نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: محور اصلی فعالیت‌های وزارت دفاع و نیروهای مسلح ایران برای تحقق ایده قدرت بازدارندگی است و حمایت مجلس از پروژه‌های صنایع دفاعی بخشی از ضرورت‌های امنیت‌سازی در کشور است.

ساخت موشک فاتح ۳۱۳ نمونه‌ای از تحقق قدرت بازدارندگی است/حمایت مجلس از پروژه‌های دفاعی بخشی از ضرورت امنیت‌سازی در کشور است
 
 
  •  

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (1 شهریور 94) با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: امیدوارم که دولت که نماد مدیریت اجرایی نظام اسلامی و رمز وحدت و اقتدار ملی است. از آموزه‌های اسلام به ویژه کلمات الهام‌بخش امیرالمومنین خطاب به مالک اشتر در مسیر تحقق اهداف تعریف شده در نظام اسلامی بهره گرفته و گام‌های بلندی را بردارد.

وی افزود: تقویت بنیه اقتصادی کشور از اهداف و برنامه‌های مهم است و این در سایه فراهم آوردن بستر رشد و فعالیت اقتصادی کارآفرینان و دریافت مالیات تحقق می‌یابد. توصیه مجلس شورای اسلامی به دولت آن است که تلاش برای خلق ثروت در سایه تولید کالا و خدمات در یک اقتصاد دانش‌بنیان و مردمی در چارچوب اقتصاد مقاومتی و دریافت مالیات برای اداره کشور را در دستور کار خود قرار دهند و این مهم‌ترین گامی است که دولت و مجلس باید در سال‌های پیش رو بردارند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما برای گفت‌وگوی با جهان از موضع قدرت، باید به یک قدرت اقتصادی برتر تبدیل شویم و این در سایه تحقق این هدف والا ممکن است.

ابوترابی اظهار داشت: امت اسلام به واسطه آرمان‌ها و ارزش‌هایی که به آن باور دارد دشمنانی سرسخت دارد که تنها در سایه افزایش اقتدار ملت اسلام و نظام اسلامی می‌توان در برابر آنان از موضع مقتدرانه‌ای برخوردار بود و از منافع اسلام و ملت ایران دفاع کرد.

وی با بیان اینکه در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی قدرت بازدارنده به معنای واقعی کلمه ایفای نقش می‌کند افزود: صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بخشی از برنامه‌های امنیت‌سازی راهبردی تلقی می‌شود و در راستای آموزه‌های قطعی قرآن کریم است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امنیت‌سازی راهبردی به مفهوم آن است که می‌بایست ما در مقابل تهدیدات از ساز و کارهای محدودکننده بهره گرفت. هنگامی که ناامنی در منطقه در حال افزایش است و نشانه‌های روشنی از جنگ نیابتی مشاهده می‌شود و به موازات آن جلوه‌هایی از تحریم تسلیحاتی وجود دارد طبیعی است که نهادهای راهبردی می‌بایست از ساز و کارهایی استفاده کنند که زمینه‌های لازم برای تولید و قدرت براساس ساز و کارهای داخلی با الهام از آموزه‌های قرآن و عترت را فراهم آورد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بخش قابل توجهی از فعالیت‌های وزارت دفاع معطوف به پیشبرد صنایع دفاعی و بهره‌گیری از پژوهشگرانی است که دارای تخصص، انگیزش حرفه‌ای و اعتقادات بنیادین به ضرورت‌های جمهوری اسلامی هستند. صنایع دفاعی ایران بر ضرورت خودکفایی راهبردی و خوداتکایی تاکید دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ساخت جدیدترین محصول موشکی وزارت دفاع به نام فاتح 313 را به عنوان نمونه بارزی از فعالیت‌های این وزارتخانه جهت تحقق ایده قدرت بازدارندگی دانست و گفت که همین قدرت بازدارندگی یکی از پشتوانه‌های تیم مذاکره کننده بود که از موضع قدرت در برابر قدرت‌های زیاده‌خواه جهان مذاکره کرد.

وی افزود: در نگرش راهبردی ایران موضوع امنیت ملی به همان اندازه‌ای که مقوله فیزیکی است می‌توان آن را به یک موضوع ایدئولوژیک برآمده از آموزه‌های قرآن و روانشناختی نیز دانست. محور اصلی فعالیت‌های انجام شده وزارت دفاع و نیروهای مسلح ایران برای تحقق ایده قدرت بازدارندگی است و ساخت جدیدترین محصول موشکی وزارت دفاع به نام فاتح 313 نمونه بارز آن است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت مجلس از برنامه‌ها و پروژه‌های صنایع دفاعی بخشی از ضرورت‌های امنیت‌سازی در کشور است اظهار داشت: امیدوارم مسئولان، دانشمندان و صاحبان فکر و اندیشه با خلق دانش و فناوری‌های نوین بر قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی بیفزایند. همان قدرت بازدارنده‌ای که یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران از موضع قدرت در برابر قدرت‌های زیاده‌خواه جهان بود.

ابوترابی با تبریک روز پزشک خاطرنشان کرد: حفظ منزلت و حرمت جامعه پزشکی و حفظ مصالح ملی اقتضا دارد که به حوزه پزشکی با اهتمام نگریسته شود و دولت با ارتقای بهره‌وری و استفاده بایسته و صحیح از منابع در اختیار برای این مهم اهتمام ویژه‌ای قائل شود و قدم‌های شایسته‌ای بردارد.

وی در پایان گفت: شایسته است با الهام از قانون برنامه در زمینه قطع رابطه مالی پزشک و بیمار و به حداقل رساندن آن از تمام ظرفیت و تقویت بیمه‌ها و هدایت پرداختی‌های مالی مستقیم مردم به حق بیمه قدم برداریم و تغییر نظام جبران خدمت از پرداخت به ازای خدمت به نظام پرداخت سرانه‌ای است که مورد تاکید قانون برنامه و سایر اسناد بالادستی است که با این تغییر پزشک برای حفظ سلامت از بیمه هزینه دریافت می‌کند که این هم به نفع مردم و هم به نفع جامعه پزشکی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.