امام جمعه موقت تهران گفت: شورای نگهبان و مجلس خبرگان سنگرهای عمود حفاظت از امنیت کشور هستند و حمله به این نهادها فقط دشمن را شاد می کند.

۱۰ ویژگی لازم برای مسئولان/ شورای نگهبان سنگر حفظ امنیت کشور است

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه گفت: این ایام مصادف با هفته دولت است. توجیه نامگذاری این هفته به نام هفته دولت نیز تجلیل از دو شهید والامقام است که عمر خود را با خدا معامله کردند و خونشان هم در راه خدا ریخت.

وی ادامه داد: ای کاش همه مسئولان بدانند عمر گذرا است و به گونه ای مسئولیت خود را اجرا کنند که بقای بذات الله پیدا کنند.

دولت ثابت کند تشنه خدمت است نه عاشق قدرت

آیت الله صدیقی با اشاره به تقارن هفته دولت با ولادت امام رضا (ع) گفت: امیدواریم عنایت امام رضا (ع) شامل حال مسئولین اجرایی ما شود و بتوانند برای مردم این باور را ایجاد کنند که تشنه خدمت اند نه عاشق قدرت.

امام جمعه موقت تهران با تقدیر از اقدامات دولت در مهار تورم و ایجاد ثبات در بازار ارز گفت: طرح سلامت و بهداشت عمومی از کارهای برجسته دولت است.

وی ادامه داد: در مذاکرات هسته ای طرف مقابل بنا داشت مذاکرات را طولانی کند اما هشدارهای به موقع رهبری موجب شد مذاکرات به نتیجه رسیده و از حالت فرسایشی بیرون بیاید.

تلاش دشمن برای ایجاد جامعه دوقطبی و چند قطبی در انتخابات

آیت الله صدیقی با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ به ایران پس از مذاکرات گفت: در عرصه سیاسی کشور القای مجدد شعارها، تزلزل ها و سوءظن هایی که در فتنه سال ۸۸ مطرح شد علائم خوبی نیست. تلاش دارد که در عرصه سیاسی در آستانه انتخابات جامعه را دچار دو قطبی و چند قطبی کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از دیرباز دشمنان به دنبال نفوذ در فرهنگ ما بوده اند گفت: دشمن از هیچ تلاشی برای ورود در عرصه فرهنگ فروگذار نبوده و امروز نیز تلاش دارد روحیه انقلابی گری، شهادت طلبی و استکبارستیزی را از ملت ایران و ملت های مسلمان بگیرد.

وی با اشاره به بی رحمی های داعش گفت: غربی ها با ساختن گروهی مانند داعش درصدد القای این تفکر هستند که مسلمانان نه تنها با خود نمی سازند بلکه به صغیر و کبیر رحم نمی کنند و انواع خشونت ها را انجام می دهند.

آیت الله صدیقی افزود: در ظاهر در مقابل ما داعش قرار دارد اما در اصل فرهنگ ساز اصلی داعش آمریکا، اسرائیل و انگلیس است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: علت اینکه حضرت زینب در خطبه های مشهور خود مسئله جگرخوارگی مادر معاویه را مطرح می کند این است که می خواهد به مسلمانان اعلام کند اگر اینها مجددا سلطه پیدا کنند جگرهای شما را به دندان می کشند.

وی خطاب به دولتمردان گفت: نباید توافق موجب شود شما فکر کنید این جریان استکباری و ضد دین اصلاح شده است. این افراد جگرخوار هستند و با ما ستیز هویتی دارند، اسلام ناپذیر و دین ناپذیر هستند و تمام هدفشان محو معنویت از جامعه است.

آیت الله صدیقی افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند به خاطر دغدغه فرهنگی گاهی شب ها تا صبح خواب ندارم.  

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مجلس، دولت و قوه قضاییه باید در راستای ریشه کن کردن مصرف مواد مخدر صنعتی، مشروبات الکلی، بی بند و باری، ازدواج سفید اقدام کنند.

وی گفت: اگر دانشگاه ها مختلط نبود، بد حجابی و بی حجابی رواج نداشت و بی بند و باری نبود جوانان احساس نیاز به تشکیل خانواده می کردند و سن ازدواج تا این حد بالا نمی رفت.

