قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "شوک اژدهای زرد به اقتصاد ایران" تا "تپیدن قلب پرسپولیس" و "بلاتکلیفی برجام"

باز هم رهگذر شب شدم ... ای نور سلام

با توجه به ولادت باسعادت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع)؛ روزنامه "قدس" عکس تمام صفحه خود را به حرم مطهر رضوی اختصاص داد و در تیتر یک خود نوشت: "باز هم رهگذر شب شدم ... ای نور سلام"

روزنامه "جام جم" هم با بیان اینکه "در سبک زندگی رضوی رعایت شئون معاشرت با مردم جایگاه محوری دارد"؛ تیتر زد: "زندگی در سایه لبخند رضوی"

روزنامه "سیاست روز" نیز با انتشار عکسی از حرم امام رضا (ع)؛ نوشت: "مرا در آغوش بگیر و آرامم کن"

تیتر چند روزنامه دیگر در خصوص میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت، به این شرح است:

راه مردم: "دلم هوای تو کرده"

خراسان: "بیا مشهد عاشقان را ببین"

جوان: "اذن به یک لحظه نگاهم بده"

***

سلام بر محمد(ص)

روزنامه "وطن امروز" نیز عکس تمام صفحه خود را به آغاز اکران سراسری فیلم سینمایی "محمد رسول الله(ص)" اختصاص داده است. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "سلام بر محمد(ص)"

روزنامه "وطن امروز" در شماره امروز خود گفت و گوهایی اختصاصی با مجید مجیدی، بیژن میرباقری، محمدرضا صابری، مهدی پاکدل، علیرضا شجاع نوری، مینا ساداتی و برخی دیگر از عوامل تولید این فیلم دارد.

"وطن امروز"؛ فیلم سینمایی "محمد رسول الله (ص)" را فاخرترین فیلم تاریخ سینمای ایران دانسته است.

***

شوک اژدهای زرد به اقتصاد ایران

سقوط قیمت نفت به زیر 40دلار و کاهش رشد اقتصادی چین ناظران اقتصادی جهان را مضطرب کرده است. در تهران هم دلار به 3400تومان نزدیک شده است.

"هشمهری" در تیتر یک خود از "عاقبت نفت فروشی" نوشت. در این روزنامه می خوانیم: "باکاهش قیمت نفت، بودجه کشور دوباره با کسری مواجه شد"؛ این روزنامه همچنین از قول "وزیر نفت" نوشته است: "با فروش نفت تا آخر سال کسری بودجه را تامین می کنیم"

روزنامه "تعادل" با بیان اینکه "بازار مس، پتروشیمی و سهام ایران از تعادل خارج شد"؛ در تیتر یک خود نوشت: "شوک اژدهای زرد به اقتصاد ایران"

روزنامه "تفاهم" نیز از "سقوط گسترده بازارهای بورس جهان" نوشت.

روزنامه "جهان صنعت" گزارشی دارد با عنوان: "رکود در چین؛ جهان به تکاپو افتاد"؛ در بخشی از این یادداشت می خوانیم: " نگرانی از تکرار بحران اقتصادی سال 2008 در ذهن سرمایه‌گذاران و سهامداران زنده شد به ویژه که پیامدهای آن بحران هنوز پایان نیافته است. جرقه این بحران اقتصادی این بار در چین زده شد. انتشار گزارش‌هایی که درباره وضع اقتصاد جهان اطمینان‌بخش نبود باعث سقوط شاخص بورس شانگهای شد. بورس‌های آسیایی هم در پی آن شدیدترین کاهش شاخص را تجربه کردند و شاخص این بورس‌ها به کمترین میزان در سه سال گذشته رسید. کاهش رشد اقتصادی چین باعث هجوم سرمایه‌گذاران برای فروش سهام در این بازارها شد. رکود اقتصادی چین میزان فعالیت‌های اقتصادی جهان را کاهش خواهد داد."

***

برجام بلاتکلیف است

روزنامه "کیهان" در تیتر گزارش خبری تحلیلی خود نوشت: "برجام بلاتکلیف است، تعطیلی مجلس به صلاح نیست"؛ کیهان می نویسد: "در حالی که ده‌ها تن از نمایندگان مجلس خواستار تغییر برنامه تعطیلات مجلس بودند، هیئت رئیسه با این موضوع مخالفت کرده و از فردا به مدت 3 هفته مجلس تعطیل خواهد بود."

تا 28 شهریور کنگره آمریکا وقت دارد تا برجام را بررسی کند و در صورتی که کنگره آن را رد کند، اوباما 12 روز فرصت دارد تا آن را وتو کند و بنابراین تا اوایل مهر این فرایند به طول می‌کشد و این در حالی است که نمایندگان مجلس 29 شهریور پس از بیش از 3 هفته به بهارستان بازمی‌گردند.

***

تعهداتی فراتر از پروتکل الحاقی

مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در اولين جلسه شوراي حكام آژانس بعد از توافق هسته‌اي بين ايران و 1+5 گفته كه ايران در توافق هسته‌اي خود با 1+5، تعهداتي فراتر از پروتكل الحاقي داده است.

روزنامه "جوان" از قول "آمانو" در تیتر یک خود نوشت: "تعهدات ایران در برجام فراتر از پروتکل الحاقی است"

روزنامه "ابتکار" هم در تیتر یک خود نوشت: "برای اولین بار گزارش آژانس تضمین کرد؛ تایید صلح آمیز بودند برنامه هسته ای"

***

هیچ کس نباید از توصیه به قانون، دلخور شود

صحبت های رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم همدان تیتر برخی از روزنامه های کشور بود. روزنامه "ایران" از قول "روحانی" نوشت: "هیچ کس نباید از توصیه به قانون، دلخور شود"

در روزهای اخیر صحبت های رئیس جمهور در خصوص شورای نگهبان با انتقادهایی از سوی دیگر از مسئولین مواجه شده بود.

روزنامه های "اطلاعات"، "اسرار" و "آرمان امروز" نیز در تیتری مشابه نوشتند: "هیچ فرد و نهادی در کشور بالاتر از قانون نیست"

***

پرسپولیس بیدار شد

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته پنجم از رقابتهای لیگ برتر در زمین فولاد به پیروزی ارزشمندی دست یافت تا با کسب نخستین بردش در لیگ پانزدهم، از قعر جدول رده‌بندی این مسابقات جدا شده و به رده یازدهم برسد.

روزنامه ورزشی "گل" در تیتر یک خود نوشت: "طارُمار!"؛ اشاره این روزنامه به زننده هر دو گل بازی است.

دیگر روزنامه های ورزشی تیترهای جالبی در این خصوص داشتند:

ابرار ورزشی: "پرسپولیس بیدار شد"

ایران ورزشی: "قلب پرسپولیس تپید"

خبرورزشی: "سلام پرسپولیس"

پیروزی: "شروع پرسپولیس، پایان خیلی ها!"

شوت: "فرار از قعر"

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.