وزیر اطلاعات گفت: تحریم‌ها اراده مردم را متزلزل نکرد و مردم را به زانو در نیاورد و هرچقدر طول بکشد و فشار بیشتر شود اراده مردم و نظام متزلزل نمی‌شود اما تحریم‌ها بر روند اداره و اقتصاد کشور فشار وارد می‌کند.

افرادی که در فتنه ۸۸ مشروعیت نظام را زیر سؤال بردند انتظار تأیید صلاحیت نداشته باشند/بیش از ۷۰ درصد اهدافمان در مذاکرات به نتیجه رسیده است
به گزارش  فارس، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات با حضور در برنامه نگاه یک ضمن تبریک دهه کرامت و هفته دولت گفت:‌ ویژگی بارز دولت یازدهم ترکیب این دولت است که متعلق به جناح خاصی نیست و از همه جناح‌ها در آن حضور دارند که در عین این تنوع گرایش‌ها ما شاهد انسجام، همدلی و وحدت بین مسئولان هستیم که در جهت حل مشکلات کشور قدم برمی‌دارند.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های دیگر این دولت این است که در محوریت این دولت ریاست جمهور شخصیتی است که از اول انقلاب محوری برای جمع‌ شدن افراد خردورز و جمع عقلا داشت و وزرایی که انتخاب کردند اکثراً کسانی هستند که خاستگاه آنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعضای شورای مرکزی، جهاد سازندگی و از نهادهای انقلابی و دستگاه‌های قضایی و یا از فرهنگیان با معرفت کشور هستند که این ترکیب موجب شده است که یک ترکیب ارزشی و پایبند به آرمان‌ها را تشکیل دهد.

وزیر اطلاعات با اشاره به سابقه مدیریتی وزرای کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: وزرا به دلیل 37 سال تجربه مدیریتی که در سوابق اجرایی خود دارند عصاره مدیریتی کشور را به وجود آوردند که در شرایط سخت کار و برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام علوی به ارزیابی عملکرد دو ساله دولت پرداخت و اظهار داشت: ارزیابی هر دولتی باید با توجه به شرایطی باشد که دولت در آن زمان کشور را تحویل گرفته است، در زمانی کشور 2 میلیون و 500 بشکه نفت صادر می‌شد و قیمت هر بشکه نفت بین 120 تا 140 دلار بود و در زمینه دریافت و نقل و انتقال این پول و خرید نیازمندی‌های کشور عملاً مشکلی وجود نداشت و تحریم‌هایی که امروز با آن روبه‌رو هستیم، نبود و میلیاردها دلار ذخایر دولت در دست دولت‌های گذشته وجود داشت.

وی ادامه داد: دولت یازدهم در شرایطی اداره کشور را به عهده گرفت که صادرات نفت 800 هزار بشکه بود و قیمت آن حدود 41 دلار است که در مقایسه با قیمت 10 سال پیش اگر در نظر بگیریم، حدود 260 هزار بشکه با آن قیمت صادر می‌شود، از طرفی مبلغی نیز که از فروش نفت به دست می‌آوریم نمی‌توانیم به دلیل تحریم‌ها وارد کشور و جابه‌جا کنیم.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: تحریم‌ها اراده مردم را متزلزل نکرد و مردم را به زانو در نیاورد و هرچقدر طول بکشد و فشار بیشتر شود دیدند که اراده مردم و نظام را نمی‌توانند متزلزل کنند اما تحریم‌ها بر روند اداره و اقتصاد کشور فشار وارد می‌کند و تأثیرگذار است بنابراین با وجود آنکه مردم در مقابل مشکلات مقاومت می‌کنند اما این تحریم‌ها بر معیشت مردم تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام علوی به وظیفه دولت اشاره و تصریح کرد: دولت وظیفه دارد که این مشکلات را برطرف کند و در این شرایط امروز کشور که می‌خواهیم به ارزیابی دولت بپردازیم باید شرایطی را که دولت در آن کشور را تحویل گرفته است مدنظر قرار دهیم و به آن توجه کنیم.

