وزیر نفت: در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که سه نفتکش با ظرفیت ۶ میلیون بشکه نفت در دولت گذشته گمشده اظهار داشت: اینکه نفتی غیر از آنچه مربوط به ۲.۷ میلیارد دلار پولی که بابک زنجانی به ما بازنگردانده، گمشده باشد اطلاعی ندارم.

از گمشدن سه نفت‌کش بی اطلاعم / احتمال رونمایی از قراردادهای جدید نفتی در تهران

به گزارش ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که سه نفتکش با ظرفیت 6 میلیون بشکه نفت در دولت گذشته گمشده اظهار داشت: اینکه نفتی غیر از آنچه مربوط به 2.7 میلیارد دلار پولی که بابک زنجانی به ما بازنگردانده، گمشده باشد اطلاعی ندارم.

زنگنه در این نشست ضمن گرامی‌داشت هفته دولت با اشاره به اینکه سرلوحه کارمان را اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی قرار داده‌ایم، اظهار داشت: ما اولین دستگاهی بودیم که برنامه خود را در این زمینه آغاز کردیم و در شورای اقتصاد نیز تصویب شد‌ه‌است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌‌های اقتصاد مقاومتی توسعه و برداشت از میادین مشترک بوده و دراین راستا ما فعالیت‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

وزیر نفت تصریح کرد: ما در دو حوزه بزرگ پارس جنوبی و غرب کارون اقدامات بزرگی را در حال اجرا داریم به طوری که در پارس جنوبی جهت اجرایی شدن 17 فاز حمایت و اقدامات درخوری را انجام داده‌ایم اما با توجه به اینکه این 17 فاز را نمی‌توان با هم جلو برد فاز‌ها اولویت‌بندی شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال 91، 400 میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه گذاری شد اظهار داشت: در سال 92 میزان سرمایه‌گذاری حتی به 10 میلیارد نیز نرسید و در سال جاری نیز هیچ منبعی در اختیار نداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 17 فاز پارس جنوبی باید در حد زمان‌بندی اولویت‌بندی می‌شدند گفت: ما فازهای 12، 15، 16 ، 17 ،18 را در اولویت اول خود قرار دادیم و به این ترتیب همانگونه که وعده داده بودیم توانستیم تا پایان سال 93 فاز 12 را به بهره‌برداری رسانده و باید 100 میلیون مترمکعب به تولید گاز اضافه می‌کردیم که البته میزان تولید را تا 120 میلیون مترمکعب افزایش دادیم.

وی ادامه داد: همچنین فازهای 15، 16، 17 را در دست اجرا داریم و در سال جاری فازهای 15،‌16 افتتاح رسمی خواهد شد و سپس به ترتیب فازهای 17، 19، 20، 21، 22،23،24 را تا پایان دولت یازدهم به بهره‌بردای خواهیم رساند و بهره‌برداری از فاز 14 نیز به بعد از سال 96 موکول خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 علیرغم تحریم‌ها توانستیم 125 میلیون مترمکعب گاز را وارد مدار کنیم خاطر نشان کرد: این میزان گاز تولید شده معادل 5 فاز متعارف است.

وی همچنین در خصوص ثبت‌نام کشورها برای شرکت در کنفرانس لندن (رونمایی از قراردادهای جدید نفتی) اظهار داشت: ما برای حضور در این کنفرانس ثبت‌نام نمی‌کنیم و متولی نام نویسی موسسه برگزار کننده است اما ما به دنبال این هستیم که اصل سمینار در تهران برگزار شده و در شهر لندن اقدام به تکرار برگزاری آن کنیم گرچه ممکن است تعدادی از کشورها در کنفرانسی که در ایران برگزار می‌شود حضور پیدا نکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.