قدس انلاین-رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران قضاوت درباره تأثیر اقدامات شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری را برای کاهش جمعیت موش‌های پایتخت زود دانست و گفت : باید منتظر برآورد جدید در آذرماه بود.

قضاوت درباره اقدامات شهرداری  برای کاهش جمعیت موش‌ها زود است

 رحمت‌الله حافظی درنشستی خبری با موضوع  بررسی روند کنترل حیوانات ناقل بیماری و بلاصاحب  در سالن الغدیر شورای شهر برگزار شد  در تشریح این مطلب گفت : حسب آماری که از سوی مهندس قدیمی مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری ارائه شده در پنج ماه گذشته 9 هزار لاشه موش که در مبارزه شیمیایی و مکانیکی از بین رفته اند  کشف شده است که اگر این رقم را بر اساس نظرکارشناسان  که می گوید کشف هر لاشه موش نشان از وجود 20 لاشه دیگر است که کشف نمی شود را  محاسبه کنیم آماری که بدست می آید  120 هزار موش است که  7 درصد  از یک میلیون 800 هزار موش  برآورد شده در سال گذشته  است  .

وی در همین زمینه با تاکید بر این که آمار شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل را در باره کشف  9 هزار لاشه موش را نه تائید و نه رد می کند ، گفت : قضاوت در این زمینه زود است و باید منتظر برآورد های جدید  که در آذر ماه انجام می شود ، باشیم . با این حال ما امیدواریم با توجه به اقداماتی که شرکت ساماندهی انجام داده جمعیت موش‌ها کاهش یافته باشد.

وی در خاتمه تداوم و استمرار در کنترل حیوانات ناقل بیماری را خواستار شد و گفت :  اگر این روند ادامه داشته باشد  قابل قبول است .

*همچنین در ادامه این نشست خبری قائمی مدیر عامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران به ارائه عملکرد این شرکت پرداخت و گفت : علاوه بر 9 هزار موش که لاشه آنها کشف شده در 5 ماه گذشته 5 هزار قلاده سگ  بی صاحب در 10 منطقه تهران زنده گیری شده اند .

به گفته وی در سال جاری حتی یک سک   بی صاحب بر اثر گلوله  از بین نرفته است .

وی در همین ارتباط ازطرح راه اندازی کلینک دامپزشکی سیار جهت واکسیناسیون و درمان  سگ های بی صاحب خبر داد و گفت : این طرح   به صورت پایلوت در پارک های چیتگر ، سرخه حصار و لویزان در حال انجام است و سگ ها و حیوانات بیمار پس از درمان  و عقیم سازی رها سازی می شوند.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای با برخی از سازمان های مردم نهاد و دستگاه های دولتی برای کنترل حیوانات ناقل بیماری بر اساس معیارهای علمی خبر داد و گفت : انجمن حمایت از حیوانات  یکی ازآنهاست که هفته گذشته  با آن تفاهم نامه منعقد کردیم تا آنها در ازای نظارت بر کار ما برای کنترل  این حیوانات به شهرندان آموزش های لازم را بدهند .

 وی در خاتمه از بین بردن موش ها و دیگر حیوانات ناقل بیماری را ملاک عمل شهرداری ندانست و گفت : ملاک ما کنترل این حیوانات است  بر اساس روش های علمی است که در این ارتباط بدون مشارکت  همه دستگاه های مربوطه و مردم راه به جایی نمی بریم . 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.