وی گفت: آن کسانی که ارزیابی منصفانه دارند به صراحت می‌گویند که با این شرایط این دولت کشور را سرپا نگه داشته و نگذاشته زمین بخورد هنر کرده است بنابراین ارزیابی عملکرد دولت با این فشار سختی‌ها و تحریم‌ها یک عملکرد مثبت و قابل قبول بوده است.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود درباره ارزیابی دولت یازدهم گفت: ارزیابی هر دولتی باید با همان شرایطی که دولت کشور را تحویل گرفته انجام شود و در این رابطه اگر بخواهیم ارزیابی منصفانه‌ای از دولت یازدهم داشته باشیم این است که این دولت با آن شرایطی که کشور را تحویل گرفت و سرپا نگه داشته است به‌رغم بسیاری از ارزیابی منصفانه کارشناسان هنر کرده است.

علوی افزود: یکسری از مشکلات دولت در ابتدای کار منشأ بیرونی و یکسری از مشکلات هم منشأ داخلی داشت.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار دولت لازم بود که همه عناصر داخل کشور دولت را کمک کنند تا بتوان کشور را بهتر اداره کرد، ادامه داد: در همین رابطه نیز بارها مقام معظم رهبری تصریح کردند که باید به دولت کمک کرد منتهی یکی از مشکلات داخلی ما آتش سنگین رسانه‌ای بود که بر سر این دولت در ابتدای کار باریده شد که این هجمه سنگین رسانه‌ای در هیچ‌ یک از دولت‌های گذشته در ابتدای آغاز به کارشان وجود نداشت.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: این اقدامات در حالی انجام گرفت که باید برخلاف آن دولت یازدهم حمایت می‌شد زیرا این دولت دنبال به حاشیه راندن هیچ نهادی نبود و قصد داشت از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند که در همین رابطه تشکیل کابینه از همه جناح‌ها نشان داد که دولت عزم جدی در استفاده از پتانسیل‌های کشور دارد.

علوی با بیان اینکه دولت راهبرد دفع حداقلی و جذب حداکثری را مدنظر داشته است، افزود: دولت به دنبال حاشیه راندن اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین نبوده بلکه به دنبال سهیم کردن همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و همه دولت‌ها در اداره کشور بوده است این در حالی است که شاید در برخی دولت‌ها در گذشته آنها یک جناح را بالا و جناح دیگر را پایین می‌آوردند اما این دولت اینچنین قصدی نداشته و ندارد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه هیچ قطب‌بندی و دسته‌بندی در دولت وجود ندارد و این دولت متعلق به همه جناح‌ها است، گفت: این دولت از ابتدای کار به همه جناح‌ها و اقشار بها داده و از پتانسیل آنها در اداره کشور بهره برده است، این دولت هیچ مجموعه‌ای را به خاطر گرایش سیاسی کنار نگذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم از اینکه شعارهای مردم‌فریب دهد و شعارهایی سر دهد که نتیجه‌ای ندارد اجتناب کرد و موفق شد با سلسله تدابیر جلوی کاهش صدور نفت را بگیرد و همچنین موفق شد بخشی از دارایی‌های کشور را در اقساط مختلف وارد کشور کند و همچنین موفق شد انبارهای ذخایر استراتژیک که به وضعیت خطرناک رسیده بود ترمیم کند.

علوی با اشاره به بحث خزانه خالی که در آغاز کار دولت یازدهم مطرح شد و با بیان انتقاد برخی به دولت که چرا این مطلب را عنوان کرده‌اند، گفت: آن روز نه تنها خزانه خالی بود بلکه منفی هم بود به طور مثال دولت با 4هزار و 200 میلیارد تومان بدهی به فرهنگیان روبه‌رو بود همچنین 8 هزار میلیارد تومان به خانواده شهدا و ایثارگران و حدود 50 - 60 میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهی داشت.

