چهل و هشتمین سمینار بین المللی 'موارد اضطراری جهانی' در شهر اریچه در جنوب ایتالیا با دو موضوع کلیدی 'توافق هسته ای میان ایران و آمریکا' و 'گسترش بیماری های عفونی در پی جهانی سازی' آغاز بکار کرد.

توافق هسته ای ایران و آمریکا موضوع سمیناری بین المللی در ایتالیا

به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، 120 دانشمند و کارشناس از 40 کشور جهان در شهر اریچه در جنوب ایتالیا گرد هم آمده اند تا به مطالعه و بحث در باره موارد اضطراری جهان از جمله توافق هسته ای میان ایران و آمریکا بپردازند. 
'سرجو ماتارلا' رییس جمهوری ایتالیا در پیامی خطاب به پروفسور 'آنتونیو زیکیکی' رییس کانون فرهنگ علمی 'اتوره مایورانا' اظهار داشت: من از اهمیت مطالعات و تامل علمی و لزوم گوش دادن نهادهای ملی و بین المللی به شما، آگاهم. 
کانون 'اتوره مایورانا' از زمان جنگ سرد باشگاهی برای گفت و گوی های بین المللی است. 
این سمینار که روز پنجشنبه (دیروز) آغاز بکار کرد و تا روز یکشنبه ادامه دارد، اجازه شناخت مطالب جدید و مهم و روش های مختلف فنی و علمی جهت مقابله با موارد اضظراری در جهان را به دانشمندان می دهد. 
آنسا نوشت: توافق هسته ای میان ایران و آمریکا یکی از موضوعات اصلی این سمینار محسوب می شود. نکات حساس این توافق بسیار زیاد است و در گفت و گوهای این سمینار مورد بحث قرار می گیرد. نکته مثبت این است که ایران با این توافق وارد گروه دولت هایی شده است که از دمکراسی و آزادی دفاع می کنند. البته نکته کلیدی این است که بفهمیم آیا این توافق کاملا تضمین می کند که ایران به سمت فعالیت های غیرصلح آمیز هسته ای حرکت نکند. 
به عقیده پروفسور زیکیکی، امکان حرکت به سوی فعالیت غیرصلح آمیز هسته ای اصلا وجود ندارد زیرا ساخت بمب نیاز به فناوری متفاوتی دارد که تنها برخی کشورها آن را در اختیار دارند. 
خبرگزاری آجی ایتالیا نیز به نقل از پروفسور زیکیکی نوشت: گروهی از دانشمندان هسته ای ایرانی را به اریچه برای بحث در باره توافق هسته ای دعوت می کنیم. 

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.