قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: یک کارشناس مسائل دینی گفت: این خیلی بد است بعضی ادعای ولایی بودن را بکنند ولی تکلیف‌شان با مسئله‌ی مرجعیت تقلید در مسائل احکام دین‌شان، در مسائل اجتماعی‌شان و بحث ولایت فقیه روشن نباشد.

کسی نمی‌تواند ادعا بکند امام زمانی هستم اما کاری با مرجعیت و ولایت فقیه ندارم!

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی بیان داشت: یکی از وظایف مهم منتظران، تجدید عهد با حضرت ولی عصر (ع) و وفای به آن عهد است و این وظیفه را شیعیان نسبت به همه‌ی اهل بیت (ع) دارند. از این رو شیعیان نسبت به امام‌شان عهدی دارند که به هر حال به آن عهد باید ثابت قدم و پابرجا باشند.

‌وی افزود: خدای متعال در سوره‌ی جن آیه 16 می‌فرماید: «وَأَلَّوِ اسْتَقَامُوا عَلَی الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَیْنَاهُم مَّاء غَدَقًا؛ اگر کسی بر آن صراط و طریق مستقیم استقامت داشته باشد آب فراوانی را به او می‌چشانیم». آن آب فراوان هم می‌تواند آب ظاهری باشد و نعمت ‌ها باشد و هم می‌تواند علوم اهل بیت باشد. در روایات است که به این شیعیان نعمت ‌ها و برکات فراوان، منتها به شرط استقامت بر آن راه و صراط داده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: زیارت اهل بیت (ع) و زیارت امام زمان (عج) یکی از مصادیق وفای به عهد است. یکی دیگر از مصادیق وفای این است که انسان نسبت به نائبان امام زمان (عج)، آن کسانی که جانشین حضرت در زمان غیبت هستند نسبت به آن‌ها التزام و اعتقاد داشته و هم گامی و همراهی و تبعیت نماید.

این کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: فقهای عادل که با عنوان مرجع یا به خصوص به عنوان فقیهی که ولایت دارد ولی فقیه است، به عنوان نائبان امام هستند. کسی نمی‌تواند ادعا بکند که من شیعه هستم، اهل ولایت ام، امام زمانی هستم، اما کاری با مرجعیت و کاری با ولایت فقیه و جانشین امام زمان (عج) در زمان غیبت ندارم.

وی بیان داشت: در صدر اسلام اگر امیرالمومنین علی (ع) مالک اشتر را به عنوان نماینده به شهری به مانند مصر می‌فرستاد، کسانی که علوی بودند باید از مالک اشتر تبعیت می‌کردند. بنابراین این خیلی بد است بعضی ادعای ولایی بودن را بکنند ولی تکلیف‌شان با مسئله‌ی مرجعیت تقلید در مسائل احکام دین‌شان، در مسائل اجتماعی‌شان و بحث ولایت فقیه روشن نباشد.

این مدرس سطوح عالی حوزه افزود: این افراد طبیعتا رابطه‌شان با امام‌شان سست می‌شود و ضربه به دین‌شان می‌خورد. کسانی که به عالمان دین، خصوصا آن‌هایی که صلاحیت جانشینی حضرت ولی عصر را در زمان غیبت دارند اعتقادی نداشته باشند، طبیعتا زمینه برایشان فراهم می‌شود که در دام شیطان قرار گیرند و از صراط مستقیم خارج  شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.