وزیر اطلاعات تأکید کرد:‌ این دولت به اندازه یک سال درآمد کشور به اقشار مختلف بدهی داشت و با این واقعیت کار دولت یازدهم آغاز شد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای قبل از این دولت و در اسفندماه سال 91 آغاز شد و دولت یازدهم ادامه مذاکرات را برعهده گرفت.

وزیر اطلاعات با اشاره به هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در طول مذاکرات اظهارداشت: این حمایت‌ها مسیر روشن و چارچوب مشخصی و خطوط قرمز شفافی را پیش‌روی تیم‌مذاکره کننده قرار داد.

وی ادامه داد: در جریان مذاکرات هسته‌ای شاهد اثرگذاری خوب و سازنده افرادی بودیم که با یک دید کارشناسانه و منصفانه مذاکرات را در هر مرحله ارزیابی می‌کردند و منصفانه، خردوزانه و قانون‌مدارانه انتقاد کردند که انتقادات این مجموعه منصف بسیار ارزشمند،‌ سازنده و کمک‌کننده بود و باید گفت در مذاکرات به بیش از 70 درصد از اهدافمان رسیدیم.

علوی با بیان اینکه رهبران دینی ما را به انتقاد توصیه می‌کنند، تصریح کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم آن است که برخی از عنوان انتقاد سواستفاده کردند، انتقاد به معنای آن است که شما شخصیت فرد را محترم قرار داده اما عملکرد، کار، فکر یا صحبت فرد را ارزیابی و نقاط ضعف فرد را بررسی کنید بنابراین شخصیت فرد مورد انتقاد، مورد حمله قرار نمی‌گیرد، حرمت وی شکسته نمی‌شود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: متأسفانه عده‌ای در قالب انتقاد تخریب را شروع کردند، تهمت زدند، حرمت‌شکنی کردند، دروغ گفتند و انگیزه‌کشی از تیم مذاکره‌کننده کردند و آنان را در محافل خصوصی به عنوان خائن، منفعل، ناتوان و نا‌آشنا با حقوق بین‌الملل معرفی کردند و حتی به آنان وطن‌فروش گفتند و مذاکرات را مذاکراتی ذلیلانه عنوان و اعلام کردند که ما نمی‌گذاریم در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی و در شأن نسل فرهیخته انقلاب اسلامی نبوده و نیست.

علوی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس وقتی نیروهای رزمنده برای حمله می‌فرستادیم آیا آنان را ترسو خطاب می‌کردیم یا آنان را به عنوان قهرمان و حماسه‌آفرین یاد می‌کردیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اعلام کردند که مسئولان مذاکرات در برابر بی‌صداقتی آمریکا رفتار انقلابی از خود نشان دادند و تیم مذاکره‌کننده را افرادی را متدین، امین، متعهد و شجاع خطاب کردند و حتی فرمودند که این خط تبلیغی دروغ که گفته می‌شود از خطوط قرمز عبور شده است صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ما همواره در دولت‌ها شاهد هستیم که مقام معظم رهبری رهنمودهایی را خطاب به دولت عنوان می‌کنند و دولت‌ها را با خود همراه کردند و این دولتی است که هر روز پیوند خود را با مقام معظم رهبری محکم‌تر کرده است، اینکه بگویند می‌خواستند به مقام معظم رهبری جام زهر بدهند این یک انتقاد نیست بلکه یک تهمت و تخریب است.

وزیر اطلاعات گفت: آنچه حاصل شد بهترین چیزی است که در طی مذاکرات می‌توانست به دست آید و تیم مذاکرکننده تمام توان خود را به کار گرفتند و جزئیات مذاکرات و صورت مذاکرات را در کوتاه‌ترین فرصت خدمت مقام معظم رهبری می‌فرستادیم و ایشان با استحضار آنان مذاکره‌کنندگان را افرادی متدین، شجاع و توانمند خطاب کردند.

