آنگ سان سوچی در مصاحبه‌ای از پیروزی حزبش در انتخابات سراسری ماه نوامبر میانمار در صورتی که انتخابات آزاد و عادلانه باشد، ابراز اطمینان کرد.

ابراز امیدواری سوچی برای پیروزی حزبش در انتخابات آتی میانمار

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آنگ سان سوچی"، رهبر مخالفان دولت میانمار و حزب موسوم به لیگ ملی برای دموکراسی همچنین نسبت به پیشرفت کلی کشورش در مسیر دموکراسی ابراز نگرانی کرد. وی که برنده جایزه صلح نوبل است به خبرگزاری فرانسه اظهار کرد، انتظار دارد حزب لیگ ملی برای دموکراسی در ماه نوامبر اکثریت پارلمان را به دست بیاورد.

 

این انتخابات نخستین انتخابات سراسری خواهد بود که حزب لیگ ملی برای دموکراسی در 25 سال گذشته در آن شرکت داشته است. این حزب در سال 1990 نیز توانست در انتخابات پیروزی قاطع به دست آورد اما ارتش میانمار جلوی به قدرت رسیدن آن را گرفت.

 

سوچی در پاسخ به اینکه آیا مطمئن است حزبش اکثر کرسی‌های پارلمان را به دست می‌آورد، گفت: البته این اتفاق در صورتی که انتخابات آزاد و عادلانه برگزار شود، خواهد افتاد. فکر می‌کنم با نگاه به دولت‌هایی که پیش از ما روی کار آمده‌اند، ما در موضعی قرار بگیریم که دولت بهتری تشکیل دهیم.

 

سوچی همچنین عنوان کرد که در خصوص برخی بی‌نظمی‌ها در آستانه برگزاری انتخابات بسیار نگران است و کشورش همچنان راه زیادی برای اینکه یک کشور دموکراتیک خوانده شود، در پیش دارند.

 

وی گفت: حزبش از بابت اینکه هدف سوءاستفاده رقبایی که از مذهب برای مقاصد سیاسی استفاده می‌کنند قراربگیرد، نگران است.

 

این اظهارات وی در حالی مطرح شده که نفوذ راهبان بودایی ملی‌گرای افراطی در میانمار رو به افزایش است.

 

وی گفت: پیشرفت جزئی در رسیدگی به دو شکایتی که از سوی حزب وی نسبت به حمله رقبای سیاسی به اعضای حزب لیگ ملی برای دموکراسی در جریان مراسم‌های مذهبی مطرح شده، حاصل شده است. اگر می‌پرسید که ما نسبت به بی‌نظمی‌ها و تقلب در انتخابات نگران هستیم البته باید بگویم که ما بسیار در این خصوص نگرانیم.

 

سوچی اظهار کرد که ما فرض کرده بودیم که در مسیر دموکراسی به پیش می‌رویم اما اتفاقات دو هفته گذشته نشان داد که ما هنوز در این مسیر راه زیادی را نرفته‌ایم.

 

سوچی که امسال 70 ساله می‌شود، تایید کرد که حزب لیگ ملی برای دموکراسی، کاندیدای خود برای ریاست‌جمهوری را تنها بعد از انتخابات مشخص خواهد کرد. با این حال ناظران ابراز نگرانی کرده‌اند که عدم وجود یک وارث مشخص برای سوچی در این حزب موجب بی‌اطمینانی سیاسی به ویژه در ماه‌های بعد از انتخابات هشت نوامبر هنگامی که پارلمان رئیس‌جمهور را انتخاب خواهد کرد، می‌شود.

 

وی با این حال تاکید کرد که کاندیدای ریاست‌جمهوری حزب لیگ ملی برای دموکراسی از درون این حزب خواهد بود. این رهبر دموکراسی‌خواهان میانمار درباره تغییرات به وجود آمده در کشورش گفت: گسترش چشمگیر استفاده از تلفن‌های همراه در حال ایجاد یک تاثیر سیاسی است.

 

وی افزود: در حال حاضر مردم اطلاع بیشتری از اتفاقاتی که می‌افتد پیدا می‌کند و احتمال کمتری وجود دارد که نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشند زیرا در مقابل بی‌عدالتی و سرکوبگری احساس همبستگی دارند.

 

سوچی که به مدت 15 سال در بازداشت خانگی بوده، گفت: من از سر ترس برای آزادی تلاش نمی‌کنم. من یک سیاستمدار عملگرا هستم که برای پیروزی در انتخابات بعدی تلاش می‌کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.