‌نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس ‌گفت: پرداخت تسهیلات تنها بخشی از مشکلات مربوط به مسکن را برطرف می‌کند.

‌تسهیلات تنها بخشی از مشکل مسکن را برطرف می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، قاسم احمدی لاشکی در گفت‌و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر رفع مشکل مسکن به صورت ریشه‌ای اظهار کرد: تنها با اعطای تسهیلات 50 میلیون تومانی، مشکل مسکن در کشور برطرف نخواهد شد، بلکه باید برنامه‌ریزی مناسب‌تری انجام شود.

 

وی افزود: پروژه مسکن مهر که در کل کشور انجام شد، اقدام خوبی بود، اما در اجرا دچار نواقص و اشکالاتی بیشتر فنی شده بود که باید مدیریت در این امر مدیریت صورت می‌گرفت.

 

نماینده مردم نوشهرو چالوس‌ در مجلس‌ تصریح کرد: در برخی از پروژه‌های مسکن مهر در زمینه ‌ظرفیت‌های مدرسه و ورود دانش‌آموزان جدید و سایر مسائل از جمله درمان، آب و نمازخانه تدبیری اندیشیده نشد که باید در کنار ساخت مسکن برنامه‌ریزی می‌شد.

 

احمدی لاشکی با بیان اینکه با دادن تسهیلات تنها بخشی از گرانی مسکن برطرف می‌شود، افزود: بسیاری از افراد بعد از گرفتن تسهیلات قادر به پرداخت اقساط ماهیانه نیستند و این امر بر مشکلات می‌افزاید.

 

وی با تاکید بر اینکه حجم نقدینگی در کشور باید با حساب و کتاب باشد، تصریح کرد: در اصل اقتصاد و با توجه به نظر کارشناسان این بخش، هر چه میزان نقدینگی افزایش یابد، تورم نیز بالا خواهد رفت.

 

نماینده مردم نوشهر و چالوس ‌در مجلس‌ عنوان کرد: با پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی به مردم جهت خرید مسکن، به طور حتم این میزان نقدینگی در بازار موجب بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود.

 

احمدی لاشکی با بیان اینکه پرداخت یارانه نیز خود جای بحث دارد، گفت: این امر خود موجب افزایش تورم خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید پرداخت تسهیلات مسکن با برنامه‌ریزی صورت گیرد، اظهار کرد: همه تلاش‌ها باید بر این باشد که آسیب‌ها به حداقل برسد و اینکه چگونه پرداخت شود تا به بازار فشار نیاید، بسیار مهم است.

 

نماینده مردم نوشهر و چالوس ‌در مجلس در پایان گفت: یکی از مشکلات جوانان و عدم ازدواج آنان گرانی مسکن و مشکلات در این خصوص است که باید با کمک و نظر کارشناسان و مسئولین امر برنامه‌ریزی صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.