معاون وزیر ارشاد، با بیان اینکه امروز شاهدیم برخی افراد نادان بدترین حاشیه‌ها را برای وزارت ارشاد درست می‌کنند، گفت: حضور خبرنگاران سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی در کشور ضعف ما نیست بلکه نشانه قدرت کشور ما و یک امر طبیعی است.

برخی دنبال حاشیه‌سازی برای وزارت ارشاد هستند/ فعالیت سی‌ان‌ان‌ و بی‌بی‌سی در کشور طبیعی است
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار فارس، حسین نوش‌آبادی دقایقی پیش در هشتمین دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت:  نیروهای مستعد نوجوان و جوان باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی و انحرافات اجتماعی ساماندهی شوند.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به ویژگی‌های یک مؤمن بیان کرد: رازداری یکی از صفت‌های اهل ایمان است و جامعه‌ای که راز افراد را نگه ندارد، جامعه سالمی نیست.

وی تصریح کرد: اسرار مردم جزء امانت‌های الهی بوده که این موضوع در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بیان شود، زیرا اینها معارف دینی هستند که باید آموخته شوند.

نوش‌آبادی مدارا با مردم را یکی دیگر از ویژگی‌های مؤمن خواند و خاطرنشان کرد: هنر بزرگ نظام مدارا با مردم بوده که نحوه مدارا نیز در قرآن بیان شده است.

معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: برخی نسبت به عملکرد وزارت ارشاد انتقاد دارند که این انتقاد باید پاسخ داده شود اما برخی دیگر از روی نادانی به دنبال حاشیه و حرف و حدیث برای وزارت ارشاد هستند.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی کار سختی است، افزود: به همان میزان که کار فرهنگی مؤثر و جهت‌دهنده در جامعه بوده به همان میزان نیز مشکل‌زا است که فشارها، حرف و حدیث‌ها، حاشیه‌ها و کمبود اعتبارات از مشکلات دستگاه فرهنگی است.

نوش‌آبادی بر لزوم مبارزه با خرافات، انحرافات و کج‌فهمی‌ها تأکید کرد و یادآور شد: وزارت ارشاد زحمات بسیاری می‌کشد و وزیر ارشاد نیز شبانه‌روزی تلاش می‌کند که با دیدگاه مبتنی با اسلام فعالیت فرهنگی انجام دهد اما امروز شاهدیم بدترین حاشیه‌ها را برای دستگاه فرهنگی درست می‌کنند، با این وجود ما صبورانه به کار خود ادامه می‌دهیم.

معاون وزیر ارشاد تأکید کرد: هنر حکومت این است که متناسب با زمان و مکان و روش‌های نو به مقابله با تهاجم نرم دشمن برود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با تهاجم فرهنگی نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: امروز تنها با منبر و سخنرانی نمی‌شود مشکلات فرهنگی را حل کرد بلکه باید از شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های جدید برای اطلاع‌رسانی و انتقال ارزش‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم پاسخگوی حجم عظیم اطلاعات باشیم.

نوش‌آبادی به سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در ارتباط با برنامه ششم توسعه اشاره کرد و بیان داشت: در ارتباط با بحث فرهنگی، مسئولان باید با تکیه بر امکانات داخلی سطح دانش خود را بالا برده و محورهای مهم سیاست فرهنگی را بشناسند تا در برنامه‌ریزی‌ها با مشکل مواجه نشوند.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه سیاست مقام معظم رهبری این است که تا پنج سال آینده ورود گردشگر خارجی پنج برابر شود، بیان کرد:‌ حضور خبرنگارانی که به مناسبت‌های مختلف به ایران آمدند و خبر و گزارش تهیه کردند، عیب نیست.

وی متذکر شد: ما با حضور خبرنگاران خارجی به همگان نشان می‌دهیم که ترسی از کسی نداریم و امنیت و قدرت کشور خود را به جهانیان نشان می‌دهیم.

نوش‌آبادی در پایان متذکر شد: حضور خبرنگاران سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی در کشور ضعف ما نیست بلکه نشانه قدرت کشور ما و یک امر طبیعی است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.