علوی با بیان اینکه اصل غنی‌سازی به عنوان یک اصل مسلم از سوی جامعه بین‌الملل پذیرفته شده است، تصریح کرد: همه دنیا امروز تکنولوژی هسته‌‌ای ایران را به عنوان یک واقعیت پذیرفته است که این ارزشمند است.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایجاد امنیت یکی از وظایف نظام اسلامی است، گفت: ما باید در چارچوب شرع کار و امور مربوط به خود را انجام دهیم.

علوی با بیان اینکه براساس رهنمودهای ده‌گانه مقام معظم رهبری راهبردهای وزارت اطلاعات را تدوین کردیم و مراحل آخر تدوین خود را سپری می‌کند، افزود: با عملیاتی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری انطباق اقدامات و فعالیت‌ها با قانون شرع بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات وزارتخانه‌ مردم‌محور است و دستگاه اطلاعاتی ما با سایر دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای دنیا فرق می‌کند، تأکید کرد: خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی بین مردم و وزارت اطلاعات وجود دارد و  از طریق سامانه 113 نیز مردم می‌توانند با وزارت اطلاعات در ارتباط باشند.

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سؤال مجری که نقش وزارت اطلاعات در تأیید و عدم صلاحیت‌های مدیرانی که درخواست استعلام برای انتصاب آنها انجام می‌گیرد، چیست، گفت: ما اصولاً به دنبال این نیستیم که به زندگی مردم سرک بکشیم نگاه ما به کادر نظام و مدیران به عنوان سرمایه نظام است و اگر متوجه شویم مدیری دچار لغزش شده به عنوان صیانت از نظام باید متوجه عملکردش کنیم.

علوی تأکید کرد: وقتی که یک مسئولی از طریق وزارت اطلاعات استعلامش صورت می‌گیرد بهتر است که انتصاب این فرد براساس این استعلامات انجام شود اما منع قانونی هم وجود ندارد. مدیر مربوطه می‌تواند با نظر و مسئولیت خودش آن فرد را منصوب کند البته نوعاً مدیران ما این سلسله و چارچوب را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به مسئله تأیید و رد صلاحیت‌ها به خصوص در زمان انتخابات تأکید کرد: در تأیید و رد صلاحیت‌ها باید دو حق نظام و مردم را در نظر بگیریم.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات رد صلاحیت‌ها از حالت فردی خارج شده و یک سلسله‌ای را برای این منظور در نظر گرفتیم که کارشناس مورد نظر پس از انجام وظایف محوله نظر خود را باید به مدیریت و مدیر مربوطه هم پس از انجام اقدامات لازم نظر خود را به مسئول بالادستی اعلام کند تا در نهایت تصمیم قطعی برای تأیید یا رد صلاحیت فرد مورد نظر اتخاذ شود.

علوی افزود: ما همچنین تأکید کردیم در بررسی صلاحیت‌ها تنها به گزارش‌ها اکتفا نشود زیرا امکان دارد این گزارش‌ها با کم و کاستی تهیه شده باشد، ما همچنین در بررسی صلاحیت‌ها از خود فرد دعوت خواهیم کرد و مواردی را که در گزارش وی مطرح شده را به اطلاع می‌رسانیم تا فرد از خود دفاع کند.