آیت الله صدیقی ادامه داد: فرهنگ سازی کار رسانه ها و منبری ها است. امروز ده هزار جوان مجرد در کشور وجود دارد باید همانطور که فرهنگ اشتغال ایجاد می شود فرهنگ ازدواج نیز ایجاد شود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: باید فضایی ایجاد شود که یک جوان یا یک مرد خجالت بکشد که خانه نشین شود.

وی اظهار داشت: نظام ما توفیق چندانی در مبارزه با تنبلی و بیکاری نداشته است.

آیت الله صدیقی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: دولت جدید توانسته است درجه علمی را حفظ کند اما روند علمی، شتاب نیاز دارد. دنیا با سرعت برق پیش می رود و ما اگر یک روز توقف کنیم به قافله علمی جهان نمی رسیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ما بنا بود دولت، حاکم، جامعه و تمدن اسلامی بسازیم. اینها نیازمند جهاد و مدیریت جهادی است.

۱۰ ویژگی لازم برای مسئولین دولتی

وی در ادامه ۱۰ ویژگی لازم برای مسئولان دولتی را برشمرد و گفت: علم، آگاهی، تخصص، مهارت و مدیریت کار از ویژگی های مهم مسئولان است.

آیت الله صدیقی سعه صدر را یکی دیگر از ویژگی های لازم برای دولتمردان خواند و گفت: شرح صدر آرامش می آورد و موجب می شود در مقابل انتقادات پرخاش نکنیم و به انسان مجال می دهد که فکر کند.

تبعیض در انتصابات خلاف دین است

امام جمعه موقت تهران رعایت عدالت و عدم تبعیض را از ویژگی های مهم حاکمان خواند و گفت: تبعیض در انتصابات خلاف دین است باید هم در زمینه مشارکت عمومی و هم در زمینه استفاده از بیت المال رعایت عدالت را کرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) خطاب به خلیفه دوم گفت: امیر المومنین فرمودند اگر سه چیز را رعایت کنید نیاز به امر دیگری ندارید. اول قانون را فقط مخصوص ضعفا و مردم کوچه و بازار نبینید. نباید اینگونه باشد که فقط آفتابه دزدها و دزدهایی که یک پراید می توانند بدزدند زیر تیغ عدالت باشند اما با گردن کلفت ها و کسانی که رسانه و پشت دارند برخورد نشود.

آیت الله صدیقی گفت: باید در همه شرایط ولایتمدار و قانون مدار باشیم و مرزهایی که قوانین کشور را حفظ می کنند حراست کنیم.

حمله به شورای نگهبان تنها دشمن را شاد می کند

امام جمعه موقت تهران شورای نگهبان و مجلس خبرگان را سنگرهای عمود حمایت از امنیت کشور خواند و گفت: حمله به این سنگرها و یا کمرنگ کردن آنها نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه دشمنان را شاد می کند.

وی گفت: نباید دیوارها و حفاظ ها را باز کنیم که هرکسی به خانه ما وارد شود. باید در همه شرایط قانونمدار باشیم.

آیت الله صدیقی وجود ظرفیت برای شکوفایی استعدادهای همه افراد جامعه را یکی از اصول حکومت داری و زمینه ساز ظهور خواند.

شورای امنیت مرده و سازمان ملل بی خاصیت شده است

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به اوضاع یمن گفت: شورای امنیت مرده و سازمان ملل بی خاصیت و حامی دزدهاست.

وی ادامه داد: ملت یمن ماه هاست که زیر بار آتش دولت متجاوز عربستان قرار گرفته است. ملت یمن تنها درخواستشان مشارکت در اداره کشور است.

آیت الله صدیقی با اشاره به طرح آمریکا برای تجزیه یمن، عراق و سوریه گفت: تلاش آنها در راستای تضعیف ایران است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری حج امسال گفت: حجاج باید به سه مسئله مهم توجه کنند. اول بدانند که مشکل اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین است و نباید فراموش شود ام الفساد صهیونیست ها هستند که با حل این مشکل، مشکل داعش نیز قابل حل است.

وی تبیین اسلام ناب محمدی را یکی دیگر از وظایف حجاج ایرانی خواند و گفت: باید تفاوت های اسلام ناب محمدی و تشیع لندنی و تسنن آمریکایی مشخص شود.

آیت الله صدیقی تاکید کرد: حجاج ایرانی با توجه به لزوم وحدت اسلامی باید شعار تشکیل امت واحد اسلامی را سر دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.