یکی از مشکلات بزرگ بیشتر مردمی که در خیابانها رفت و آمد می‌کنند، حضور خودروهای چند صد میلیونی و میلیاردی است.

کابوس «رفت و آمد خودروهای میلیاردی» برای مردم

 بدین ترتیب که اگر شما کوچکترین آسیبی به آنها برسانید، چند برابر پول بیمه‌ای که دارید باید تاوان بدهید. حالا تصور کنید یک موتورسوار نگونبخت از کنار پورشه‌ای بگذرد و مثلاً به آیینه دو میلیونی آن آسیبی برسد، باید وسیله نقلیه و سقف بیمه خودش را که تقدیم کند، هیچ، درآمد یکی دو ماهش را هم روی آن بگذارد و تقدیم صاحب پورشه نماید. براستی تکلیف مردم با این خودروهای لوکس در خیابانها چیست؟

جماعتی که ماشینهای 30-20 میلیونی دارند، به خاطر وجود این خودروها در خیابانها مجبورند چند برابر پول بیمه بدهند و سقف بیمه خود را بالا ببرند. اگر نه در صورت تصادف با این ماشینها، روزگارشان سیاه می‌شود. در واقع بیش از 95 درصد مردم، تاوان تردد وسایلی را می‌پردازند که قیمت آنها ده‌ها برابر درآمد سالیانه آنهاست. اگر سری به زندانها بزنید ملاحظه می‌فرمایید که بسیارند رانندگان نگونبختی که با یکی از این خودروها تصادف کرده‌اند و بسادگی سر از زندان درآورده و خانواده‌شان بدبخت شده است. بتازگی طرح اصلاح قانون بیمه شخص ثالث در دستور صحن مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، اما با کمال تأسف و تعجب، قانون مذکور، هیچ گونه ورودی به موضوع مهم و حساس خسارات وارده به خودروهای لوکس نداشته و همچنان این معضل عجیب را مسکوت باقی گذاشت.

نمایندگان مجلس به اجبار مالکان خودروهای گران قیمت به بیمه خودروهای گرانتر از معمول خود برای حل مشکل در تصادفات با خودروهای معمولی رأی نداده‌اند. با این وصف باید پرسید این وضعیت با کدام منطق اسلامی و کدام معیار از عدالت حتی انسانی و نه اسلامی، سازگار است؟ گناه بنده و شما و بیشتر مردم این سرزمین چیست که عده‌ای هوس می‌کنند ماشین میلیاردی سوار شوند و عملاً هنگام تردد اینها باید تمام خودروهای دیگر گوشه‌ای پارک کنند تا مبادا خط و خشی به این اسطوره‌های رفاه و دارندگی وارد شود، چه در آن صورت هیچ بیمه‌ای هزینه و خسارت وارده را نخواهد پرداخت. بار دیگر نمایندگان محترم را به زندانها و به سرنوشت موتورسوارانی حواله می‌دهم که با همان موتور، روزی رسان خانواده‌ای بوده‌اند و اکنون با خسارتی چند ده میلیونی مواجهند و در گوشه زندان.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.