۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 304783

 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت : به دلیل هشدار اداره کل هواشناسی در خصوص احتمال بارش شدید باران و وقوع سیلاب، ستاد مدیریت بحران درتمام شهرستان های این استان به حالت آماده باش در آمد.

خراسان شمالی به حالت آماده باش درآمد

«حسین عظیمی» در گفت وگو با ایرنا در بجنورد اظهار کرد: دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران در شهرستان ها و مرکز استان که شامل هلال احمر، شرکت های آب و فاضلاب، برق، گاز و اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه ها است در حالت آماده باش قرار دارند.
وی با اشاره به بارش شدید باران اوایل هفته جاری در استان خراسان شمالی از مردم به خصوص مسافران خواست از قرار گرفتن در مسیر سیلاب به ویژه رودخانه ها پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: سیل در مردادماه امسال به چندین شهرستان استان خسارت های زیادی وارد کرده و باید برای پیشگیری از وقوع سیلاب در استان خراسان شمالی اقدام اساسی زیرساختی صورت گیرد.
به گفته وی، بیشترین خسارت ناشی از سیل در این مدت مربوط به شهرستان مرزی راز و جرگلان به خصوص به بخش کشاورزی و زیرساختی بود.
اداره کل هواشناسی وضعیت جوی استان را برای 2 ساعت آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با افزایش ابر و بارش رگبار باران و رعد و برق اعلام کرده و احتمال وقوع سیل را نیز محتمل دانست.
در هفته گذشته سیل به چهار شهرستان استان خراسان شمالی بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و راز و جرگلان خسارت زد.
استان خراسان شمالی از لحاظ وقوع سیل رتبه دوم کشور را دار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.