گروه اقتصادی- مهدی توحیدی - دو هزار و۳۶۰ واحد مسکن مهر همزمان با هفته دولت با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در گلبهار به 
بهره برداری رسید.

 گلایه از بی مهری ها  در مسکن مهر

به گزارش خبرنگار ما، سفر دو روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور به استان و همزمان با هفته دولت، در مشهد در حالی آغاز شد که جمعی از خریداران معترض وضعیت مسکن مهر گلبهار در حاشیه آیین افتتاح 2360 واحد مسکن مهر در این منطقه، تجمع کرده و به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.

دکتر محمدباقر نوبخت نیز در واکنش به این اعتراضهای مردمی دقایقی را در جمع مردم ایستاد تا شنونده دردهای آنان و بغضهایی باشد که انگار پس از سالها سر باز کرده بود، به طوری که یک بانوی میانسال که خود را فرهنگی معرفی کرد، فریاد کشید: آقای نوبخت، شما که بروید همین اندک افرادی که اینجا مشغول به کار هستند، خواهند رفت و دیگر کسی برای ما کاری نمیکند!؟

این فرهنگی افزود: پس از 30 سال کار کردن هنوز مسکنی نداریم و اینک به اینجا آمده ایم و متاسفانه در این شهر بیمارستان نداریم و به علت نبود روشنایی از نظر امنیتی هم وضعیت خوبی نداریم.

به گفته این خانم فرهنگی، امکانات راهی و مکانهای خرید در این بخش گلبهار خیلی محدود است.

وی ادامه داد: معابر منتهی به این پروژهها از ساعت 8 شب به بعد تاریک است و روشنایی ندارد! و آسفالتهای تازه کار شده که عمر چندانی ندارد، از حالا ترک برداشته است.

وی ادامه داد: سرویس دهی اتوبوس به گلبهار محدود است، ضمن اینکه فضای آموزشی هم هنوز وجود ندارد و ما مستأصل مانده ایم.

این فرد ساکن در مسکن مهر گلبهار همچنین از وضعیت ساختمانسازی ناقص با مصالح کم کیفیت در مسکن مهر نیز شکایت داشت.

دکتر نوبخت ضمن شنیدن سخنان معترضان با بیان اینکه دولت، خدمتگزار مردم است و در شأن دولت تدبیر  وامید نیست که قولی بدهد و عملی نکند، افزود: هدف من از آمدن به اینجا این بود که حرفهای مردم را بشنوم که برخی از این موضوعات  نیازمند کارشناسی است تا کار به درستی انجام شود.

وی افزود: دولت هیچ افتخار و سعادتی جز خدمت رسانی به مردم ندارد و افتخار میکنم که حرفهای مردم را گوش کنم و مشکلات مردم این منطقه را بویژه در حوزه مسکن مهر به هیأت دولت منتقل میکنم؛ زیرا باید برخی مسایل در هیأت دولت تصمیم گیری
 شود.

معاون رئیس جمهور همچنین درباره روشنایی معابر نیز به مدیر عامل شرکت توانیر که در محل حاضر بود، دستور داد تا پیش از نوروز 95 این مسأله رفع شود و کار به طور کامل انجام شده باشد و وعده داد، اعتبارش را دولت با 20میلیارد تومان تصویب میکند.

وی اختصاص هفت میلیارد تومان برای ساخت 6 مدرسه در این شهر را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد:برای حل مشکلات زیرساختی آب این منطقه مبلغ 6 میلیارد تومان از سوی دولت در نظر گرفته شده که تا پایان شهریور ماه در اختیار متولیان، البته تحت نظارت استانداری قرار خواهد گرفت.

در این مراسم مدیر عامل شرکت توانیر کشور هم با اشاره به اینکه در حال حاضر زمینه سرمایه گذاری 30میلیارد دلاری در صنعت برق کشور وجود دارد، گفت: ایران میتواند به قطب انرژی منطقه تبدیل شود که امیدواریم دولت حمایتهای لازم را از سوی دولت در این ارتباط داشته باشد.

کردی ادامه داد: ظرفیت 73 هزار مگابایتی صنعت برق کشور بر اساس افق پیش بینی شده طی سالهای آینده باید به 100هزار مگابایت برسد که البته پنج هزار مگابایت آن نیز باید از محل منابع 
تجدید پذیر تامین شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 400میلیارد تومان اعتبار برای برق رسانی به روستاها اختصاص یافته است، افزود: واقعی شدن تعرفه های برق امری ضروری است که امیدواریم مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد. 

مدیرعامل توانیر کشور با اشاره به چهار راهکار اتخاذ شده از سوی وزارت نیرو به منظور کاهش خاموشیها در تابستان امسال ابراز داشت: خوشبختانه با وجود اینکه طی سالهای گذشته میانگین درصد رشد مصرف انرژی در ایران 5/5 درصد بود با برنامهریزیهای گسترده این میزان به 5/2 درصد در سال جاری کاهش یافت.

وی ادامه داد: در سالهای آینده شاهد رفع تحریم و توسعه صنعت کشور خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.