خود در منطقه، به خطر افتادن موجودیت رژیم صهیونیستی و حتی به خطر افتادن موجودیت خود در داخل آمریکا می‌شوند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: انتخاب گزینه نظامی یک اشتباه راهبردی از سوی آنها خواهد بود و باید بدانند اگر مساله هسته‌ای ایران حل شود، فضایی را برای حضور آنها در منطقه و ایران به وجود نخواهد آورد. این توهمی است که در زمان بوش پسر به وجود آمد که می‌توانند دنیا را همان‌گونه که می‌خواهند، شکل دهند.

سردار دهقان افزود: به نظر من قدرت تحلیل مقامات نظامی و امنیتی آمریکا از شرایط و اوضاع منطقه‌ای، غلط و بر اساس توهم قدرت و اثرگذاری آمریکا بر معادلات تحولات منطقه‌ای است.

وی تاکید کرد: بیداری اسلامی هرگز متوقف نخواهد شد و یقیناً دامن آمریکا و اسرائیل را خواهد گرفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سیاست اعمالی و اعلامی جمهوری اسلامی، تعامل با تمامی کشورهای منطقه به جز اسرائیل است، گفت: توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسایه بر اساس اصول برادری و همجواری برای ایجاد، ثبات و امنیت در منطقه، ارتقای جایگاه کشورهای اسلامی و مقابله با حضور کشورهای فرامنطقه‌ای مورد تاکید ماست.

سردار دهقان گفت: ما دست برادری را به سوی همه کشورهای اسلامی، دراز و آنها را به عدم ادامه اقداماتی که تضمین‌کننده امنیت اسرائیل و آمریکا است، دعوت می‌کنیم و در عین حال به سیاست مقابله با سیاست‌های آمریکایی‌ها در منطقه تاکید داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.