وی گفت: برای تعیین این صلاحیت‌ها شورایی تحت عنوان شورای تعیین صلاحیت در نظر گرفته‌ایم که 8 نفر عضو دارد که یک روحانی که مورد پذیرش وزارت اطلاعات است در رأس آن قرار دارد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وظیفه این وزارتخانه این است که تعیین کند فرد نسبت به قانون پایبند است و وزارت اطلاعات باید نسبت به احراز صلاحیت افراد اقدام کند، اظهارداشت: اگر چنانچه فردی صلاحیت داشته باشد ممکن است به مرجع صلاحیت‌دهنده جواب ندهیم، به خاطر اینکه بعد از 20 روز و در صورت استمرار 40 روز وزارت اطلاعات جواب ندهد نشان‌دهنده آن است که جواب منفی داده نشده است. بنابراین وقتی صلاحیت فرد مشخص نباشد اینگونه نیست که بگوییم فرد صلاحیت دارد چرا که احراز صلاحیت با ما نیست اما اگر طرف صلاحیت نداشته باشد آن را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که نگاه وزارت اطلاعات نسبت به مسئله فتنه 88 و فتنه‌گران در عرصه‌های مختلف چیست، گفت: مقام معظم رهبری فتنه را خط قرمز نظام عنوان کردند و چارچوب‌های آن نیز مشخص است، فردی که توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات تأیید صلاحیت شده فعالیت می‌کند و تبلیغ کرده‌، صرف حضور باعث نمی‌شود آن فرد را عضوی از فتنه بدانیم یا افرادی مرتکب مسیر خطایی شدند و بعد از انتخابات و قبل از بیانات مقام معظم رهبری این امر قابل بررسی است که چرا بوده و چه تأثیرگذاری را داشته است اما کسانی هستندکه آرامش جامعه و مشروعیت نظام را زیر سؤال بردند و واقعاً آسیب رساندند که در این موضوع نباید انتظار داشته باشند دست وزارت اطلاعات باز باشد که آنان را تأیید صلاحیت کند.

علوی ادامه داد:‌ ما صرف آنکه افرادی در انتخابات موضعی داشتند، رأی دادند و در ستاد انتخاباتی فعالیتی کرده‌اند را مصداق فتنه نمیدانیم اما حضور در تجمعات، هنجارشکنی‌ها و تعرض به نیروهای امنیتی که چالش‌های امنتیی را برای نظام ایجاد کردند مصداق فتنه است که این امر و اگر اصولگرا یا اصلاح‌طلب باشند برای وزارت اطلاعات تفاوتی ندارد و باید با آنها برخورد بکند بنابراین در موضوع چالش‌های امنیتی گرایش‌های جناح‌های سیاسی و جریانات وجود ندارد و برای وزارت اطلاعات جنبه ضدامنیتی بودن فعالیت افراد است که به عنوان عناصر فتنه قطعاً مورد توجه قرار می‌‌گیرد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سؤال که این امر مرسومی شده است که یکی از روش‌های سرویس‌های جاسوسی اعزام افراد در پوشش خبرنگار برای نفوذ به کشورهای مختلف است و سرویس‌های صیهونیستی و غرب از آن استفاده می‌کنند، وزارت اطلاعات چقدر در این موضوع اشراف دارد و اقداماتی را انجام داده است، اظهار داشت: در خصوص هر فرد بیگانه‌ای که وارد کشور شود، اشراف داریم و آن را تحت نظر داریم و اگر ببینیم مربوط به سرویس‌های جاسوسی است با وی برخورد و تدابیر لازم را انجام می‌دهیم اما باید بدانیم که آنان از هر پوششی استفاده می‌کنند و شاهد هستیم که در فضای مجازی اطلاعیه‌ای را برای کاریابی زده‌اند اما در واقع وابسته به سرویس‌های جاسوسی هستند و به دنبال اطلاعات افراد هستند.

