‌رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی گفت: باید تراز تجارت خارجی غیر نفتی را به نفع خود مثبت کنیم.

حذف کامل واردات توجیهی ندارد

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: برای رسیدن به مطلوب‌ترین موقعیت در دوران پسا‌تحریم باید به مقداری واردات داشته باشیم که بتوانیم کالاهای داخلی را صادر کنیم؛ حذف کامل واردات هیچ توجیهی ندارد.

وی در خصوص کسب جایگاه مطلوب جهانی در دوران پساتحریم، ادامه داد: حمایت از تولید، تقویت برندهای داخلی و نیروهای متخصص، کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت کالای داخلی می‌تواند در رسیدن به این مهم موثر واقع شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی با تاکید بر این‌که واردات مواد اولیه برای تقویت تولید ضروری است، تصریح کرد: واردات ماشین‌آلات صنعتی و کالاهایی که به دلیل کمبود امکانات و تکنولوژی تولید آنها در کشور به صرفه نیست، سبب ارتقاء تراز تجاری می‌شود.

 

‌روشنک تاکید کرد: نباید مدعی حذف کامل واردات شویم بلکه باید به نقطه‌ای برسیم که میزان واردات برابر صادرات غیر نفتی کشور باشد.

 

‌وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در دوران پساتحریم بر پایه سیاست‌های مقام معظم رهبری تدام پیدا خواهد کرد، افزود: اگر در پساتحریم نقش اقتصاد مقاومتی را در موفقیت کشور نادیده بگیریم، اقتصاد کشور نابود خواهد شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی با اشاره به قطعیت توافق هسته‌ای، اضافه‌ کرد: اکنون تمام کشورهای دنیا فعالیت هسته‌ای ایران را پذیرفته‌اند؛ چون به آن‌ها ثابت شده است همان‌طور که مقام معظم رهبری معتقد است، ایران هرگز به دنبال تولید صلاح هسته‌ای نبوده و تنها هدف کشور دستیابی به فناوری هسته‌ای است.

 

‌روشنک یادآور شد: پساتحریم بر قسمت‌های مختلفی از جمله ارتباطات خارجی، اقتصاد و فرهنگ کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد. اکنون باید هوشمندانه ارتباط با کشورهای خارجی را مدیریت کنیم.

وی کشور ایران را متعلق به امام زمان(عج) دانست و گفت: دوران پساتحریم دوران مدیریت منافقان و ضدانقلاب‌ها در کشور نخواهد بود و کشور براساس آرمان‌های امام راحل و سیاست‌های مقام معظم رهبری اداره خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.