کاوه اسماعیلی: مهدی طارمی در هفته اول لیگ با یک محرومیت انضباطی و بین المللی روبه رو  بود،  ...

طارمی: نمی‌خواستیم بیش از این شرمنده باشیم

اما از هفته دوم تا پنجم توانست چهار گل مهم برای تیمش به ثمر رسانده و پرسپولیسی ها را امیدوار کند. با او چند دقیقه ای صحبت کردیم که در ادامه می‌خوانید:

     بازی را چطور دیدی؟

- پیش از اینکه به اهواز برویم، می‌دانستیم کار خیلی دشواری در پیش داریم. جدا از اینکه فولاد، از جمله تیمهای باشخصیت و پرستاره لیگ است، بازی کردن در هوای شرجی و گرم اهواز کار هر کسی را سخت می‌کند. ما هم با علم به این ماجرا، خودمان را آماده کرده بودیم تا هر طور شده، سه امتیاز را بگیریم. خدا را شکر که این اتفاق افتاد. البته سختی‌های زیادی متحمل شدیم، ولی توانستیم به آنچه می‌خواهیم برسیم. امیدوارم از این برد، دل هواداران شاد شده باشد.

    پرسپولیس به لحاظ فنی نمره قبولی گرفت؟

- صد در صد این طور است. در چهار بازی پیشین هم انصافا عملکرد خوب و قابل توجهی داشتیم و همه کارشناسان و خبرنگاران از تیم مان تعریف می‌کردند، اما اشتباه‌های فردی و شاید بخشی از اشتباه‌های داوری، مانع از آن شد تا امتیازات کامل از هر بازی بگیریم. ما در زمان حمله مقابل فولاد عالی بودیم و در زمان دفاع نیز، عملکرد مطلوب و منطقی داشتیم. اینها می‌تواند برایمان نمره قبولی به همراه داشته باشد. از طرفی، نمی‌خواستیم بیشتر از این شرمنده مردم باشیم و به همین خاطر به دنبال تغییر روند کاریمان بودیم.

    هدفت چیست؟

- کمک به پرسپولیس در راه قهرمانی و البته کسب عنوان آقای گلی با کمک بازیکنان قدرتمند پرسپولیس.

    پیش از آغاز فصل هم قول داده بودی آقای گل شوی، پای این قول و وعده ایستاده ای؟

- تمام تلاشم را می‌کنم تا به وعده ای که دادم عمل کنم. هواداران پرسپولیس در این راه به من انرژی مثبتی می‌دهند و دعا می‌کنم بتوانم سربلندشان کنم. ان شاا... که پرسپولیس قهرمانی لیگ را به دست می‌آورد و من هم تلاش می‌کنم با کمک سایر بازیکنان پرسپولیس به عنوان آقای گلی برسم.

    گمان می‌کنی تا پایان فصل چند گل دیگر به ثمر برسانی؟

- این را خدا می‌داند. هر چه قسمت باشد. تصمیم گرفته ام تلاش سایر بازیکنان را با ضربات آخری که می‌زنم، به هدف برسانم. حالا امیدوارم بیشترین تعداد گل را ثبت کنم. حتما هواداران هم از این اتفاق خوشحال خواهند شد. گلزنی در پرسپولیس مهمترین اتفاقی است که هر کسی می‌تواند آن را تجربه کند و حالا این اتفاق برای من رقم خورده که برایم غرور به همراه دارد.

    تو از قهرمانی پرسپولیس صحبت کردی. به نظرت تا چند هفته دیگر، پرسپولیس به جمع مدعیان برمی گردد؟

- ما به اولین پیروزی نیاز داشتیم تا بتوانیم خودمان را پیدا کنیم. خوشبختانه این اتفاق برابر فولاد رخ داد و از این پس می‌توانیم با انرژی و انگیزه‌های بیشتری به کارمان ادامه دهیم. البته فعلا که لیگ برای مدتی تعطیل است، اما پس از تعطیلات لیگ، با قدرت برمی گردیم تا پرسپولیس را به جایگاه اصلی اش برسانیم.

    می گویند برانکو ایوانکویچ پیش از بازی با فولاد خوزستان، گزینه اخراج از باشگاه بود. این حقیقت صحت دارد؟

- من بازیکن هستم و نمی‌توانم در این مورد حرف بزنم، اما چیزی که گفتید را نیز هرگز نشنیدم. این مسایل، حاشیه سازی برخی است که نمی‌خواهند موفقیتهای ما را ببینند وگرنه برانکو تیم خوبی ساخته و می‌توانیم به پرسپولیسی که او ساخته امیدوار باشیم. اگر تمرینات ما را دیده باشید، بیشتر به این قضیه پی می‌برید.

    پس از گلزنی‌هایت برابر فولاد یا سپاهان، به سمت نیمکت نشینان حرکت کردی. دلیل خاصی داشت؟

- نه، به دنبال دلیل خاصی نبودم، فقط می‌خواستم شادی ام را این طور با بقیه بازیکنان قسمت کنم. ما یک تیم هستیم و هر کدام مان که گل بزنیم، همه خوشحال می‌شوند. من هم دوست داشتم گلهایم را با نیمکت نشین ها تقسیم کنم.

    در دو بازی برابر ذوب آهن و فولاد خوزستان، داور برای پرسپولیس دو پنالتی اعلام کرد و با اینکه آمادگی زیادی برای زدن ضربه پنالتی داشتی اما امید عالیشاه و رامین رضائیان این ضربات را زدند و هر دو از دست دادند. چرا تو پنالتی ها را نمی‌زنی؟

- به هر حال دستور زدن ضربات کاشته و ایستگاهی از سوی سرمربی تیم اعلام می‌شود و برانکو این ماموریت سخت را به امید و رامین داده بود. آنها هم عملکرد خوبی داشتند، ولی متاسفانه توپهای شان به گل نرفت. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.