علوی تصریح کرد: سرویس‌های جاسوسی از شیوه‌های مختلفی برای رسیدن به اهداف خود سود می‌برند و اکنون به صورت فیزیکی جاسوس نمی‌فرستند و در اینجا است که ما باید تلاش کنیم تا خودحفاظتی را در جامعه بالا ببریم و مدیران دولتی ما باید آموزش ببینند و کلاس‌هایی برای مدیران دولتی برگزار کردیم اما باید به این امر توجه کنیم که برای آنکه جامعه در برابر تعرضات و جاسوسی‌ها و دام‌های واکسینه شود باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و این امر شامل فیلم، سریال، مقالات و کتاب‌ها می‌شود و این از جمله راهکارهایی است که موجب افزایش آگاهی مردم می‌شود و هوشیاری آنها را در برابر ترفندهای سرویس‌های جاسوسی بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه اشراف کاملی بر موضوع امنیت داریم، تصریح کرد: موضوعات متفاتی در این زمینه وجود دارد که در این فرصت شرح همه موارد داده نمی‌شود و یکی از عرصه‌هایی که به آن می‌توان اشاره کرد در زمینه امنیت اقتصاد است که وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان مجاهدت بسیاری را برای گرفتن هزاران هکتار زمین منابع طبیعی و عامه مردم از زمین‌خواران انجام داده‌اند و به بیت‌المال برگردانده شده از طرفی حمایت از سرمایه‌گذاری اقتصادی امری است که ما از آن حمایت می‌کنیم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در زمینه فعالان سیاسی ماه رمضان سال گذشته با دبیران کل احزاب مختلف سیاسی، فعالان سینما، هنر و رسانه و اقتصاد جلسات افطاری داشتیم چرا که معتقدیم وزارت اطلاعات زمانی می‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد که با مردم سهیم باشد و مردم اگر در امور سهیم شود بسیاری از تهدیدات می‌تواند به فرصت تبدیل شود.

علوی با اشاره به حوادث 16 آذر سال‌های 89، 90 و 91 اظهار داشت: شاهد بودیم که عده‌ای به خیابان‌ها می‌آمدند و نظم کشور را به هم می‌زدند اما در سال 92 و 93 در عموم دانشگاه‌ها به استثنای دانشگاه‌هایی معدود و انگشت‌شمار برنامه داشتند و وزارت اطلاعات امنیت تجمعات را تأمین کرد و افراد سخنرانی‌های خود را انجام دادند و در مراسم دانشگاه‌ها نیز شعار دادند چرا که خود دانشجویان در امنیت مراسم‌ها سهیم بودند. دانشجویان، مدیریت دانشگاه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حراست و با امنیت و آرامش تمام برنامه برگزار شد و هزینه‌ها به حداقل رسید و مواردی که جنبه تهدید به خود گرفته بود تبدیل به یک فرصت شد.

وزیر اطلاعات با اشاره به تهدیدات و خطراتی که در طول این 37 سال با آن روبه‌رو بوده است، تصریح کرد: ما در کشور با انواع توطئه‌‌ها از جمله تحریم های اقتصادی، تحریم‌‌های نظامی، تهاجم نظامی، فعالیت سرویس‌های جاسوسی روبه‌رو بودیم و آنها همواره در صدد آن بودند که امنیت نظام ما را به چالش بکشند و کار وزارت اطلاعات آن است که فرصت‌ها را شناسایی و به موقع گوشزد کند و تهدیدات را شناسایی کند و نقاط قوت و ضعف را با تعبیر علمی و نظرسنجی پیش‌بینی کند و کار پیشگیری از بحران را ارائه و راهکارهای لازم را برای آن پیش‌بینی کند. بنابراین یکی از قوی‌ترین بخش‌های ما بخش ارزیابی و تحلیل امنیتی است.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را انجام دادند و سرویس‌های اطلاعاتی در کشورهای آمریکا، موساد، اسرائیل، MIX یا برخی از کشورهای منطقه در تلاش هستند تا امنیت جمهوری اسلامی را به چالش بکشند و برای آنها سخت است که در هر گوشه و کنار دنیا صدای انفجار به گوش می‌رسد اما در جمهوری اسلامی اینگونه نیست و یک جزیره امن است و این امری نیست که اتفاقی صورت گرفته باشد.

وزیر اطلاعات به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت اطلاعات در 2 سال اخیر پرداخت و اظهار داشت: در این 2 سال کمتر مقطعی بوده است که جریان‌های تروریستی به ویژه تکفیری‌ها به‌جز پژاک و امثالهم تلاش نکرده باشند تا امنیت جمهوری اسلامی را هدف قرار دهند اما به فضل خداوند و تلاش سربازان گمنام امام زمان و اشراف اطلاعاتی دقیقی که دست آنان را خواندند و نقطه کور اطلاعاتی نداشتیم و امان دشمن را بریده‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.